بهترین راه‌های حل مشکل Bad Sector در ویندوز ۱۰ و ۱۱

بهترین راه‌های حل مشکل Bad Sector در ویندوز ۱۰ و ۱۱

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 9 ماه و 17 روز پیش

فهرست مطالب

  • هارد درایو دارای میلیون‌ها بخش است که در طول زمان صدمه می‌بینند ولی این موضوع نباید مشکلی برای حل نرم افزاری بد سکتور باشد.
  • یک نرم افزار خوب برای حل مشکل بد سکتور هارد درایور می‌تواند سکتورهای از بین رفته را از طریق عملیات‌ها و تکنیک‌های مخصوص حل کند.
  • درست مثل ارورهای BSoD، یک بخش غیر قابل دسترسی هارد درایو می‌تواند منجر شود تا سیستم عامل کرش کند و به همین دلیل وجود یک نرم افزار برای تعمیر کردن ارورهای مختلف هارد بسیار مفید است.
  • این نرم افزارهای تعمیر بد سکتور به شما کمک می‌کنند تا از خرابی‌های فیزیکی گرفته تا ارورهای نرم افزاری را حل کرده و کنترل هارد دیسک خود را در دست بگیرید.

وظیفه هارد دیسک در کامپیوتر شما بسیار مهم است زیرا تمام اطلاعات مهم شما را نگهداری می‌کند و منجر می‌شود تا سیستم عامل به خوبی کار کند. داده‌هایی که در بد سکتورها قرار گرفته‌اند ممکن به سبب علت مشکلات مختلف به شکل دائمی از بین رفته باشند.

مشکلات سخت افزاری از طریق نرم افزار قابل حل نیستند و تنها باید از طریق داشتن بکاپ و جا به جایی سخت افزار حل شوند. اما اگر صدمه انجام شده بر اثر نرم افزار باشد، شما می‌توانید آن را با استفاده از نرم افزار تعمیر بد سکتور، حل کنید.

یک هارد درایو دارای میلیون‌ها بخش است که در طول زمان صدمه می‌بینند یا به خاطر دلایل مختلف غیر قابل دسترسی می‌شوند. خراب شدن فیزیکی و مشکلات نرم افزاری از معمول‌ترین ایراداتی هستند که شما با آن رو به رو خواهید شد. هنگامی که بخشی از هارد درایو شما خراب است، در بدترین شرایط ممکن ممکن است باعث کرش کردن سیستم عامل شما شود. این مشکل معمولا باعث بوجود آمدن BSoD یا صفحه آبی مرگ می‌شود.

در این مقاله ما بهترین راه‌های حل بد سکتور سخت افزاری را به شما آموزش خواهیم داد تا مشکلات هارد دیسک خود را حل کنید.

چه نرم افزاری می‌تواند بد سکتور را روی ویندوز ۱۰ حل کند؟

1. Stellar Data Recovery

نرم افزار Stellar Data Recovery به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌ها، فولدر‌ها، عکس‌ها، اسناد، ویدیوها و سایر فایل‌های از دست رفته یا حذف شده خود را که به خاطر خرابی یا حذف یا فرمت تصادفی از بین رفته‌اند بازیابی کنید.

این نرم افزار در طول ۲۵ سال اخیر به کمال رسیده است و در این زمان کمپانی بیش از ۱۰۰ جایزه برای محصولات خود کسب کرده است.

این کمپانی یکی از نام‌های مطرح در زمینه ریکاوری فایل‌های هارد درایو می‌باشد و به شما سه انتخاب مختلف برای سرویس‌هایش می‌دهد که از پایه‌ترین تا حرفه‌ای ترین نیاز‌ها را شامل می‌شوند.

1) Stellar Data Recovery – Standard

نسخه استاندارد این نرم افزار برای کاربران عادی کامپیوتر‌های شخصی طراحی شده تا به آن‌ها کمک کند تا فایل‌های خراب شده یا حذف شده مثل اسناد آفیس، ایمیل‌ها، پاورپوینت‌ها، فایل‌های اکسل، ویدیوها، عکس‌ها، صداها و به طور کلی اینگونه فایل‌های خود را بازیابی کنند.

نسخه استارندارد این سرویس به شما اجازه می‌دهد که تا ۱ گیگابایت فایل را ریکاوری کنید که برای کاربران عادی حجم زیادی به شمار می‌آید. این نرم فازار همچنین می‌تواند فایل‌های موجود در حافظه‌های اکسترنال مثل هارد درایوهای اکسترنال، کارت‌های SD، فلش‌های یو اس بی، دوربین‌ها و اینگونه قبیل دستگاه‌ها را نیز بازیابی کند.

نرم افزار Stellar Data Recovery و بخش استاندارد آن به شما تجربه‌ای ساده و به شدت سریع را جهت بازیابی فایل‌های از دست رفته ارائه می‌دهند و این کار را طوری انجام می‌دهند که ساختار اصلی داده نگه حفظ شود.

تنها کاری که باید بکنید، اتصال هارد درایو آسیب دیده به شکل خارجی یا داخلی، اجرای این نرم افزار و اجرای یک اسکن است.

ویژگی V8 نرم افزار Stellar Data Recovery به شما کمک می‌کند تا فایل‌های خود را با استفاده از فیلترهای مختلف جست و جو مثل نام، اندازه، نوع فایل و حتی زمان ساخته شدن و زمان آخرین تغییر پیدا نمایید.

برای این که به شکل عمیق‌تر وارد هارد درایو آسیب دیده شوید، این نرم افزار قابلیتی به نام Deep Scan دارد که به طور مخصوص طراحی شده تا برای دستگاه‌های آسیب دیده و فرمت شده استفاده شود.

2) Stellar Data Recovery – Professional

نسخه حرفه‌ای یا Professional این برنامه شامل تمامی موارد ذکر شده در بخش استاندارد می‌شود و در کنار خود موارد زیر را نیز دارد:

  • داده‌های از دست رفته یا پاک شده از سیستم‌های غیرقابل بوت را برمی‌گرداند.
  • پشتیبانی از فرمت‌های NTFS / exFAT / FAT (FAT16/FAT32) برای درایوهای فرمت شده.
  • ریکاوری انتخابی با وجود ۳۰۰ نوع فرمت از قبل لیست شده.
  • سیو کردن و لود کردن اطلاعات مختلف در جهت حفظ کردن زمان.

3) Stellar Data Recovery –  Technician

این نسخه از نرم افزار شامل تمام موارد دو نسخه قبلی شده و در کنار آن بسیاری از ویژگی‌های دیگر را هم اضافه می‌کند:

  • ریکاوری ایمن و بدون ریسک از فایل‌های خراب یا سرورهای غیرقابل دسترسی RAID 0، RAID 5 و RAID 6.
  • ریکاوری داده‌ها از درایوهای فرمت شده یا پاک شده.
  • ریکاوری از راه دور از طریق شبکه.
  • ساخت RAIDهای مجازی جهت مشکلات پیش آمده در زمینه RAID
  • این نسخه به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را از پارتیشن‌ها و درایوهای FAT، exFAT و NTFS
  • ریکاوری RAW برای کل بخش RAID
  • ساخت تصویر از بخش‌های بدسکتوردارِ هارد درایو
  • قابلیت ریکاوری از هارد درایوهایی با ظرفیت بیشتر از ۲ ترابایت
  • دنبال کردن عملکرد هارد درایوهای با ویژگی‌های SMART
  • درست کردن حد و مرز مشخص برای مانیتور کردن و آنالیز دما، آمارهای عملکردی و سلامت هارد درایو.

تمام ورژن‌های این نرم افزار شامل زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیای، ژاپنی و چینی می‌شوند. شما می‌تواند به راحتی در تنظیمات نرم افزار در قبل یا بعد نصب، آن را تغییر دهید.

2. AOMEI Partition Assistant

نرم افزار AOMEI Partition Assistant انواع مختلفی از ابزارها را دارد که با استفاده از محیط کاربردی بسیار ساده آن می‌توانید مدیریت پارتیشن‌های خود را به سادگی انجام دهید و محیطی امن برای کار خود درست کنید.

این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا پارتیشن‌ها را بدون از دست دادن هیچ‌گونه داده جا به جا کنید، تغییر انداره دهید، از وسط نصف کنید یا حتی تعمیرات MBR را انجام دهید.

دستگاه‌هایی که از AOMEI Partition Assistant پشتیبانی می‌کنند:

  • هارد درایو‌های سنتی HDD و SSD و همچنین SSHD
  • هاردهای اکسترنال، کارت کامپیوتر، درایوهای فلش و اینگونه درایوها
  • تمام حافظه‌هایی که توسط ویندوز شناسایی می‌شوند، IDE، SATA، iSCSI، SCSI Disk، IEEE1394 و...
  • سخت افزار RAID شامل RAID 0، RAID 1، RAID 5، RAID 10
  • تا ۱۲۸ دیسک در یک سیستم
  • هارد دیسک‌هایی با سکتورهای ۴۰۶۹، ۲۰۴۸، ۱۰۲۴ و ۵۱۲ بایتی.
  • پشتیبانی از TFS، FAT32، FAT16، FAT12، exFAT/ReFS، Ext2/Ext3/Ext4

اگر کامپیوتر شما بوت نمی‌شود و شما اروری مبنی‌بر پیدا نشدن سیستم عامل می‌بینید، این نشان می‌دهد که MBR شما مشکل دارد، مشکلات MBR می‌توانند به علت آلوده شدن درایوها به ویروس تروجان باشند که آنتی‌ویروس شما به خوبی آن را از بین نبرده یا حتی بکاپی خراب شده از ویندوز شما لود شده است. این مشکل در هاردهای مختلفی رخ می‌دهد.

3. Disk Genius

نرم افزار Disk Genius یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای بازار است که شهرتی بی‌نظیر برای تعمیر مشکلات نرم افزاری کامپیوتر دارد.

این نرم افزار نه تنها برای نگهداری از کامپیوتر شما مناسب می‌باشد بلکه اجرای تست‌های مختلف و اجرا تعمیرات مختلف روی کامپیوتر را نیز انجام می‌دهد. ویژگی‌ Disk Utilities از Disk Genius برای تعمیر بدسکتورهای هارد شما بسیار مناسب است.

یک ویژگی دیگر این است که این ابزار انتخاب بکاپ و برگرداندن را به شما می‌دهد و این کار را قبل از انجام هرکاری مربوط به تعمیر دیسک به انجام می‌ٰساند.

مهم‌ترین پروسه‌هایی که این نرم افزار می‌تواند انجام دهد:

  • چک کردن و تعمیر بد سکتور روی HDD، SSD، هارد های اکسترنال و سایر دستگاه‌ها
  • مدیریت پارتیشن و دیسک جهت فرمت، تغییر سایز، کلون گرفتن، گسترش، مخفی کردن، نصف کردن و...
  • ساختن یک دیسک WinPE که شما بتوانید در زمان نبود سیستم عامل یا کرش کردن سیستم عامل به دیسک خود دسترسی داشته باشید.
  • بکاپ گرفتن و بازیابی پارتیشن‌ها
  • ریکاوری داده‌های از دست رفته از هارد درایو و حافظه شما

این‌ها تنها تعدادی از ویژگی‌های کلیدی مهم شما می‌باشند و شما می‌توانید با آن دستگاه خود را سالم نگه دارید.

از تعمیر کردن بدسکتورها گرفته تا ریکاوری فایل‌های از دست رفته، Disk Genius محافظ هارد شما است و شما می‌توانید نسخه رایگان آن را از سایتش دانلود نمایید.

این سه نرم افزار می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات مربوط به هارد درایو و بدسکتور آن را حل کنید. سوالات خود را از ما بپرسید.

منبع: WindowsReport

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.