معرفی نرم افزار Nvidia Ansel

معرفی نرم افزار Nvidia Ansel

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 8 ماه و 5 روز پیش

فهرست مطالب

نرم افزار اختصاصی انویدیا برای تهیه تصویر از بازی - موسوم به Nvidia Ansel -  یکی از قابلیت‌های جالب کارت گرافیک‌های گیمینگ این کمپانی است، و آپشن‌ها و قابلیت‌هایی دارد که آن را از بسیاری از امکانات مشابه (مانند ثبت و اشتراک گذاری تصویر از بازی‌های پلی‌استیسن 4) متمایز می‌کند.

در این مقاله به طور مختصر با ریشه نام انسل و ابزاری که انویدیا برای این نرم افزار تدارک دیده است آشنا خواهیم شد. با اگزوگیم همراه باشید.

انویدیا از فناوری انسل (Anselدر هنگام ارائه‌‌ی کارت‌های 1080 و 1070 رونمایی کرد. فلسفه نام گذاری این محصول در نوع خود نیز جالب است. نام این برنامه از نام عکاس آمریکایی انسل آدامز گرفته شده. او یک طبیعت‌ گرد و عکاس بود که از سرزمین‌های غربی ایالات متحده عکاسی می‌کرد. در حال حاضر این تکنولوژی دوران بلوغ خود را سپری می‌کند.

این نرم افزار با داشتن یک الگوریتم تصویربرداری و ایجاد یک دوربین نرم افزاری امکان عکس گرفتن از هر زاویه‌ایی را در بازی را برای کاربر فراهم می‌سازد. این الگوریتم قادر است تا به صورت پاناروما یا 360 درجه به عکس‌ برداری بپردازد و خروجی نهایی را مانند یک عکس عادی در اختیار کاربر قرار بدهد.

با فناوری انسل شما قادر به گرفتن اسکرین شات 360 درجه در محیط بازی هستید و تصاویر خروجی به سادگی قابل ادیت و تغییر هستند. زمان مورد نیاز برای پردازش تصاویر نیز به قدرت کارت گرافیک و میزان سرعت حافظه آن بستگی دارد. برای ذخیره تصاویر نیز خروجی‌ها عموما حجم بالایی داشته و طبیعتا برای افزایش سرعت در ذخیره سازی،‌ هرچه از  حافظه اس‌اس‌دی سریع‌تر و هارد‌های دور بالاتری استفاده شود، زمان ذخیره کوتاه‌تر خواهد بود.

در کنار آن امکان انتقال این تصاویر ۳۶۰ درجه به گوگل کارد بورد نیز وجود دارد. البته ابن قابلت بیشتر برای افرادی مناسب است که از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند. انسل به هدست VR  این امکان را می دهد که با تکان دادن سر کاربر، بخش‌های مختلفی از تصویر ثبت شده پردازش و به کاربر نشان دهد. البته برای افرادی که گوشی موبایل استفاده می‌کنند می‌توانند تصویر را به شکل دو بعدی در موبایل خود مشاهده کنند و با بهره گیری از ژیروسکوپ گوشی و تغییر زاویه و جهت، بخش‌های دیگر تصویر را مشاهده کنید.

برای پیش‌گیری از تقلب یا به دلیل این که بعضی از المان‌های به کار رفته در محیط بازی  به خصوص در پس‌زمینه‌ مسطح و بدون عمق سه‌بعدی هستند، انویدیا دست توسعه دهندگان را باز گذاشته و اپشن‌های انسل را به صورت انتخابی طراحی کرده است، در نتیجه توسعه‌دهندگان می‌توانند با ایجاد محدودیت در الگوریتم تصویر برداری بر عملکرد دوربین نظارت کنند.

در آینده نزدیک آموزش عملی و دقیق استفاده از انویدیا انسل و ابزار فوق‌العاده‌ی این نرم افزار را خواهیم شناخت. با اگزوبلاگ همراه باشید..

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط