نحوه انتقال بازی‌های Steam به اکانت دیگر

نحوه انتقال بازی‌های Steam به اکانت دیگر

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 6 ماه و 17 روز پیش

فهرست مطالب

فرض کنید یک بازی در کتابخانه Steam شما وجود دارد که می‌خواهید آن را به یکی از دوستانتان قرض دهید. یا شاید بخواهید کل کتابخانه بازی‌های خود را با حساب دیگری ادغام کنید. به هر دلیلی قصد انجام چنین کاری را داشته باشید، ما شما را در مورد تمام گزینه‌هایی که در حال حاضر برای اشتراک گذاری بازی‌های Steam شما در چندین حساب در دسترس هستند، راهنمایی می‌کنیم.

آیا شما می‌توانید بازی‌های Steam را به حساب دیگری منتقل کنید؟

متاسفانه خیر. هیچ راهی برای انتقال مستقیم بازی از یک حساب Steam به حسابی دیگر وجود ندارد. هنگامی که یک بازی خریداری شد و به کتابخانه Steam اضافه شد، لایسنس آن به طور دائم به آن حساب متصل می‌شود و قابل انتقال نیست. بنابراین اگر اشتباهاً با حسابی غیر از حساب مورد نظرتان خریدی انجام دهید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر خرید مورد نظرتان در دو هفته گذشته انجام شده باشد و نرم افزار بازی در کل کم‌تر از دو ساعت اجرا شده باشد داشته باشد، Steam معمولاً هزینه خرید بازی را بازپرداخت می‌کند. اگر فکر می‌کنید این امکان مشکل شما را حل می‌کند، می‌توانید این گزینه ساده را در نظر بگیرید.

با این حال، برای کسانی که به دنبال اشتراک گذاری بازی‌های خود با یکی از اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک خود هستند، ممکن است گزینه جذاب‌تری نیز در دسترس باشد.

نحوه راه اندازی اشتراک گذاری کتابخانه خانوادگی در Steam

قابلیت اشتراک گذاری کتابخانه خانوادگی Steam (Family Sharing) به شما امکان می‌دهد بدون هزینه اضافی، هر چند با محدودیت‌هایی، دسترسی به همه بازی‌های موجود در کتابخانه خود را با اشخاص دیگر به اشتراک بگذارید.

در این روش، بازی‌ها همچنان متعلق به حساب اصلی Steam هستند، اما کاربران مجاز تحت «اشتراک گذاری خانوادگی» می‌توانند آن بازی‌ها را در حساب‌های خود نصب و اجرا کنند و در عین حال پیشرفت و دستاوردهای بازی خود را ذخیره کنند. تنها نکته این است که کتابخانه خانوادگی مشترک تنها توسط یک کاربر در یک زمان قابل دسترسی است و اولویت با مالک اصلی است. این بدان معناست که دو کاربر نمی‌توانند همزمان در کتابخانه مشترک بازی کنند، حتی اگر در تلاش باشند بازی‌های متفاوتی را انجام دهند.

دو راه برای تنظیم اشتراک گذاری خانوادگی بین چندین حساب Steam وجود دارد. در هر دو روش نیاز است که شما به هر حساب با استفاده از یک رایانه وارد شده باشید و Steam Guard را در هر کدام از حساب‌ها فعال کنید. این گزینه را می‌توان در بخش تنظیمات حساب (Account Settings) فعال کرد.

مجاز کردن حساب‌های واجد شرایط

این روش به کاربر اصلی Steam اجازه می‌دهد تا به حساب‌های واجد شرایط برای اشتراک گذاری کتابخانه مجوز دهد. از اینکه این حساب مالکیت کتابخانه بازی‌هایی که می‌خواهید بین حساب‌ها به اشتراک گذاشته شود را دارا است، اطمینان حاصل کنید.

از قسمت تنظیمات Steam، به تب Family بروید. از آنجا می‌توانید لیست کاربرانی را که قبلاً در آن رایانه خاص به Steam وارد شده‌اند را مشاهده کنید. کادر کنار عبارت «Authorize Library Sharing on this Computer» را تیک بزنید و سپس کادر کنار هر حسابی را که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید را نیز تیک بزنید.

درخواست دسترسی از صاحب کتابخانه

در این روش باید هر کاربر غیر اصلی Steam به مالک اصلی کتابخانه درخواستی برای اجازه دسترسی به کتابخانه بفرستد.

برای درخواست دسترسی به کتابخانه حساب اصلی Steam، باید به تب Library بروید. اگر هم شما و هم حساب اصلی هر دو به یک رایانه لاگین شده‌اید، باید فهرستی از بازی‌های متعلق به حساب اصلی Steam را مشاهده کنید. بازی را که می‌خواهید قرض بگیرید پیدا کنید و Play را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که برای دسترسی به بازی درخواست بدهید و یک ایمیل به صندوق ورودی کاربر اصلی Steam ارسال می‌شود. کاربر اصلی از طریق آن ایمیل می‌تواند روی لینک دریافتی کلیک کرده و درخواست شما را تأیید کند.

هر روش مستلزم این است که شما در یک رایانه مشترک به هر دو حساب وارد شده باشید، اما امکان فعال کردن اشتراک گذاری خانوادگی با رایانه دومی که هزار مایل دورتر است نیز کاملاً امکان پذیر است. برای این امر، شما می‌توانید به سادگی وارد حساب کاربری اصلی Steam در رایانه دوم شوید و یک بار دیگر هر کدام از این روش‌ها را دنبال کنید. سپس می‌توانید حساب‌ها و رایانه‌های مجاز برای اشتراک گذاری خانوادگی را در تب Family در تنظیمات Steam مدیریت کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم یک بازی خاص را از طریق کتابخانه خانوادگی Steam به اشتراک بگذارم؟

خیر. اشتراک گذاری کتابخانه خانوادگی Steam تنها روش اشتراک گذاری بازی‌ها بین حساب‌های مختلف است و با استفاده از این روش، کل کتابخانه شما بدون استثنا به اشتراک گذاشته می‌شود.

چرا نمی‌توان یکی از بازی‌های من را از طریق کتابخانه خانوادگی Steam به اشتراک گذاشت؟

برخی از بازی‌ها مانند GTA V را نمی‌توان با استفاده از اشتراک گذاری کتابخانه خانوادگی Steam به اشتراک گذاشت. این امر به دلیل کلاینت‌های ترد پارتی و یا لاگین‌هایی است که برای دسترسی به برخی بازی‌ها لازم است. این بازی‌ها معمولاً در حساب Steam اصلی قفل می‌شوند و بنابراین در کتابخانه مشترک خانوادگی گنجانده نمی‌شوند.

آیا می‌توان بازی‌های کتابخانه خانوادگی را با هر کسی به اشتراک گذاشت؟

اگرچه توصیه می‌کنیم فقط حساب‌های Steam مورد اعتماد را در اشتراک گذاری کتابخانه خانوادگی مجاز کنید، شما می‌توانید حداکثر تا 5 حساب را در حداکثر 10 دستگاه در مدت 90 روز مجاز کنید. مهم است که بدانید اگر وام گیرنده در حال تخلفی باشد، ممکن است حساب شما نیز مسدود شود، بنابراین مراقب باشید که به چه کسی اجازه دسترسی به کتابخانه‌تان را می‌دهید.

منبع: StreamScheme

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط