بهترین میکروفون برای پادکست چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین میکروفون برای پادکست چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 5 ماه و 23 روز پیش

فهرست مطالب

مهم‌ترین قدم برای ساخت یک پادکست موفق که مخاطبانتان آن را دنبال کنند، ایجاد محتوای درگیرکننده و جذاب است. اما در طول این مسیر، هر پادکستی به یک واقعیت اجتناب ناپذیر می‌رسد: “اگر بخواهم این حرفه را جدی بگیرم، به یک میکروفون بهتر نیاز دارم”؛ دقت کنید که بهترین  میکروفون برای پادکست همان میکروفونی است که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؛ برای افراد ناآشنا، تشخیص دادن تفاوت میان میکروفون‌ها از یکدیگر کار سختی است. به همین خاطر است که دراین مطلب از اگزوگیم قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید بدون هیچ دغدغه دیگری روی کار مهم‌تر خود یعنی "تولید محتوای درجه یکی که از کیفیت صدای عالی آن مطمعن هستید" تمرکز کنید.

نکات مهم در انتخاب میکروفون برای پادکست

  • نحوه اتصال میکروفن: اتصال با UBS (آماده استفاده) یا اتصال XLR (نیاز به سخت‌افزار اضافی دارد)  
  • تفاوت حساسیت بین میکروفون خازنی و دینامیک
  • فضایی که معمولاً در آن محتوای خود را ضبط می کنید
  • تعداد افرادی که معمولاً محتوا را ضبط می‌کنند.

محصول مرتبط:

خرید انواع میکروفون برای پادکست

 مقایسه اتصال USB با XLR

میکروفون برای پادکست

در راهنمای خرید میکروفون برای پادکست نکات مثبت زیادی درباب پورت‌های USB وجود دارد، زیرا شما می‌توانید به محض متصل کردن سیم از آن استفاده کنید، به همین خاطر است که میکروفون‌های USB به شدت محبوب هستند؛ پورت‌های USB همه جا وجود دارند، بنابراین به احتمال قوی هر دستگاهی که از آن برای ضبط پادکست خود استفاده می‌کنید باید شامل یک پورت داخلی USB باشد.

اما در آن طرف مسیر انتخاب  میکروفون برای پادکست ، میکروفون‌های XLR برای اتصال به کامپیوتر شما، به سخت‌افزاری اضافی، مانند رابط صوتی یا میکسر، نیاز دارند اما انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری‌ای را به شما ارائه می‌دهند که میکروفون‌های USB نمی‌توانند با آن رقابت کنند. رابط‌های صوتی که عمدتاً در استودیوهای ضبط حرفه‌ای استفاده می‌شود، قابلیت‌های مسیریابی و پردازش صوتی بیشتری را به تنظیمات ضبط شما اضافه می‌کند.

میکروفون‌های USB به صورت plug ‘n play هستند، بنابراین تنها کاری که برای راه‌اندازی آن‌ها باید انجام دهید این است که مطمئن شوید میکروفون مناسب را در پنل «Input» نرم‌افزار پادکست خود انتخاب کرده‌اید. از نظر "آلبان بروک" (Alban Brooke)، رئیس بازاریابی در وبسایت میزبانی پادکست Buzzsprout، این سادگی و سهولت در استفاده بسیار اهمیت دارد. زیرا به عقیده او، "زمان شما باید صرف پادکست شود، نه یادگیری نحوه ضبط، ویرایش یا آپلود پادکست!".

یکی از مزایای کلیدی که میکروفون‌های XLR نسبت به میکروفون‌های USB ارائه می‌دهند، سطح نویز پایین‌تر ارائه شده توسط رابط صوتی یا میکسر است که اساساً به عنوان یک کارت صدای خارجی عمل می‌کند. از نظر "کیت آستراخان" (Kate Astrakhan)، مهندس صدا در آژانس حرفه‌ای پادکست Podcast Network Solutions ، وجود یک رابط صوتی خوب برای ضبط با کیفیت صدا یک امر ضروری است. او می‌گوید: "یک Audio Technica ATR2100 و یک رابط Behringer بگیرید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با کمتر از 200 دلار کیفیت صدای کاملاً حرفه‌ای دریافت کنید.)

مقایسه میکروفون خازنی و دینامیک

میکروفون برای پادکست

میکروفون‌های داینامیک صدای کمتری نسبت به میکروفون‌های خازنی دریافت می‌کنند، اما این می‌تواند نکته مثبتی باشد؛ هنگام انتخاب میکروفون برای پادکست ، تصمیم اصلی شما انتخاب بین میکروفون‌های داینامیک یا میکروفون‌های خازنی است. هر کدام آن‌ها به طریقه متفاوتی ساخته شده‌اند، اما از نظر عملی، میکروفون‌های داینامیک نسبت به میکروفون‌های خازنی حساسیت کمتری نسبت به صدا دارند و از نظر فیزیکی طول عمر بیشتری دارند.

میکروفون‌های داینامیک قادر به ضبط با صدای بسیار بالاتر از میکروفون‌های خازنی هستند، به همین دلیل است که میکروفون مدل Shure SM-58 را در کنسرت‌های سراسر جهان می‌توانید مشاهده کنید؛ در نتیجه این مدل میکروفون‌ها برای افرادی که میکروفون برای پادکست می‌خواهند مناسب نیست، مگر اینکه در حال ضبط روی صحنه در یک کنسرت باشید، که در واقع ایده خوبی برای پادکست به نظر می‌رسد.

میکروفون‌های داینامیک به دلیل حساسیت کمتری که دارند، فرکانس‌های بالاتر را از بین می‌برند و صدای گرم‌تری شبیه صدای کلاسیک برنامه‌های تلویزیونی یا رادیویی تولید می‌کنند. میکروفون‌های خازنی در مقایسه با میکروفون‌های داینامیک تفاوت‌های ظریف بیشتری را در صدا ضبط می‌کنند، که می‌تواند منجر به صدایی غنی‌تر و طبیعی‌تر شود.

افزایش حساسیت میکروفون‌های خازنی البته با یک نقطه ضعف نیز همراه است: شما نویز پس‌زمینه را نیز به تمام صداهای ریزی که می‌خواهید ضبط کنید اضافه می‌کنید. "آلبان بروک" از Buzzsprout می‌گوید: "میکروفون‌های خازنی بسیار ظریف‌تر از میکروفون‌های داینامیک هستند، اما برای بسیاری از مردم این بدان معناست که میکروفون‌های خازنی نویزهای پس‌زمینه ناخواسته‌‌ بیشتری را نیز دریافت می‌کند." یک راه خوب برای کاهش نویز ناخواسته پس‌زمینه، توجه دقیق به فضایی است که پادکست خود را در آن ضبط می‌کنید.

اهمیت فضای ضبط در کیفیت صدا

میکروفون برای پادکست

برای تضمین کیفیت صدا، فضایی که در آن ضبط می‌کنید به اندازه داشتن بهترین  میکروفون برای پادکست اهمیت دارد. "توبی گودمن" (Toby Goodman) از Podcast Network Solutions می‌گوید: "در نظر نگرفتن فضای ضبط، رایج‌ترین اشتباهی است که پادکستر‌های جدید مرتکب می‌شوند." او می‌گوید: "اولین چیزی که پادکسترها به آن توجه نمی‌کنند اتاقی است که در آن ضبط می‌کنند. شما می‌توانید حرفه‌ای‌ترین  میکروفون برای پادکست را بخرید، آن را در یک اتاق بد قرار دهید، که این مانند خرید یک ماشین اسپورت و تلاش برای رانندگی با آن در مسیرهای کوهستانی است. به طور خلاصه، شما نتیجه‌ خوبی دریافت نخواهید کرد."

همکار او کیت آستاراخان نیز با این موضوع موافق است. او می‌گوید: "کلید انتخاب بهترین  میکروفون برای پادکست ابتدا این است که مطمئن شوید اتاق شما پر از سطوح نرم است، نه سطوح سخت، حتی اگر ارزان‌ترین میکروفن USB موجود را بخرید، صدای شما در اتاق‌های با سطوح نرم خیلی بهتر خواهد بود." سطوح نرم نقش بسیار کلیدی در کاهش انعکاس صدا دارند. آلن بروک یک راه حل ساده را توصیه می کند: "جایی که مواد نرم زیادی برای جذب صدا وجود دارد ضبط کنید؛ برای بسیاری از پادکستر‌ها این مکان می‌تواند حتی درون کمدشان باشد."

تعداد افراد ضبط کننده پادکست

میکروفون برای پادکست

یکی‌از نکاتی که باید هنگان خرید میکروفون برای پادکست به آن توجه داشته باشید این است که وقتی زمان ضبط صدای همزمان بیش از یک نفر می‌رسد، درک الگوی قطبی میکروفون مفید است. این الگوها جهت‌هایی را نشان می‌دهند که میکروفون صدا را در آن‌ها دریافت می‌کند؛ برای مثال میکروفونی ممکن است از جلو و از دو طرف صدا را دریافت کند، اما نه از پشت.

اکثر پادکستر‌ها باید از میکروفون‌های کاردیوید استفاده کنند، که صدای سخنران اصلی را به صورت مستقیم ضبط می‌کند و از میکروفون‌های دو جهته برای ضبط صدای دو سنخگوی دیگر در سمت روبه‌رو و عقب استفاده می‌کند. برخی از میکروفون‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا از بین الگوهای قطبی مختلف حالت مد نظرتان را انتخاب کنید، بنابراین اگر قصد دارید از چندین سخنگو استفاده کنید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید.

اگر اکثراً از سخنران‌های متعددی در پادکست‌های خود استفاده می‌کنید، یا اگر پادکست شما دارای یک میزبان مشترک است که مثلاً شخصاً همراه شما ضبط می‌کند، سرمایه‌گذاری روی یک رابط صوتی خوب تصمیمی ضروری است. یک رابط صوتی با 2 (یا بیشتر) پورت XLR و هر تعداد میکروفون داینامیکی که نیاز دارید انتخاب کنید. با این امکانات، ضبط صدای چند نفره بسیار آسان خواهد بود.

هیچ میکروفونی نیست که همه امکانات را با هم داشته باشد اما این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین  میکروفون برای پادکست که بیشترین استفاده را برای شما دارد را انتخاب کنید. حالا با خیالی آسوده بروید و بهترین محتواهای خود را ضبط کنید!

منبع: SoundGirls

بیشتر بخوانید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.