نکات مهم در هنگام خرید کیبورد گیمینگ

نکات مهم در هنگام خرید کیبورد گیمینگ

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 8 ماه و 10 روز پیش

فهرست مطالب

یک شوالیه اشرافی سوار بر اسب گران قیمت و با شمشیر درخشان بر دست، نباید شمشیر خود را در یک غلاف زشت و کهنه نگه‌داری کند. استفاده از یک کیبورد غیر حرفه­‌ای برای یک کیس رده بالای گیمینگ باعث شرمساری‌ است و در نتیجه استفاده از کیبورد گیمینگ از دیدگاه زیبایی و کارایی بسیار مهم است؛ باید یک کیبورد درخور کیس گیمینگ خودتان انتخاب کنید و از دیدن آن بر روی میز کامپیوتر خود لذت ببرید. برای شناخت انواع کیبوردهای گیمینگ و نکات مهم در مورد خرید آن‌­ها با راهنمای خرید کیبورد گیمینگ از اگزو گیم همراه ما باشید.

معرفی انواع کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

دراین بخش از راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به بررسی انواع کیبورد گیمینگ می‌پردازیم. کیبوردها از نظر کاربرد و طراحی در سه نوع مختلف به بازار عرضه می­‌شوند:

  • صفحه کلید غشای­ لاستیکی
  • صفحه کلید مکانیکی
  • صفحه کلید سیزر

محصول مرتبط:

خرید انواع کیبورد گیمینگ

کیبورد غشای لاستیکی (Membrane)

ابتدایی‌ترین نوع در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ محسوب می‌شود که در آن ساختار صفحه کلیدها بسیار ساده است؛ در زیر هر کلید از کیبورد یک پوسته لاستیکی وجود دارد که در فاصله کمی از صفحه اصلی کیبورد قرار گرفته است. قیمت این نوع بسیار پایین است البته برندهای معتبر با قیمت­‌های بالاتر نیز تولیداتی در این رده دارند اما نهایتا این نوع از صفحه کلیدها در بهترین حالت با لگ همراه هستند. یعنی زمانی که شما یک کلید را فشار می‌­دهید این احتمال وجود دارد که پوسته لاستیکی به خوبی با صفحه زیرین خود تماس پیدا نکرده و عمل نکند. این نقص به خاطر ساختار ساده این نوع کیبوردها است و فقط به کیفیت ساخت مربوط نمی‌­شود.

کیبورد گیمینگ

کیبورد مکانیکی

به محبوب‌ترین کیبورد در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ رسیدیم؛ این نوع برای گیمرها از همه جذاب‌تر است. تکنولوژی این صفحه کلیدها از همه قدیمی‌تر است و مربوط به ماشین‌­های تایپ قدیمی می­‌شود. این ساختار حتی برای صفحه کلیدهای مدرن هم معیار است و آن‌قدر قابل اعتماد است که نمی‌­توانیم جایگزین بهتری برای این تکنولوژی در نظر بگیریم. کیبورد گیمینگ مکانیکی در چهار رده قیمتی در بازار موجود است که به خوبی نشان دهنده کیفیت هر رده قیمتی است. برای یک گیمر حرفه‌­ای بهترین گزینه، یک کیبورد مکانیکی رده بالاست که می‌تواند با طراحی و ارگونومی سطح بالای خود هر خریداری را مجذوب خود کند.

کیبورد سیزر

این تکنولوژی مختص لپ تاپ‌ها طراحی شده است و جایگذاری عمیق‌­تر کلیدها نکته بارز در طراحی این نوع صفحه کلید است. هدف ساخت این مدل راحتیِ کاربر است اما قیمت بالای این کیبوردها کاملا مشخص می­‌کند که چرا تنها گزینه گیمرهای حرفه‌­ای صفحه کلید مکانیکی است؛ در نتیجه  راهنمای خرید کیبورد گیمینگ اگر یک لپ تاپ با کیفیت و خوب دارید این نوع کیبورد برای احساس راحتی به هنگام بازی کردن برای شما رضایت بخش خواهد بود.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

اتصال صفحه کلید

برخلاف موس، هیچ گیمری از با سیم بودن کیبورد خود ناراضی نیست چون صفحه کلید یک وسیله متحرک نیست که سیم دست و پاگیر شود. از طرفی مصرف باطری بالا برای یک کیبورد ایده‌­آل باعث دردسر است از این رو ما در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به شما پیشنهاد می­‌کنیم که به گزینه بی‌سیم بودن کیبورد زیاد فکر نکنید.

انواع اتصال کیبوردها

کیبورد

اتصال یو‌اس‌بی

 رایج‌ترین و تقریبا اتصال قالب در این روزهاست. سادگی و همه‌­گیری اتصال یو‌اس‌بی باعث شده تمام صفحه کلیدهای امروز از این اتصال استفاده کنند.

اتصال پی‌اس 2

 متاسفانه منسوخ شده و به سختی نمونه‌­ای از آن را در بازار پیدا می­‌کنید. برتری این نوع اتصال در سرعت عمل بالاتر آن است. اگر یک نمونه از این کیبوردها را داشته باشد با هر بار اتصال دردسر ری استارت کردن ویندوز را خواهید داشت.

کیفیت کلیدها

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

کیفیت کلیدها یکی از مهم ترین موضوعات راهنمای خرید کیبورد گیمینگ است. کیفیت پلاستیک و چاپ کلیدها بسیار مهم است. کیفیت پایین صفحه کلید یعنی بعد از گذشت چند ماه و حضور در چند مسابقه آنلاین گیمینگ، کیبورد شما از رنگ و رو برود و شما را مجبور به خرید یک صفحه کلید جدید کند. انواع پلاستیک‌هایی که در کلیدهای کیبورد استفاده می‌­شود به شرح زیر است:

پلاستیک ABS:

  • قیمیت بالا
  • با گذر زمان به هیچ وجه دچار محو شدگی و رفتگی سطح رویی کیبورد نمی‌­شود
  • تا دمای 148 درجه سانتیگراد بدون آسیب دوام می‌­آورد

نکته: استفاده از این پلاستیک در ساخت کیبورد هزینه تمام شده آن را بسیار بالا می‌­برد. به همین دلیل شما فقط در کیبوردهای رده بالا شاهد آن خواهید بود.

کیبورد خاص

پلاستیک PBT:

  • وزن سبک و قیمت پایین
  • حروف به راحتی از روی آن پاک می­‌شود
  • اگر آن را چند ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید آب می­‌شود

روش های حک کردن علائم و حروف بر روی کلیدها

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

پرینت و برچسب معمولی

 استیکرهای روی کلیدها و جوهر استفاده شده در آن­ها به راحتی بعد از گذر زمان محو شده و باید یک ست برچسب نو برای کیبورد خود تهیه کنید. این نوع از چاپ برای کیبوردهای رده پایین استفاده می­‌شود.

سوزاندن لیزری

 ایده کار کاملا واضح است. تنها رنگ ممکن برای این روش رنگ سوختگی پلاستیک یا همان رنگ سیاه است. این روش باعث می­‌شود علائم برای مدت طولانی بدون تغییر بماند. سطح کیبورد با این روش بسیار زبر و خشن خواهد بود.

پرینت جوهری با کیفیت

 روش آن به این صورت است که جوهر پرینت عمیق‌تر در سطح پلاستیک فرورفته و ماندگارتر می­شود و سطح کلید‌ها نرم و صیقلی است.

قالب سازی دو تکه‌­ای

 این روش در کیبوردهای گیمینگ رده بالا دیده می­‌شود. در این روش هر کلید از دو بخش ساخته شده و علائم با نورپردازی همراه هستند.

نکات مهم هنگام خرید کیبورد گیمینگ

کم کم به انتهای مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ نزدیک می‌شویم. مثل همه قطعات دیگر، صفحه کلید نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای یک خرید موفق بسته به بودجه خودتان باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرید و تنها ظاهر پر زرق و برق نشانه خوب بودن کیبورد نیست.

برند

متاسفانه در خرید یک محصول موارد بی‌کیفیت‌تری هستند که قیمت بالای آن­ها فقط به دلیل برند آن­‌هاست. اما برای سخت افزار کامپیوتر تقریبا تمام برندهای محبوب تولیدات با کیفیتی را عرضه می‌­کنند.

اِرگونومی

کیبورد گیمینگ

طراحان کیبوردهای گیمینگ مثل تمام تجهیزاتِ دیگرِ مخصوص گیمینگ، اولویت طراحی‌شان را در راحتی تجهیزات گذاشته‌اند. این طراحی باید به گونه­ای باشد که جلوی هرگونه درد و سِر شدگی دست و مچ را بگیرد؛ موقعیت هوش‌مندانه کلیدها نیز برای کیبوردهای مخصوص گیم نیز بسیار مهم است. کلیدهای بی‌مصرف برای گیمینگ و تجهیزات اضافه که به کار گیمر نمی‌­آید علاوه بر غیر حرفه‌­ای کردن نمای کیبورد باعث می­‌شود شما هزینه‌­ای را برای چیزی که از آن استفاده نمی‌­کنید بپردازید. یک کیبورد مینی مالیستی گیمینگ و یا یک کیبورد فوق مجهز برای اتصال موبایل و تبلت آرزوی هر گیمر حرفه­‌ای‌ست.

روشنایی صفحه کلید

اکثر کیبوردهای گیمینگ با کیفیت از نورپردازی آر‌جی‌بی استفاده می­‌کنند که 16 میلیون رنگ را برای انتخاب شما تولید می‌­کند. البته شما وقت دیدن تمام این 16 میلیون رنگ را برای انتخاب یکی از آن­‌ها ندارید. به همین منظور حالت خودکار متغیر برای این سیستم قرار داده شده که مثلا به هنگام تیر خوردن نور کلیدها به رنگ‌های محدوده طیف قرمز درمی­‌آیند. این امکان هزینه را بالا می‌­برد و اگر می­‌خواهید کمی پول پس انداز کنید می‌­توانید از مدل­‌هایی استفاده کنید که این امکان را نداشته باشند.

نرم افزار­های ویژه

این نرم افزارها به شما امکان می­‌دهد هر کلید از صفحه کلید خود را به صورت مجزا شخصی سازی کنید و از راحتی آن لذت ببرید.

جمع بندی بررسی راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

با در نظر گرفتن تمام جنبه‌­هایی که گفته شد، کیبورد گیمینگ مورد علاقه‌­ی خود را انتخاب کنید و از بازی کردن‌تان لذت بیشتری ببرید. فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.