خلاصه اخبار روز: از کارآمدی Steam Deck تا بازی جدید Respawn

خلاصه اخبار روز: از کارآمدی Steam Deck تا بازی جدید Respawn

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 4 روز پیش

فهرست مطالب

در یک سالی که تست‌های مختلفی انجام گرفت عنوانی پیدا نشد که Steam Deck نتواند آن را اجرا کند

از زمانی که کنسول Steam Deck معرفی گشت و در دیدگان همه قرار گرفت، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است و دلیل آن نیز مشخص است، داشتن یک کامپیوتر/کنسول دستی که بتواند تمام بازی‌های Steam را اجرا کند خارق‌العاده به نظر می‌رسد. ولی سوالی که بسیاری از طرفداران پرسیده‌اند این است که آیا واقعا این دستگاه می‌تواند تمام بازی‌های موجود در Steam را اجرا کند یا خیر؟

این دستگاه روی یک ورژن شخصی‌سازی شده از SteamOS اجرا می‌شود و از قابلیت همگام‌سازی Proton استفاده می‌کند تا مطمئن شود که همه بازی‌های استیم بدون هیچ مشکلی روی آن اجرا می‌شوند اما رکورد Proton در گذشته در اینگونه موارد زیاد خوب نبوده و در عین حال نیز سخت‌‌افزار Steam Deck نسبت به چیزی که امروزه بسیاری از بازی‌ها می‌خواهند، پایین‌تر به نظر می‌رسد.

حالا اما به گفته Valve این موضوع به هیچ وجه مشکل‌ساز نبوده است! در مصاحبه‌ای با IGN آقای "پیر لو گریفه" (Pierre-Loup Griffais) از Valve اظهار داشته که کمپانی در یک‌سال اخیر به تست بازی‌های مختلف Steam روی دستگاه پرداخته و در حالی که اوایل مشکلاتی با بازی‌های جدید وجود داشت، دستگاه در شکل و حالت فعلی خود توانایی اجرای همه بازی‌ها را دارد.

«ما در چند سال اخیر دنبال تست عناوین مختلف بودیم اما تست اصلی برای ما زمانی بود که قرار شد بازی‌های سال قبل را روی دستگاه امتحان کنیم. این بازی‌ها عملکرد خوبی روی نمونه‌های اولیه دستگاه و معماری‌هایی که ما در حال تست آن‌ها بودیم نداشتند. نمونه فعلی اولین نمونه‌ای بود که با آن توانستیم به عملکرد فعلی در زمینه اجرای آخرین نسل بازی‌ها بدون مشکل برسیم. همه بازی‌هایی که ما خواستیم قابل بازی باشند، هستند. در واقع کل بازی‌های استیم در دسترس هستند. ما هنوز عنوانی پیدا نکردیم که این دستگاه نتواند اجرایش کند.»

با توجه به جاه‌طلبی‌های Valve برای Steam Deck و این که آن‌ها تمایل زیادی به موفق شدن این کنسول دارند، بسیار مهم است که دستگاه بتواند اکثر (یا همه) بازی‌های موجود را به راحتی اجرا کند. پیش از این Valve گفته بود به دنبال این است که Proton را ارتقا دهد که از نظر عملکردی مشکلی برای دستگاه ایجاد نشود و قطعا توجه زیادی به این موضوع شده است.

استودیو Respawn Entertainment در حال کار روی یک عنوان تک‌نفره معرفی نشده است!

با وجود این که به نظر نمی‌رسد استودیو Respawn Entertainment به این زودی به فکر توسعه Titanfall 3 بیافتد‌، چیزهای زیادی هستند که این استودیو را سرگرم خود نگه دارند!‌ عنوان Apex Legends قرار است قوی‌تر از همیشه باشد و به قدرتمندی خود ادامه‌ دهد در حالی که آن‌ها روی دنباله Star Wars Jedi: Fallen Order نیز کار می‌کنند. حالا اما به نظر می‌آید که یک بازی دیگر نیز در راه است!

کارگردان هنری استودیو Respawn یعنی "محمد علوی" (Mohammad Alavi) در توییتر خود آگهی استخدام جدید این توسعه دهنده را منتشر کرده و اظهار داشت که در حال ساخت یک عنوان ماجراجویی جدید هستند. آگهی‌های موجود برای جایگاه‌های رهبر گروه طراح تکنیکی،‌ طراح تکنیکی ارشد، طراح ارشد مبارزات و طراح مراحل ارشد هستند.

این آگهی به خودی خود اطلاعات زیادی منتشر نمی‌کند و تنها چیز مشخص شده از آن این است که یک بازی تک‌نفره جدید در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

بخش داستانی عنوان Lost Judgement با موضوعات جدی برخورد می‌کند

درست همانند عنوان Judgement و عناوین مختلط سری Yakuza، عنوان Lost Judgement نیز قرار است روی مرز باریک میان مفرح و خنده دار بودن و در عین حال بررسی موضوعات جدی راه برود. تمام نمایش‌های بازی این موضوعات به تصویر کشیده شدند اما با انتشار تریلر‌هایی حول محور عناصر مدرسه و اسکیت‌‌ها و همچنین سگ کارآگاهی، به نظر می‌آید که توجه بیشتری روی برخی موارد خاص وجود دارد.

حالا مسئول محلی‌سازی بازی آقای "اسکات استریچارت" (Scott Strichart) اینجاست تا به شما اخطار دهد که مضامین سنگین‌تر داستان بازی نباید فراموش شوند. در چند توییت از طرف او که اخیرا منتشر شده‌اند، گفته شده که او نسبت به واکنش مردم به بخش‌های مفرح Lost Judgement خوشحال است و همچنین داستان بازی با آسیب‌های جدی برخورد می‌کند بنابرین بازیکنان نباید ذهنیت غلطی به هنگام انجام این بازی داشته باشند.

او گفت: «اگر شما در این زمینه‌ها حساس هستید، لطفا قبل از خرید بازی به آن‌ها توجه کنید. سلامتی شما در اولویت قرار دارد و این عنوان نیز در نشان دادن مشکلات و آسیب‌ها بسیار رک است!»

قطعا اگر پیش از این عناوین سری Yakuza یا Judgement را بازی کرده باشید، برای این موضوع آماده خواهید بود. این سری بازی‌ها در کنار ظاهر مفرح و خنده دارشان، از پرداختن به موضوعات تاریک و تلخ هیچ ابایی ندارد. در هر صورت با وجود این که ممکن است بازیکنان زیادی برای اولین بار به تجربه این سری بپردازند،‌ هشدار‌های استریچارت قطعا کارآمد خواهند بود.

بازی در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S عرضه می‌شود.

استودیو Bungie بیانیه‌ای پیرو شکایت‌های به عمل آمده از Activision منتشر کرد

از طرف California Department of Fair Employment and Housing (DEFH) به کمپانی Activision-Blizzard در زمینه‌های آزار جنسی، رفتار نابرابر و تبعیض نژادی شکایت شده است و در حالی که حوادث پیش آمده و بیان شده باعث تعجب و ناراحتی خیلی‌ها در صنعت شده زیرا میزان آزار و اذیت، غیرحرفه‌ای گری و رفتارهای تاکسیک تا حد زیادی کمپانی را فرا گرفته است.

حالا در وسط افشا و مشخص شدن این مشکلات، استودیو Bungie که در گذشته با Activision همکاری داشت بیانیه‌ای بلند و موکد در توییتر حول محور غیر قابل تحمل بودن مشکلات موجود منتشر کرد.

«در دنیای گیم به طور پیوسته مشکلات فرهنگی در زمینه آزار و اذیت و نابرابری وجود دارد. این وظیفه ماست که مطمئن شویم اینگونه رفتارها به هیچ وجه و در هیچ سطحی در Bungie پذیرفته نیستند و ما هیچ‌گاه از این رفتارها چشم پوشی نمی‌کنیم و آن‌ها را زیر فرش هل نمی‌دهیم! در حالی که خبرهای منتشر شده در هفته جاری بسیار وحشتناک هستند و حتی خواندن آن‌ها سخت است،‌ ما امیدواریم که به عدالت، آگاهی و جوابگویی ختم شوند.»

«ما در محیط کاری Bungie‌ قانونی حول محور عدم تحمل این فرهنگ تاکسیک را داریم و متعهدیم که باعث و بانی آن را با هر ریسکی که شده پیدا کنیم. با دوباره بازگو کردن آسیب‌ها و مشکلات زنان، مردمان رنگین پوست و اقلیت‌های جامعه چیزی دریافت نمی‌کنند. هنگامی که آن‌ها گزارش‌هایی از آزار و اذیت منتشر کنند ما آن‌ها را باور می‌کنیم.»

«تظاهر نمی‌کنیم که Bungie عالی و بهترین است و هیچ‌کس هنگام کار کردن در اینجا مورد آزار و اذیت قرار نگرفته اما این موضوع به هیچ وجه برای ما قابل پذیرش نیست و با آن مقابله خواهیم کرد. ما ادامه می‌دهیم تا محل کار خود را به جایی بهتر تبدیل کنیم.»

این که ببینیم کمپانی Bungie در مقابل نابرابری و ظلم می‌ایستد بسیار عالی است و امید است که کمپانی‌های بیشتری در این راه قدم بگذارند. لازم به ذکر است که Bungie با کمپانی Activision برای دو عنوان اول سری Destiny و افزونه‌هایشان همکاری می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ این دو از هم جدا شدند. حق و حقوق آی پی نیز به طور کامل به Bungie رسید.

یکی از سازندگان اصلی Dead Space برای دیدن ریمیک EA Motive هیجان زده است

بعد از لیک‌ها و شایعات فراوان چند روز پیش کمپانی EA رسما ریمیک عنوان Dead Space را معرفی کرد و اظهار نمود که این ریمیک توسط استودیو EA Motive ساخته می‌شود. طرفداران بازی نیز برای این ریمیک هیجان زده‌اند، فرانچایز Dead Space بسیار محبوب است و سال‌هاست که طرفداران انتظار داشتند تا کسی آن را بازیابی کند.

حالا به نظر می‌رسد کسانی که خودشان در مرتبه اول این عنوان را ساخته بودند نیز هیجان زده‌اند! "گلن اسکوفیلد" (Glen Schofield) که یکی از سازندگان این سری و کارگردان نسخه اول بود، به دنبال معرفی این ریمیک هیجان زدگی خود را اعلام نمود و گفت که منتظر است تا ببیند استودیو EA Motive با این بازی چه می‌کند. بعد از اظهارات او در توییتر، صفحه رسمی EA Motive نیز گفت: «تو راه را برایمان هموار کردی گلن!»

خود اسکوفیلد در حال حاضر در استودیو Striking Distance فعالیت می‌کند و روی بازی علمی‌-تخیلی خود که از Dead Space الهام گرفته و در سبک بقا است یعنی  The Callisto Protocolدر حال کار می‌باشد. استودیو EA Play نیز در توییت خود اظهار داشت که آن‌ها نیز منتظرند تا ببینند این عنوان او چطور از آب در می‌آید.

هردوی عناوین Dead Space و The Callisto Protocol قرار است برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه شوند و در حالی که The Callisto Protocol پنجره‌ عرضه‌ای در سال ۲۰۲۲ دارد، تاریخ دقیق Dead Space برای انتشار هنوز مشخص نیست.

توسعه دهندگان Psychonauts 2 به کمک خریده شدن توسط مایکروسافت بازی را بهبود بخشیدند

روند توسعه عنوان Psychonauts 2 سال‌ها پیش با استفاده از کمک‌های مالی آغاز شد اما پس از آن توسعه دهندی بازی یعنی استودیو Double Fine در حالی که در اواسط توسعه بازی قرار داشت توسط مایکروسافت خریده شد. پیش از این شنیده بودیم که چطور خریده شدن inXile به دست مایکروسافت چطور در روند توسعه Wasteland 3 موثر و کمک‌حال بود و حالا به نظر می‌آید که این موضوع برای Psychonauts 2 نیز صادق است.

در مصاحبه‌ای با Axios طراح ارشد سیستم در استودیو Double Fine آقای "لارن اسکات" (Lauren Scott) اظهار داشت که روند توسعه Psychonauts 2 از طریق پول‌هایی که به دنبال خریده شدن توسط مایکروسافت رسیده بود بسیار بهتر شد. او از جمله معروف «می‌دانید، پول زمان است» استفاده کرد و اظهار داشت که: «ما خصوصا در زمینه دشمن‌های بازی زمان بیشتری پیدا کردیم و آن‌ها را بهبود بخشیدیم زیرا واقعا نیاز به این میزان از زمان و توجه داشتند.» به نظر می‌رسد که حتی باس‌های بازی نیز پیرو این خرید بهبود یافتند.

این عنوان در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PC عرضه می‌گردد.

توسعه دهندگان Jurassic World Evolution 2 جزئیات جدیدی از بازی منتشر کردند

عنوان Jurassic World Evolution 2 امسال منتشر می‌شود و بهبودهای قابل توجهی را نسبت به نسخه قبلی خود خواهد دید. از زمان معرفی این عنوان، استودیو Frontier Developments در مورد ویژگی‌های بزرگ و مهم این بازی مانند نقشه‌های بزرگ، فعل و انفعالات بهبود یافته دایناسور‌ها، زیست‌بوم‌های جدید و چیزهای دیگر صحبت کرد و حالا با انتشار یک ویدیوی دیگر، باز هم اطلاعات جدیدی از بازی در دسترس است.

بهبودهای جدید بازی در این ویدیو توضیح داده شدند و یکی از آن‌ها که زیست‌بوم‌های جدید می‌باشد نشان دهنده بازی در محیط صحرایی (که منجر به الگوهای آب و هوایی جدید مثل طوفان شن می‌شود) است. دایناسورهای جدید نیز در این تریلر هستند و تعدادی از حیوانات پرنده نیز نشان داده می‌شوند. در عین حال گفته شده که در بازی ۴ مد مختلف برای سرگرم شدن نیز خواهد بود، Campaign، Challenge، Sandbox و Chaos Theory (که شامل سناریوهای فیلم می‌شود.)

فعل و انفعالات بهبود یافته دایناسور‌ها نیز در تریلر به نمایش گذشته شده و یکی از آن‌ها این است که حالا برای بیرون آمدن دایناسور‌ها از تخم‌ها باید دانشمند استخدام کنید. همچنین قلمروها نیز در این بازی وجود دارند و به طور پویا بر اساس دایناسور‌هایی که در منطقه قرار دارند تغییر می‌کنند. این موضوع در فعل و انفعالات مختلف دایناسورها و رفتارشان نیز موثر می‌باشد.

یک مزرعه ماین با PS4 در اکراین کشف و ضبط شد!

یک مزرعه ماین کردن با PS4 اخیرا توسط پلیس اکراین کشف و ضبط شده بود که گمان می‌رفت از ۳۸۰۰ دستگاه PS4 استفاده می‌کردند تا ارز دیجیتال ماین کنند ولی اینطور که مشخص شده PS4های مذکور جهت ماین کردن کارت‌های FUT برای FIFA 21 بودند!

طبق گزارش‌ها انباری که پر از کنسول بود جهت به دست اوردن سکه‌ها و کارت‌های نایاب در بخش FIFA Ultimate Team‌ در عنوان FIFA 21 بود. تحقیقات این پرونده هنوز ادامه دارد زیرا قوانین EA نیز فروش کارت‌ها و اکانت‌ها را غیر قانونی می‌داند. البته در زمینه کارت‌های نایاب، به نظر می‌رسد که تبادل آن‌ها در فضای مجازی و غیره امری کاملا عادی باشد.

پیش از این نیز تعدادی از کارکنان EA به این متهم شده بودند که اقدام به فروش کارت‌های FUT می‌کنند.

تعدادی از توسعه دهندگان Borderlands 3 از Gearbox رفتند

گزارشی که اخیرا از طرف Axios منتشر شده اظهار می‌کند که استودیو Gearbox تعدادی از اعضای کلیدی خود که روی عنوان Borderlands 3 کار کرده‌اند از دست داده است. این اعضا شامل "پائول سیج" (Paul Sage) کارگردان هنری بازی، "کریستوفر براک" (Christopher Brock) تهیه کننده ارشد بازی، "کیث شولر" (Keith Schuler) طراح مراحل بازی، "اسکات کستر" (Scott Kester) کارگردان هنری بازی، "کریس استارز" (Chris Strasz) کارگردان حسی بازی و "کوین پنارود" (Kevin Penrod) طراح ارشد کرکتر‌های بازی می‌شوند.

در اشاره به این بیانیه Axios استودیو Gearbox نیز این موضوع را تایید کرد. تعدادی از این کارکنان نقش مدیریتی در تعدادی از پروژه‌هایی داشتند که در مراحل پیش‌تولید بودند و جدایی آن‌ها احتمالا تاثیر زیادی روی این موضوع نداشته باشد. همچنین Gearbox اظهار داشته که جدایی آن‌ها به بهترین شکل ممکن بوده و کمپانی برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کند.

این اتفاقات بعد از تاسیس استودیو Absurd Ventures in Games به دست "دن هاوزر" (Dan Houser) افتاد و حالا به نظر می‌رسد که بسیاری از کهنه کاران دنیای گیم تصمیم دارند تا ماجراهای خود را آغاز کنند که نشان می‌دهد ادعاهای "جیسون شرایر" (Jason Schreier) در مورد وفور سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر در استودیوهای تازه تاسیس درست بوده‌اند.

شایعه: محتوای فصل‌های Battlefield 2042 فاش شدند

اینسایدر معروف "تام هندرسون" (Tom Henderson) اخیرا در توییتر جزئیات مختلفی در مورد فصل‌های عنوان Battlefield 2042 منتشر کرد. به گفته او این فصل‌های رایگان شامل یک Specialist، نقشه‌های متعدد برای مد معمولی و همچنین مد Portal، سلاح‌های جدید، ماشین‌های جدید و ۱۰۰ طبقه مختلف برای هر فصل خواهند بود. به یاد داشته باشید که این فصل‌های رایگان تقریبا هر سه ماه منتشر می‌شوند و از بتل‌ پس‌های بازی مجزا است.

توسعه دهنده Blacktail: سخت افزار Xbox Series S بسیار دوجانبه است!

در مصاحبه‌ای با Gamingbolt مدیرعامل و کارگردان استودیو THE PARASIGHT که در حال حاضر عنوان Blacktail را توسعه می‌دهند، اطلاعات جدیدی در مورد کنسول به صرفه نسل بعدی مایکروسافت یعنی Xbox Series S داد. "بارتوش کپرون" (Bartosz Kapron) معتقد است که کنسول Xbox Series S بسیار دوجانبه می‌باشد.

این کنسول در مقایسه با برادرهای بزرگ‌تر خود یعنی Xbox Series X و PS5 ضعیف‌تر است. در زمینه قدرت ترافپلاس‌ها، کنسول Series S Xbox تنها یک سوم قدرت Xbox Series X را دارد و خیلی‌ها در مورد آینده آن و این که بتواند عناوین نسل بعدی را به خوبی اجرا کند، مطمئن نیستند. کپرون تا حدی روی این موضوع تاکید می‌کند و در عین حال می‌گوید حالا گیمر‌هایی که دنبال دستگاه‌های ارزان‌تر بودند نیز می‌توانند به سراغ نسل بعدی بروند.

«من فکر می‌کنم کنسول Xbox Series S بسیار دوجانبه است. از یک طرف باعث می‌شود که نسل بعدی بسیار ارزان‌تر و در دسترس‌تر باشد و در عین حال شک و شبهه زیادی در مورد قدرت آن وجود دارد، خصوصا وقتی که نسل بعدی به طور کامل آغاز شود. به شخصه معتقدم تفاوت بسیار مشخصی در زمینه رزولوشن میان Xbox Series X و Xbox Series S خواهد بود و ممکن است که حتی در آینده تنظیمات گرافیکی متفاوتی برای این دو کنسول ببینیم.»

اخبار کوتاه:

تریلر جدید Death’s Door نشان دهنده موفقیت‌ بازی در زمینه نمرات و نقد‌ها است

عنوان Sniper Elite 4 Enhanced برای Xbox Series X و PS5 در دسترس قرار گرفت

در روز ۲۷ جولای (۵ مرداد) قابلیت Level Scaling به عنوان Assassin’s Creed Valhalla اضافه می‌گردد

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط