سوالات متداول در مورد شناسه‌ی کاربری PSN

سوالات متداول در مورد شناسه‌ی کاربری PSN

نوشته‌ی
avatar
4 سال و 4 ماه و 13 روز پیش

فهرست مطالب

 

در شبکه‌ی پلی استیشن (PSN) هر کاربر برای استفاده از امکاناتِ شبکه، خرید بازی، چت و بازی آنلاین باید یک شناسه داشته باشد. اخیرا سونی به مانند مایکروسافت امکان تغییر نام کاربری را فراهم کرده است، چیزی که طرفداران پلی استیشن مدت‌ها منتظرش بوده اند! طی این مقاله روش‌های تغییر شناسه کاربری را توضیح خواهیم داد، همچنین برخی سوالاتِ متداول را در این زمینه پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

آیا راهی برای تغییر شناسه آنلاین یا Online ID در پلی‌استیشن 4 وجود دارد؟

بله، از دو روش زیر:

روش اول: در پلی استیشن 4:

- ابتدا به بخش Settings کنسول بروید.

- سپس به این آدرس بروید: Account Management > Account Information > Profile > Online ID

- شناسه آنلاین جدید خود را وارد کنید یا که می‌توانید یکی از گزینه‌های پیشنهادی را انتخاب کنید.

- سپس آن را تائید کنید تا شناسه شما عوض شود.

 

روش دوم: در مرورگر

- به اکانت پلی‌استیشن نتورک خود وارد شوید و در منو بر روی گزینه PSN Profile کلیک کنید.

- دکمه‌ی Edit را بزنید و شناسه جدید خود خود را وارد کنید یا که از موارد پیشنهادی یکی را انتخاب کنید.

- سپس آن را تائید کنید تا شناسه شما عوض شود.

 

آیا می‌توانم شناسه آنلاینم را از طریق پلی‌استیشن 3 یا پلی‌استیشن ویتا تغییر دهم؟

خیر، شما تنها از طریق پلی‌استیشن 4 یا مرورگر قادر به انجام این کار هستید.

 

آیا تغییر دادن شناسه آنلاین هزینه دارد؟

اولین تغییر شناسه به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در دفعات بعدی برای هر تغییر شما باید 9.99 دلار بپردازید. البته مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس می‌توانند بعد از اولین بار، با پرداخت 4.99 دلار شناسه آنلاین خود را تغییر دهند.

 

آیا دوستانم می‌توانند من را با شناسه آنلاین جدید پیدا کنند؟

هنگامی که شما شناسه آنلاین خود را تغییر می‌دهید، گزینه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن شناسه آنلاین قدیمی شما به مدت 30 روز در پروفایلتان نمایش داده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا دوستانتان بتوانند راحتتر متوجه تغییر شناسه شما بشوند.

 

چند بار می‌توانم شناسه آنلاینم را تغییر بدهم؟

به طور کلی، هیچ محدودیتی در تعداد دفعاتی که می‌توانید شناسه آنلاین خود را تغییر بدهید، وجود ندارد.

 

آیا می‌توانم به شناسه آنلاین قبلی خودم برگردم؟

بله، تا زمانی که شناسه قدیمی شما شرایط خدمات را نقض نکند و مشکلی برای آن وجود نداشته باشد، شما می‌توانید با پشتیبانی پلی‌استیشن تماس بگیرید تا به شناسه قبلی خود برگردید.

 

آیا برای برگشتن به شناسه قبلی خودم باید هزینه‌ای بپردازم؟

خیر، برگشتن به آن رایگان می‌باشد.

 

بعد از تغییر شناسه‌ام، چه اتفاقی برای قبلی می‌افتد؟ آیا شخص دیگری می‌تواند آن را تصاحب کند؟

خیر، شناسه آنلاین قدیمیتان هم فقط در دسترس شماست.

 

اگر که من چندین بار شناسه آنلاین خودم را تغییر بدهم، آیا بازهم می‌توانم به شناسه‌های قبلی بازگردم؟

بله، شما می‌توانید به هر کدام از شناسه‌های قبلی خودتان برگردید.

 

SHAREfactory چیست؟

برنامه‌‌ی SHAREfactory یک ابزار ویرایش ویدئو می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد به سادگی و به روش خودتان، بهترین لحظات خود در بازی‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید بدون هیچ دردسر و مشکلی ویدئویی از بازی مورد علاقه‌تان ضبط کنید، سپس توضیحات، ساندترک (آهنگی که در آلبوم موسیقی بازی وجود دارد)، تم، متن یا حتی ویدئو و عکسی که از خودتان با پلی‌استیشن کمرا گرفتید را به ویدئو اضافه کنید.

بعد از ویرایش ویدئو، شما می‌توانید به صورت مستقیم آن را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید یا که آن را به حافظه‌ی USB خود منتقل کنید و سپس به اشتراک بگذارید. SHAREfactory برای این است که لحظات شگفت انگیزتان در بازی‌ها را با بقیه به اشتراک بگذارید و البته، قابلیت‌ها و ابزارهایی که این برنامه در دسترس شما قرار می‌دهد، می‌تواند آن لحظه‌ها را تماشایی‌تر هم بکند.

 

فروشگاه اگزو گیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره و یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره ۸۸۹۴۶۵۶۱ تماس گرفته و یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزو گیم مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط