زمان زیادی از ساخت اولین بازی در جهان لگو میگذرد، اما جدیدترین Saga عرضه شده فرمول لگو را به شیوهای سرگرم کنندهتر، جذابتر و جالبتر از عناوین قبلی مورد بازنگری قرار میدهد و شاید دلیل محبوبیت به شدت بالای آن در روزهای اخیر نیز به همین دلیل بوده است. برای بررسی بیشتر این موضوع با اگزوگیم همراه باشید.
فرمول The Lego Star Wars قدیمی است و سابقهای دیرینه دارد. اولین بازیای که زیبایی شناسی پلاستیکی لگو را به Tatooine و فراتر از آن میبرد، در سال 2005 به شکل جهانی عرضه شد و رویدادهای دراماتیک قسمتهای 1، 2 و 3 را در یک مجموعه به چالش کشید. این سری برای همه سرگرم کننده بود چون در حال تجربه یک سری خاطرات قدیمی در قالبی جدید بودند. به اندازه کافی ساده است که بچهها بدون نیاز به حل معماهای سخت بتوانند آن را انجام دهند، و به اندازه کافی نوستالژی است که بزرگسالان در هنگام کار با داستان، وقتی ارجاعاتی را دریافت میکنند، چه واضح و یا چه پنهان با خود پوزخند بزنند. در نتیجه همه از بازی راضی بودند.
اما، حدود 17 سال بعد، چیزی باید ارائه شود: نه تنها چهار بازی دیگر از Lego Star Wars پس از این اولین نمایش درخشان، وجود داشته است، بلکه انواع عناوین لایسنس شده دیگری نیز وجود داشتهاند که بر همان طبل «Age 4-99» ضربه زدهاند. دی سی، مارول، ایندیانا جونز، ارباب حلقهها، و داراییهای دیزنی/پیکسار، همگی این ذهنیت لگو که بیان دارد «خیلی محتوا را سختگیرانه نکن!» را در طول سالها در مورد آنها اعمال کردهاند. و اگرچه جذابیت لگو در دنیای واقعی ممکن است هرگز قدیمی نشود، انجام همین کار بارها و بارها در بازیها مطمئناً اینطور نیست. این سری بازی پیروزیها و شکستهای زیادی را در این بازه تجربه کرده است.
بنابراین این یک کار ریسکی اما خوب است که عنوان Lego Star Wars: The Skywalker Saga بالاخره بعد از مدتها این زیباییشناسی جاودانه را بسیار تازه کرده است و از فرمول قدیمی فاصله گرفته است.
اول از همه، این بزرگترین بازی TT Games تا به امروز است. در گذشته بازیهای لگو بسیار بزرگی وجود داشته است، اما این یکی کیک ماژولار است که خودتان آن را بسازید. در یک نسخهی نمایشی عملی، من بزرگی و عظمت بازی را در مورد مقدمه اپیزود 4 احساس کردم (همه 9 قسمت اصلی جنگ ستارگان در کنار برخی اسپینهای آن در بازی حضور دارند و هیجان شما را به شدت بالا میبرند). دو مرحله و کمی از دنیای هاب Tatooine بیشتر از دو ساعت طول کشید تا به اتمام برسد. و برای اینکه بتوانم تا آنجا که میتوانستم در محیطها بازی به جستجو بپردازم، از آن عبور کردم. این بازی بزرگ است. یک بازی عظیم کهکشانی!
هر مرحله و همچنین تمام کالکتیبلها و اسرار مورد انتظار شما از این بازی، دارای سه چالش منحصر به فرد است که میتوانید آنها را تکمیل کنید و جوایز مربوط به هر کدام را کسب کنید که این مورد برای اولین بار در عناوین لگو رخ داده است. علاوه بر این، برای جمعآوری همه چیز در یک مرحله، سه سطح پاداش وجود دارد، و با باز کردن آخرین بلوک و راز، آجرهای Kyber را در اختیار شما قرار میدهد، منبعی که به شما امکان میدهد تواناییهای بیشتری را در هر کلاس باز کنید (Hero، Jedi، Scoundrel، Scavenger، Bounty Hunter، Villais، Dark Side، Astromech و Protocol Droid) که به نوبه خود میتوانند سطوح و اسرار جدیدی را در اختیار شما قرار دهند. این موضوع بازی را کمی شبیه به Super Mario Odyssey و ماههای قدرتمند آن میکند، آزمایش چیزهای سرگرمکننده به شیوهای پر از ریسک ممکن است آجرهای Kyper بیشتری را برای شما باز کند.
استودیو TT Games تمایل خود را به جناس، همخوانی و بازی با کلمات نیز به کار میگیرد، و برای مشخص کردن تمام آن چیزی که در اطراف شما باید انجام دهید تا هر چیزی را که ارزش یافتن دارد پیدا کنید، از هیچ تلاشی دریغ نمیکند. مسلماً، کسانی از ما که دوران «کمدی بیصدا» بازیهای لگو را به خاطر میآورند، برای طنز مسخره (هر چند بسیار خاص) که همراه آن به وجود آمد سوگواری خواهیم کرد، اما فیلمنامهنویسی، امپرسیونیسم و کنکاش حیلهگرانه در لحظات نمادین جنگ ستارگان در اینجا به همان اندازه شایسته است. ستایش برای هر کاری که استودیو قبلا انجام داده است.
اما کوبیدن هر دیوار، شکستن هر آیتم و پخش مجدد سطوح برای استفاده از مسیرهای انشعاب جدیدی که میتوانید انتخاب کنید، اگر همه آنها پس از مدتی کسلکننده باشد، چه فایدهای دارد؟ TT با جبران برخی از تکرار بازیهای بعدی لگو، Lego Star Wars: The Skywalker Saga را با مکانیکزمهای جدید و پیشرفتهای لحظهبهلحظهای پر کرده است: مبارزات دارای یک ترکیبسنج هستند که باعث میشود بیشتر شبیه یک «اولین عنوانArkham من» به نظر برسد. در این بازی توجه به جزئیات بالاست به طوری که برای شکستن زره دشمن نیاز به تفکر بیشتر دارید. اکنون میتوانید در پشت سرپوش قرار بگیرید و وقتی نوبت به بازی اسلحه میرسد، مناظر را هدف قرار دهید. و تواناییها هرکدام مجدداً در نظر گرفته شدهاند تا وقتی به عنوان هر یک از طرفین بازی میکنید، احساس واقعیتری نسبت به فانتزی Jedi/Dark Side داشته باشید. غرق کردن مخازن سوخت در توسکن رایدر در نقش اوبی وان و شنیدن صدای جیغ آنها در حالی که تکه تکه میشوند، البته متأسفم که این را میگویم، به طرز سادیستی بسیار عالی است.
در این بین، پازلها همچنان به همان اندازه که در یک بازی لگو انتظار دارید یکپارچه هستند، و بله، هنوز هم میتوانند بسیار کند به نظر برسند. اما نباید به بازی سخت گرفت چرا که این بازی قبل از هر چیزی یک بازی کودکانه است. حداقل این بار راهحلهای متعددی برای معماها وجود دارد، چه هک کردن، از بین بردن آیتمها یا بخشهای پلتفرم ساده، معمولاً چندین مسیر وجود دارد (و خیلی هم مبهم نیستند). و اگر نوستالژی از بین برود و شما شروع به چرخاندن چشمان خود روی ساختار سطوح کنید، میتوانید به جنگهای فضای باز، مراحل قاچاق، دعوای سگها و موارد دیگر بروید. کارهای زیادی برای انجام دادن در این بازی وجود دارد که حوصله و صبر زیادی از شما طلب میکند.
و "بیش از 300 کاراکتر" نیز در جهان بازی وجود دارد. بنابراین، اگر از کار کردن در داستانهای لوک، اوبیوان یا ری خسته شدید، میتوانید به صفحه کاراکتر بروید و بازی در نقش جابا، سالاسیو کرامب یا حتی بابو فریک را انتخاب کنید (اگر میخواهید). در یک مرحله خسته شدهاید؟ به یک Rancor بروید و برای ترساندن غیرنظامیان در یک شهر بدوید، البته که نباید توقع مکانیزمهای مشابه سری GTA را از این بازی داشته باشید، اما یک تغییر سرعت خوب است، و تماشای پراکندگی و تقلای همه NPC ها هیچ گاه تکراری نمیشود.
استودیو TT Games به من (نویسنده خبر) یک «جنگ کهکشانی» را نشان داد، جایی که توسعهدهنده Hoth Echo Base را به یک توپ پر زرق و برق غولپیکر تبدیل کرد و یک نسخه تکنو برلین از Imperial March را پخش کرد، که همه موجودات و شخصیتهای بازی میرقصند. این فقط یکی از رازهای مختلفی است که ظاهراً میتوانید قفل آن را باز کنید
استودیو TT Games ادعا میکند که این بازی "یک دستاورد عظیم برای استودیو" است و میتوانید دلیل آن را به وضوح در بخش بخش بازی و موفقیت تجاری آن ببینید. از دیوراماهای کوچک لگو که هر قسمت را در منو به تصویر میکشد تا مقیاس بازی در ابعاد کلی، بعد از اینکه واقعاً دستم به چیزی که TT Games حداقل از سال 2019 در حال پخت و پز بوده است رسید، میفهمم که چرا این بازی تا این حد پیش رفته است.
این فقط عنوان دیگری نیست که برای رعایت برخی از توافق نامههای لایسنس بین عناوین لگو و فیلمها و شخصیتهای مشهور ساخته شده باشد و دائماً در قفسههای فروشگاه بازیها فضایی را اشغال میکند و هیچگاه فروش نمیرود، نه، این یک بازی ویدئویی درست و وفادار به تمام مواردی است که در دنیای امروز به عنوان یک استاندارد برای آن میشناسیم است که مانند همه مجموعههای Lego Star Wars به سختی کنار هم قرار گرفته است. Lego Star Wars: The Skywalker Saga نامهای عاشقانه به جنگ ستارگان، لگو و بازیهای خانوادگی است. بله، حیف است که این یک پانتومیم کمدی بیصدا سابق نیست، اما مملو از جذابیت و خلاقیت و لذت بازی است که کاملاً روح لگو را تسخیر میکند و لذت تجربه یک بازی لگو محور را لحظه به لحظه به مخاطب خود تقدیم میکند.
صادقانه بگویم، این یک رویا برای طرفداران جنگ ستارگان و صد البته بچهها (در تمام سنین) است.
عنوان محبوب Lego Star Wars: The Skywalker Saga برای پلتفرمهای PC، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S و Switch در تاریخ 5 آوریل عرضه شده است. اگر از طرفداران سری فیلمها و جهان جنگ ستارگان هستید، یا به هر دلیلی میخواهید سری به جهان لگو بزنید و یا دلتان برای تجربه یک بازی ساده و خوش ساخت تنگ شده است، تجربه این بازی را از دست ندهید.
نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ آیا تاکنون به تجربه عنوانی از سری بازیها لگو پرداختهاید؟ بهترین بازی این مجموعه را کدام نسخه میدانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.