اشتراک بازی‌های استیم با دوستان

اشتراک بازی‌های استیم با دوستان

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 8 ماه و 17 روز پیش

فهرست مطالب

با بالا رفتن نرخ ارز، طبیعتا خرید بازی اورجینال خیلی سخت‌تر از گذشته شده و باید به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش هزینه‌ها بود. با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری بازی‌ها می‌توان تا حدودی هزینه‌ها را کنترل کرد. همان‌گونه که اشتارک‌‌گذاری بازی‌ها برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ قابل اجراست، در این متن می‌خواهیم نحوه‌ی اشتراک گذاری بازی‌ها در استیم را توضیح دهیم. با اگزوگیم همراه باشید.

برای شروع، از فعال بودن استیم گارد روی هر دو اکانت اطمینان حاصل کنید. چرا که در غیر این‌ صورت قادر به فعال کردن سیستم «Family Sharing» نخواهید بود.

بعد از اطمینان از استیم گارد بر روی هر دو اکانت نوبت آن است که اطلاعات دوست یا فامیل‌تان را دریافت کنید. سپس از اکانت‌تان خارج شوید و از طریق کامپیوتر خود وارد حساب کاربری دوم شوید. بعد از انجام این مراحل به تنظیمات استیم بروید و از میان تب‌های موجود به دنبال «Family» بگردید. با ورود به تب «Family»، روی کلید «Authorize this computer» کلیک کنید.

با انجام این کار اطلاعات حساب کاربری و همچنین لیست بازی‌های موجود در اکانت دوست‌تان، روی کامپیوتر شما ذخیره می‌شود. پس از پیمودن این مراحل از اکانت دوم خارج شوید و وارد حساب کاربری خود شوید. به بخش تنظیمات استیم بروید و دوباره روی تب «Family» کلیک کنید. حال در بخش «Authorize Account» می‌توانید نام حساب کاربری دوست‌تان را مشاهده کنید. تیک مقابل آن را فعال و روی کلید «OK» کلیک کنید.

با انجام این مراحل شما موفق شدید و به تمامی بازی‌های خریداری شده توسط دوست‌تان روی حساب کاربری خود دسترسی دارید. همین‌طور می‌توانید یک بازی را بصورت اشتراکی با هم روی یکی از اکانت‌ها خریداری کرده و به نوبت بازی کنید. البته تنها زمانی می‌توانید بازی‌های قرض گرفته شده(Borrow)  را تجربه کنید که صاحب‌شان در حال اجرای آن‌ها یا هر بازی دیگری در لایبرری خود نباشد.

در کنار این موضوع اگر بخواهید از دسترسی افراد به بازی‌هایتان جلوگیری کنید، کافی است در تب «Family» به تنظیمات «Manage other Computers» بروید، با ورود به صفحه مربوط به این بخش، لیست تمامی حساب‌های کاربری که به بازی‌های شما دسترسی دارند مقابل‌تان ظاهر می‌شوند. در مقابل هر یک از آن‌ها نیز کلید «Revoke» وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید از دسترسی آن حساب کاربری جلوگیری کنید.

 

در این شرایط اقتصادی و هزینه‌ها با استفاده از چنین روش‌های قانونی می‌توانیم همچنان به گیم‌های روز دسترسی داشته باشیم و البته که موفقیت این طرح فقط با احترام و همدلی نسبت به هم انجام‌ پذیر خواهد بود.

 

لطفا هر ابهامی که در این زمینه برای شما مطرح است را همین جا و در بخش کامنت ارسال کنید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط