کارگردان عنوان Outriders متعهد می‌شود که تیم توسعه پس از انتشار بازی را رها نمی‌کنند

کارگردان عنوان Outriders متعهد می‌شود که تیم توسعه پس از انتشار بازی را رها نمی‌کنند

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 1 ماه و 29 روز پیش

فهرست مطالب

کارگردان بازی می‌گوید حتی اگر انتشار و استقبال از بازی به خوبی پیش نرود، آن‌ها پشتیبانی پس از انتشار بازی را رها نخواهند کرد. با اگزوگیم همراه باشید.

پس از چندین تاخیر بزرگ و طولانی مدت، بالاخره و در اوایل ماه آوریل 2021 طرفداران و بازیبازان قادر خواهند بود تا عنوان موردانتظار Outriders را تهیه و به تجربه‌ی آن بپردازند. این بازی با گیم‌پلی کلاس محور و ویژگی‌های بخش چندنفره‌ی آنلاین خود نوید اکشن‌های جذاب و متنوعی را می‌دهد. در حالی که استودیوی توسعه‌دهنده بازی یعنی People Can Fly از اصطلاحات سرویس زنده یا GaaS دور مانده‌اند، آنها قول داده‌اند که هرچه شود پس از انتشار نیز از بازی حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

در صحبت با VG24 / 7، کارگردان بخش خلاقیت این استودیو یعنی بارتوز کمیتا گفت که فقط به این دلیل که آن‌ها این بازی را به عنوان سرویس محور طراحی نمی‌کنند، به این معنی نیست که بازی پس از انتشار پشتیبانی نمی‌‌شود. در واقع، او گفت حتی اگر بازی به آن اندازه که انتظار می‌رود نتواند موفقیت آمیز شده و استقبال طرفداران را به همراه داشته باشد، آن‌ها باز هم در صورت لزوم تنظیماتی را انجام می‌دهند و اگر به این آستانه موفقیت برسد، محتوای بیشتر و پس از انتشار بازی نیز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: " منظور ما  این نیست که چون   Outriders یک عنوان سرویس‌ محور نیست، پس بلافاصله پس از انتشار، بازی را رها خواهیم کرد. حتی اگر بازی فوق العاده موفقیت آمیز نباشد، ما هنوز هم برنامه‌هایی برای تنظیم برخی از ویژگی‌های بازی و موارد دیگر داریم. اما اگر عرضه‌ی بازی موفقیت‌آمیز شد و مردم آن را دوست داشتند، ما از ایجاد ماجراهای بیشتر (پیرامون داستان و دنیای شخصیت‌های آن) بسیار خوشحال خواهیم شد - این (تصمیم) به واکنش بازیکنان برمی‌گردد که چگونه بازی می‌کنند و احساس کلی آن‌ها نسبت به بازی چیست. "

همچنین طبق گزارش‌های اخیر، Outriders سرورهای اختصاصی برای بخش چند‌نفره‌ی خود نخواهد داشت. اما در هر حال، برای انجام بازی همچنان باید به سرور آن دسترسی پیدا کنید. در مصاحبه‌ای دیگر، طراح اصلی بازی یعنی پیوتر نواکوفسکی جزئیات جدیدی درباره این عنوان سبک تیراندازی ارائه داد. وی در این مصاحبه تأیید کرد که هیچ سرور اختصاصی برای بخش چند‌نفره‌ی Outriders  وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: "وقتی چند سال پیش در حال توسعه بازی بودیم، هنگام انتخاب، تصمیم گرفتیم که در هر حال ما با سرورهای اختصاصی کار نمی‌کنیم. البته، در یک طرف قضیه بحث هزینه است، یا در طرف دیگر موضوع راه حل‌های فنی مطرح است. و از آنجا که ما دارای سه بازیکن کوآپ همزمان هستیم مجبور نیستیم سرورهای اختصاصی داشته باشیم – که در نتیجه ساختارهای فعلی به اندازه کافی خوب خواهند بود. "

"ما با توجه به همین موضوع بازی را توسعه داده‌ایم و مدت‌ها پیش (گزینه‌ی انتخاب) سرورهای اختصاصی روی میز بودند، اما ما تصمیم گرفتیم که به این سمت نرویم. اگر به هر دلیلی مشکلی به وجود بیاید می‌گویم که اشتباه کردم، اما در حال حاضر من می‌گویم که (این سرورها) برای ما و نحوه کنترل بازیکنان مفید است، پس باید کار کند. "

البته این مورد به این معنی نیست که از سرورهای اختصاصی استفاده نمی‌شود. از آنجا که Outriders یک عنوان با محتوای آنلاین و غیرقابل اجرا به صورت آفلاین است، این سرورهای اختصاصی برای جلوگیری از هر نوع هک استفاده می‌شوند. همانطور که کارگردان بازی بارتوز کمیتا خاطرنشان می‌کند، " این یک بازی P2P نیست که همه چیز روی دستگاه شما باشد و بتوانید آن را هک کنید. برای بازی باید وارد یک حساب شوید زیرا باید به سرور دسترسی پیدا کنید. این اساساً توزیعی بین مواردی که در حال محاسبه روی سرور و مواردی که در حال محاسبه روی پلتفرم شما است می‌باشد. "

"حتی در بازی‌های دارای سرور اختصاصی، برخی محاسبات بر روی دستگاه شما است، بنابراین این قضیه نسبی است. در نتیجه مقدار کمتری از محاسبات را در یک سرور اختصاصی داریم، اما بیشتر امور مربوط به دستگاه میزبان (بازیباز) است. "

همچنین مشخص شد که گزارش اخیر مبنی بر اجرای این بازی با وضوح تصویر 4K و به صورت 30 فریم بر ثانیه روی پلتفرم Xbox Series S غلط بوده و این بازی به صورت 4K/60 FPS بر روی این کنسول اجرا خواهد شد. همانطور که می‌دانیم، People Can Fly در آخرین ویدیوی خود برای بازی، وضوح و نرخ فریم Outriders را روی کنسول‌ها مشخص کرده است. این ویدیو اشاره کرد که نسخه‌های Xbox Series X و PS5 به صورت 4K / 60 FPS اجرا می‌شوند در حالی که نسخه Xbox Series S با همان وضوح تصویر اما با فریم‌ریت 30 اجرا خواهد شد. با این حال و در یک توییت جدید، توسعه‌دهنده بازی بیان می‌کند که گزارش اعلام شده در آن زمان اشتباه بوده است.

همانطور که مشخص شد، نسخه Xbox Series S نیز همانند سایر کنسول‌های نسل فعلی به صورت 4K / 60 FPS  اجرا خواهد شد. که با توجه به سرعت پایین پردازنده کنسول و عملکرد GPU TFLOP (نسبت به دیگر کنسول‌های نسل نهمی) بسیار خوب است. اوضاع در نسل هشتم اما همانند قبل است. بازیکنان Xbox One X و PS4 Pro هنوز باید به بازی به صورت 4K / 30 FPS راضی باشند در حالی که بازیکنان Xbox One و PS4 فقط می‌توانند آن را به صورت 1080p / 30 FPS اجرا کنند.

عنوان موردانتظار Outriders در حال حاضر قرار است در تاریخ 1 آوریل 2021 برای پلتفرم‌های Xbox One ، Xbox Series X / S ، PS4 ، PS5 ، PC و Google Stadia منتشر شود. یک نسخه دمو از بازی نیز منتشر شده که درآن بازیبازان قادر خواهند بود تا به تجربه‌ی سه ساعت از محتوای داستانی بازی پرداخته و با شخصیت‌ها و فضای این بازی بیشتر آشنا شوند.

استودیوی مطرح People Can Fly تاکنون با عرضه‌ی عناوین موفقی همچون فرنچایز فوق‌العاده محبوب Gears of War و همچنین عنوان Fortnite: Save the World توانسته استعداد و مهارت خود در بازیسازی را به اثبات برساند. حال باید دید که جدیدترین عنوان در دست توسعه‌ی آن‌ها خواهد توانست محبوبیت و شهرت روزهای گذشته را دوباره برای People Can Fly به ارمغان بیاورد یا خیر.

 

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط