عنوان Microsoft Flight Simulator با کمک معماری Azure بدون هیچ تغییری روی Xbox Series X|S اجرا میشود
این که بگوییم عنوان Microsoft Flight Simulator از نظر فنی بسیار سنگین است حقیقتا حرف درستی است. بازی از نظر بصری قطعا یکی از بهترین بازیهایی است که تاکنون ساخته شده، خصوصا وقتی که مقیاس عظیم آن را در نظر میگیرید. البته این موضوع به این معناست که حتی بسیاری از کامپیوترهای قدرمند نیز در اجرای آن ناتوانند. حالا نیز با اعلام انتشار این عنوان روی کنسولهای Xbox Series X|S برای بسیاری سوال است که وضعیت فنی و بصری بازی چگونه خواهد بود.
به گفته مایکروسافت اما این موضوع به هیچ وجه مشکل خاصی نیست. در گذشته نیز قول این داده شده بود که بازی از نظر تکنیکی و فنی سطح بالایی داشته باشد و حالا اخیرا در یک پست، تیم Microsoft Game Stack اعلام کردند که به کمک معماری Azure سرویسهای ابری مایکروسافت، عنوان Microsoft Flight Simulator بدون هیچ کم و کاستی یا تغییری روی همه کنسولها و حتی موبایلها (جایی که البته بازی با استفاده از Xbox Cloud Gaming قابل دسترسی است) اجرا میشود.
در این پست نوشته شده است: «با معماری ساخت عنوان Microsoft Flight Simulator در آینده میتوان به راحتی خود این محصول و پلتفرمهایی که روی آن اجرا میشود را گسترش داده و افزایش داد. مهمترین نکته در این میان امکان دستیابی به بازی روی تعداد زیادی از دستگاهها است. با وجود این که عرضه اولیه بازی نیاز به کامپیوترهای قدرتمند داشت، معماری Azure به مایکروسافت اجازه داد تا تجربه عنوان Microsoft Flight Simulator را روی دستگاههای دیگر نیز ممکن کند، خصوصا دستگاههای Xbox و حتی تلفنهای همراه!»
«عرضه بازی رو دستگاههای مختلف به این معناست که این عنوان دیگر به قدرت سختافزاری زیادی احتیاج ندارد و در عوض تنها نیاز آن پهنای باند استریم است.»
همچنین آقای "یورگ نومن" (Jorg Neumann) مسئول عنوان Microsoft Flight Simulator در مایکروسافت، اشاره داشت که معماری Azure «به هر دستگاهی اجازه میدهد تا از قدرت خود فراتر رود.» او اضافه کرد: «شما در حال حاضر میبینید که مردم از عملکرد بازی روی یک کامپیوتر ۳۰۰۰ دلاری شگفت زده هستند! حالا میدانید نکته جالبتر کجاست؟ بازی با همین عملکرد روی یک کنسول ۵۰۰ دلاری نیز اجرا خواهد شد و ما در تلاش هستیم که این اتفاق روی دستگاههای ضعیفتر مثل موبایلها نیز رخ دهد.»
عنوان Microsoft Flight Simulator در تاریخ ۲۷ جولای (۵ مرداد) برای پلتفرم Xbox Series X|S منتشر میگردد و با فریمریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. هنوز در مورد نسخه Xbox One اطلاعاتی به ما داده نشده است اما در گذشته گفته شده بود که بازیکنان Xbox One میتوانند انحصاریهای Xbox Series X|S را از طریق سیستمهای ابری بازی کنند.
عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart در صدر جدول فروش ماه ژوئن در آمریکا
به گزارش GamesBeat اخیرا NPD آخرین گزارشهای فروش سختافزار برای ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ در آمریکا را منتشر کرد و این گزارشها شامل موارد جالبی میشوند. عملکرد عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart و وجود آن در رتبه اول جدول آمریکا به عنوان موفقترین لانچ در ماه ژوئن قابل پیشبینی بود و حالا این عنوان انحصاری پلتفرم PS5 جایگاه نخست جدول را به خود اختصاص داد.
این عنوان همچنین موفقترین فروش یک عنوان در سری Ratchet and Clank از نظر دلاری و قیمت را تجربه کرد، فروش دلاری بازی دو برابر عنوان Ratchet and Clank 2016 بود، البته لازم به ذکر است که Ratchet and Clank: Rift Apart نیز گرانتر از عنوان Ratchet and Clank 2016 میباشد.
در عین حال عنوان Mario Golf: Super Rush نیز در جایگاه سوم کار خود را شروع کرد و همانند Ratchet and Clank از نظر فروش دلاری موفقترین شروع یک عنوان در سری Mario Golf را داشت و برای دستیابی به این مهم، رکورد عنوان Mario Golf: Toadstool Tour که در سال ۲۰۰۳ برای GameCube منتشر شده بود را شکست. عنوان Scarlet Nexus استودیو Bandai Namco نیز یکی دیگر از عرضههای جدید این ماه بود که در جایگاه پنجم جای گرفته است.
به سبب عرضه نسخه Switch عنوان Tony Haw’s Pro Skater 1+2 این عنوان نیز افزایش چشمگیری در زمینه فروش داشت و از رتبه ۵۱ در ماه قبل، به رتبه ۱۷ در ماه ژوئن رسید. عنوان Sea of Thieves نیز به خاطر عرضه افزونه A Pirate’s Life از رتبه ۳۶ به رتبه ۲۰ صعود کرد. لیست ۲۰ عنوان پرفروش در ماه ژوئن در آمریکا:
1. Ratchet and Clank: Rift Apart
2. Call of Duty: Black Ops Cold War
3. Mario Golf: Super Rush
4. MLB: The Show 21
5. Scarlet Nexus
6. Resident Evil Village
7. Mario Kart 8 Deluxe
8. Minecraft
9. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
10. Mortal Kombat 11
11. Animal Crossing: New Horizons*
12. Call of Duty: Modern Warfare (2019)
13. Super Smash Bros. Ultimate*
14. Assassin’s Creed: Valhalla
15. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury*
16. Mass Effect: Legendary Edition
17. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
18. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
19. Pokemon Sword and Shield*
20. Sea of Thieves
کنسول Steam Deck از Variable Rate Shading و Ray Tracing پشتیبانی میکند
کنسول دستی Steam Deck کمپانی Valve از زمان معرفی خود تبدیل به نقل همه مجالس شده و همه جا صحبت از آن است. البته این موضوع دلیل خودش را نیز دارد، این کنسول دستی دارای یک APU شخصیسازی شده با چهار هسته است که از معماری Zen 2 در زمینه پردازنده و معماری RDNA 2 در زمینه پردازنده گرافیکی استفاده میکند و ۱۶ گیگابایت رم با معماری LPDDR5 نیز دارد. در کنار همه اینها شما میتونید در صورت تمایل دستگاهی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD با معماری NVMe نیز داشته باشید.
حالا شما نیز میتوانید انتظار پشتیبانی این کنسول از فناوریهای پیشرفته Variable Rate Shading یا به اختصار VRS و ریتریسینگ را نیز داشته باشید. این موضوع توسط "پیر لو گریفه" (Pierre-Loup Griffais) از Valve تایید شد. او در ادامه حرفهایش اشاره کرد که سختافزار این دستگاه از DirectX 12 Ultimate نیز پشتیبانی میکند و به دلیل این که سیستمعامل آن نیز براساس SteamOS است بازیکنان میتوانند از مادهای موردعلاقه خود نیز در بازیها استفاده کنند.
لازم به ذکر است که شما میتوانید فروشگاههای گیمینگ دیگر مانند Epic Games Store را نیز روی این دستگاه اجرا کنید. پیشخرید Steam Deck به زودی در مناطق آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و بریتانیا آغاز میشود. خریداران باید یک اکانت روی Steam داشته باشند و یک خرید روی این پلتفرم تا قبل از پایان ژوئن ۲۰۲۱ انجام بدهند. همچنین شما میتوانید در این مقاله اگزوگیم معرفی کامل این کنسول دستی را بخوانید.
جزئیات جدیدی از عنوان Metroid Dread منتشر شد
گشت و گذار بازگشت به مکانهای قبلی از ستونهای اصلی عناوین سری Metroid یا حداقل عناوین خوب سری Metroid است و با توجه به این موضوع به نظر میآید که برای نسخه جدید این سری نیز کلیدی باشد که نقشه قدرتمندی داشته باشد. در آخرین اخباری که از عنوان Metroid Dread منتشر شد، مشخص گشت که تیم توسعه بازی نیز تمرکز نسبیای روی این بخش بازی دارند و در مورد بهبودهای مختلفی که شامل عنوان Metroid Dread خواهند شد صحبت کرد.
در گزارشهای منتشر شده از بازی توسعه دهنده نوشته شده است که: «درحالی که نقشهها در عناوین قبلی حالتی سلولی داشتند، نقشه جدید جزئيات بیشتر و همچنین انواع مختلفی از ابزارهای جهتیابی را دارد که میتوانند چیزهای مختلف اعم از زمینهای مختلف را به بازیکنان نشان دهند.»
«از آن جایی که عناوین سری Metroid همیشه در مورد گشت و گذار بودند برای ما مشخص بود نقشه بازی که فونداسیون گشت و گذار در بازی چیز بسیار مهمی میباشد و باید تمرکز زیادی روی آن به خرج دهیم. نقشه جدید از نظر ظاهری و کارایی نسبت به نقشههای قبلی بسیار پیشرفتهتر است و ما فکر میکنیم که گشت و گذار در این نسخه بسیار روانتر و جذابتر از نسخههای قبلی به نظر خواهد آمد.»
بهبودهای جدیدی که شامل نقشه بازی شده انواع مختلفی دارند. یکی از آنها نشانگرهای متعدد است و از حالا شما میتوانید شش نشانگر به دلخواه در نقشه به کار ببرید و هرکدام از آنها در Minimap نیز نشان داده خواهند شد، همچنین میتوانید نقشه بازی را بزرگنمایی یا کوچکنمایی کنید. در طول گیمپلی نیز Minimap با استفاده از دکمه سمت چت D-Pad گسترش مییابد. قابلیت هایلایت کردن آیکنهای مختلف نیز اضافه شده است که به شما اجازه میدهد آیکنهای یک شکل را در طول نقشه هایلایت کرده و تماشا کنید.
نقشه این نسخه همچنین شامل آیتمهای مخفی نیز میشود و هرگاه که نزدیک رازهای بازی میشوید نقشه بازی سرنخهایی به شما خواهد داد. این عنوان در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) همزمان با کنسول جدید Nintendo Switch OLED برای این پلتفرم منتشر خواهد شد و به عنوان پایانبخش داستان پنج بازی دو بعدی سری Metroid عمل خواهد کرد.
عنوان Path of Exile: Royale با ویژگیهای و بهبودهای جدید برمیگردد
عنوان Path of Exile: Royale که ابتدا در سال ۲۰۱۸ به عنوان دروغ آوریل کار خود را شروع کرد یک نسخه بتل رویال از عنوان نقش آفرینی Path of Exile است و حالا دارد برمیگردد. این بازی به مدت ۴۸ ساعت در دسترس بود و قرار است که از این به بعد استودیو Grinding Gear Games هر آخر هفته بعد از انتشار Expedition League آن را در دسترس بازیکنان قرار دهد. این نسخه همچنین نسبت به نسخه اولیه که در ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفته بود بهبودهای زیادی را شامل شده است.
نقشه بازی تجدید و حدود ۹۰ مهارت مختلف به آن اضافه شده است که شامل سطح پایینتر مهارتهای قابل دسترسی در مراحل بعدی نیز میشوند و یک درخت مهارتهای قابل شخصیسازی نیز وجود دارند. بدون در نظر گرفتن این که با چه کلاسی بازی را شروع کردهاید، میتوانید همه مهارتهای Passive در درخت مهارتها را در اختیار بگیرید. این درخت مهارتها همچنین در سمت چپ صفحه قرار گرفته است تا حواس بازیکنان را از خطرهای موجود پرت نکند.
اگر برنده این بتل رویال شوید، ستهای تزئيناتی برای مخفیگاه خود دریافت میکنید و هرچه بیشتر برنده شوید این ستها بهتر و بزرگتر میشوند. عنوان Path of Exile: Royale از هفتههای بعدی نیز در دسترس خواهد بود ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که این در دسترس بودن همیشگی باشد. در کنار آن نیز افزونه Path of Exile: Expedition در تاریخ ۲۳ جولای (۱ مرداد) برای PC و ۲۸ جولای (۶ مرداد) برای کنسولها عرضه میگردد.
شایعه: نتفلیکس به دنبال همکاری با سونی برای ایجاد یک پلتفرم استریم بازیهای ویدیویی است
یک استخراج کننده دادهها به نام "استیو موزر" (Steve Moser) اخیرا اطلاعاتی در مورد پلتفرم تازه معرفی شده استریم بازیهای ویدیویی به دست نتفلیکس منتشر کرده است. او این اطلاعات را از اپلیکیشن iOS نتفلیکس به دست آورده و میگوید که ممکن است نتفلیکس در آینده برای این پلتفرم با سونی همکاری کند و نام مستعار این پروژه نیز در حال حاضر Shark میباشد.
او یک عکس از عنوان استودیو Sucker Punch یعنی Ghost of Tsushima به همراه عکسی از دو کنترلر DualSense از این اپلیکیشن استخراج کرد. یک عکس از بال کوسه نیز در میان موارد استخراج شده بود که احتمالا به نام مستعار پروژه یعنی Shark اشاره میکند. او عکسی از یک لوگو نیز منتشر کرد که N Game خوانده میشود.
البته این شایعات در حال حاضر تایید شده نیستند و باید منتظر اعلامیه رسمی از سوی نتفلیکس یا سونی بمانیم.
سونی در حال بررسی کردن قیمت Nintendo Switch OLED است
یک تحلیلگر به نام "هیدکی یاسودا" (Hideki Yasuda) مدعی شده که سونی در حال بررسی قیمتگذاری کنسول تازه معرفی شده Switch OLED است. در گزارشی که از طریق روزنامه The Japan Times منتشر شده این تحلیلگر اظهار داشت که موفقیت کنسول Nintendo Switch OLED میتواند نمونه خوبی برای سایرین فعالان صنعت میباشد و منجر به این شود که آنها نیز در میانه عمر کنسول خود ارتقاهایی را با قیمتی بالاتر عرضه کنند.
طبق این گزارش تولید یک Nintendo Switch OLED تنها ۱۰ دلار بیشتر از کنسول عادی برای نینتندو هزینه میبرد و این موضوع یعنی این کمپانی به ازای فروش هر عدد از این کنسول، ۴۰ دلار سود میکند. نینتندو مدل OLED را با وجود این که یک ارتقا کوچک در میانه نسل است که از نظر سختافزاری تفاوت خاصی با کنسول اصلی ندارد، گرانتر از نسخه اصلی قیمت گذاری کرده است و حالا سونی در حال بررسی این موضوع و موفقیت این کنسول در زمینه فروش میباشد.
هکرها EA را تهدید به منتشر کردن دادههای دزدیده شده کردند
ماه گذشته تعدادی از هکرها ادعا کرده بودند که بخش عظیمی از دادههای خصوصی EA را دزدیدهاند که شامل کدهای موتور Frostbite و سورسکد عنوان FIFA 21 میشد. حالا آنها بخشهایی از این دادهها را در یک انجمن منتشر کردهاند.
هکرها حالا تهدید کردهاند که اگر EA مبالغ درخواستی آنها را پرداخت نکند، بخشهای بیشتری از این دادهها را منتشر میکنند. دادههای منتشر شده تاکنون در مورد ابزارهایی بودند که مربوط به فروشگاه Origin و عنوان The Sims میشدند. یکی از سخنگویان EA نیز اظهار داشته است که دادههای لو رفته هیچ ارتباطی به حریم خصوصی بازیکنان ندارد و بنابرین کمپانی هیچ برنامهای برای همکاری با این هکرها نخواهد داشت. اینطور که به نظر میآید EA میخواهد با نیروهای حقوقی فدرال کار کند تا این مشکل را حل کند.
عنوان Riders Republic تا ۲۸ اکتبر تاخیر خورد
با تاخیر خوردن عنوان Rainbow Six: Extraction به نظر میآمد که عنوان Riders Republic پرکننده اوقات بازیکنان در ماه سپتامبر خواهد بود اما تیم توسعه دهنده بازی در Ubisoft اعلام کردند که این عنوان نیز تاخیر خورده و تاریخ عرضه آن از ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) به ۲۸ اکتبر (۶ آبان) تاخیر خورده است.
در پستی که از سوی سازندگان منتشر شد اشاره شده که تیم توسعه نمیتوانند صبر کنند تا بازیکنان نسخه بتای بازی را تست کنند و در عین حال آنها این زمان اضافی را صرف این خواهند کرد که تجربه بازی را بهبود بخشیده و قبل از انتشار رسمی بازی یک بار دیگر بازخوردهای بازیکنان را بشنوند. جزئیات بیشتری به زودی منتشر خواهند شد. لازم به ذکر است این دومین بار میباشد که Riders Republic تاخیر خورده است، بازی در ابتدا قرار بود فوریه ۲۰۲۱ عرضه گردد و حالا نیز ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC / Google Stadia عرضه میگردد.
عنوان Ratchet And Clank: Rift Apart بازی موردعلاقه جیم رایان در سالی که گذشت بود
در مصاحبهای که با TMT Post انجام گرفت، مدیرعامل بخش PlayStation آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) در مورد چیزهای مختلفی صحبت کرد و هنگامی که بحث به عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart رسید او اظهار داشت که این عنوان بازی موردعلاقه او در سالی که گذشت بود.
در حالی که او بازیهای داستانمحور با سرعت پایین را ترجیح میدهد، به نظر میرسد عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart توانسته نظر او را جلب کند طوری که او این بازی را بازی موردعلاقه خودش در سال گذشته نامید و اظهار داشت که این عنوان یک نمونه از پتاسیلهایی را به نمایش میگذارد که ما تنها میتوانیم در بازیهای نسل جدید ببینیم.
او اظهار داشت: «من در حال حاضر دارم Ratchet and Clank: Rift Apart را بازی میکنم و همانطور که قبلا گفتم این عنوان من را بسیار خوشحال میکند. برای من این بازی بهترین است. اصولا من بازیهای آهستهتر را ترجیح میدهم، بازیهایی با بخش داستانی که نیازمند فکر و توجه هستند. این احساسات به هنگام انجام بازیها تولید میشوند و حتی میتوانند که طرفداران فیلمهای هالیوود را به بازی ترغیب کنند.»
«من به شخصه فکر میکنم Ratchet and Clank: Rift Apart لذتبخشترین و بهترین بازی یک سال گذشته است. با وجود این که روند این بازی آهسته نیست، لذت آن و عملکردش روی کنسول من را بسیار متعجب کرد. من به این فکر میکنم که وقتی تیم توسعه ما در یک سال و نیم این عنوان را به ما تحویل داد، با زمانی سه الی چهار ساله چه میکند؟ فکر کردن در موردش نیز هیجان انگیز است!»
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.