خلاصه اخبار روز: از سازندگان Dead Space Remake تا آینده Rainbow Six Siege

خلاصه اخبار روز: از سازندگان Dead Space Remake تا آینده Rainbow Six Siege

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 2 روز پیش

فهرست مطالب

تکراری‌ترین خبر چند هفته اخیر؛ حضور دوباره Tales of Arise در صدر جدول موردانتظار‌ترین عناوین ژاپن

مجله Famitsu آخرین جدول موردانتظار‌ترین عناوین خود را که رای‌گیری آن توسط خوانندگان مجله صورت می‌گیرد، منتشر کرد. مثل چند هفته یا حتی چند ماه اخیر، باز هم عناوین Tales of Arise و Final Fantasy 16 در صدر این جدول قرار دارند و هیچ چیز جدیدی در جدول رخ نداده است! عنوان Tales of Arise با ۷۰۰ رای در جایگاه اول قرار گرفته و Final Fantasy 16 نیز با تنها ۴ رای کمتر یعنی ۶۹۶ رای جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

در عین حال Bayonetta 3 نیز جای خود را در جایگاه سوم نگه داشته که تا حدی تعجب آور است زیرا عملا هیچ اطلاعات خاصی در مورد بازی وجود ندارد. عنوان Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl نیز تا رتبه چهارم آمد و در نتیجه آن The Legends of Zelda: Breath of the Wild 2 به جایگاه پنجم سقوط کرد.

عنوان Shin Migami Tensai 5 که هفته قبل در جایگاه پنجم قرار داشت این هفته ششم شده و عناوین بزرگ دیگر مثل Splatoon 3، The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki، Pragmata و Elden Ring نیز سایر بخش‌های این لیست را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که رای‌گیری‌های این لیست از تاریخ ۱ جولای (۱۰ تیر) تا ۷ جولای (۱۶ تیر) انجام شده است. ده عنوان برتر:

1. [PS4] Tales of Arise – 700 votes
2. [PS5] Final Fantasy 16 – 696 votes
3. [NSW] Bayonetta 3 – 572 votes
4. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 544 votes
5. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 535 votes
6. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 511 votes
7. [NSW] Splatoon 3 – 318 votes
8. [PS4] The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki – 299 votes
9. [PS5] Pragmata – 265 votes
10. [PS4] Elden Ring – 231 votes

به گفته Valve کنسول‌های Switch و Steam Deck به دنبال مخاطبین متفاوتی هستند؛ کنسول روی بازی‌های مورد نظر Valve عملکردی بسیار خوب داشته است

اصولا وقتی یک کنسولی معرفی می‌شود همه شروع به مقایسه آن با سایر سخت‌افزار‌ها و کنسول‌های موجود در بازار می‌کنند و کنسول جدید Valve یعنی Steam Deck نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این دستگاه تاکنون تقریبا با همه کنسول‌های مهم مقایسه شده اما آن کنسولی که بیش از بقیه مقابل آن قرار می‌گیرد، Nintendo Switch است. نه تنها بخاطر شکل آن، بلکه بخاطر عدم وجود Switch Pro که برای مدت‌ها شایعات آن وجود داشت و خیلی‌ها معتقدند که Steam Deck کارهایی را کرده که Switch باید می‌کرد.

اما به گفته Valve آن‌ها هیچ قصدی برای رقابت با کنسول هایبرید نینتندو نداشته‌اند. در مصاحبه‌ای با IGN یکی از طراح‌های Valve به نام "گرگ کومر" (Greg Coomer) اظهار داشته که با عرضه Steam Deck بازار هدف اصلی Valve کسانی بودند که پیش از این در Steam سرمایه‌گذرای کرده بودند و قصد آن‌ها این نبوده که مخاطبان Switch را به طرف خود بکشند و شباهت‌های میان این دو دستگاه به هیچ وجه به معنای این نیست که رقیب همدیگر هستند.

«ما سعی کردیم تا همه تصمیمات مربوط به Steam Deck را طوری بگیریم که هدف مخاطبین فعلی ما باشند، مخاطبینی که پیش از این نیز با بازی‌های روی این پلتفرم فعال و انفعالاتی داشتند و روی پلتفرم‌ ما با آن آشنا شده‌اند. ما با همین هدف تصمیم‌های خود را گرفتیم و سپس دستگاهی ساختیم که از نظر ظاهری شبیه به Switch است. در واقع این دستگاه تجسمی از این می‌باشد که ما چگونه کنسول را طراحی کردیم.»

در عین حال مدیرعامل Valve آقای "گیب نیول" (Gabe Newell) بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که هردوی این دو دستگاه مخاطبین متفاوتی دارند و این موضوع در بخش‌های مختلف نمایان است.

«من فکر می‌کنم نینتندو بسیار عالی با محتواهای خوب خود مخاطبین خود را هدف گرفت و این موضوع برای ما متفاوت است. وقتی شما Steam Deck را به دست می‌گیرید، ارگونومی آن شبیه یک کنترلر گران قیمت است زیرا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از Switch می‌باشد. این موضوع یعنی ما به درستی به دنبال مخاطبین مد نظر خودمان هستیم.»

او اضافه کرد: «بگذارید اینگونه بگویم، اگر شما گیمر هستید و Switch یا Steam Deck را به دست بگیرید، متوجه می‌شوید که کدام برای شما مناسب‌تر است. شما در ۱۰ ثانیه متوجه این موضوع خواهید شد.»

با نگاهی کلی به Switch و Steam Deck و همچنین سخت‌افزار آن‌ها می‌توان متوجه شد که کنسول Valve زیاد به دنبال مخاطبین Switch نمی‌باشد. ویژگی‌های مثل حافظه SSD و ری‌تریسینگ نشان می‌دهند که فلسفه طراحی این دو دستگاه به طور بنیادی متفاوت است.

در عین حال با وجود این که صحبت‌های زیادی در مورد Steam Deck شده است و بخش‌‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفتند، یک بخش کمتر مورد توجه بوده و آن نیز بخش فریم‌ریت بازی‌ها است. حالا Valve اخیرا گفته که این دستگاه فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه را در بازی‌ها هدف گرفته و طرفداران نباید نگرانی‌ای از این بابت داشته باشند.

حالا طراح Valve آقای "پیر لو گریفه" (Pierre-Loup Griffais) اخیرا در توییتر شفاف‌سازی کرده و گفته که فریم‌ریت ۳۰ فریم‌ بر ثانیه تنها حداقل چیزی است که Valve در نظر دارد. به گفته او بازی‌ها به طور پیوسته به این هدف در طول تست‌ها رسیده بودند و در عین حال او اشاره کرد که بازیکنان می‌توانند فریم‌ریت بازی را قفل کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و یا باتری دستگاه دیرتر تمام شود.

تیم توسعه ریمیک Dead Space متشکل از اعضای سابق Ubisoft و BioWare است

کمپانی EA اخیرا اعلام کرد که ریمیک عنوان Dead Space به دست استودیو EA Motive ساخته می‌شود و این تیم توسعه قرار است که این عنوان محبوب را مجددا از پایه ساخته و به تصویر بکشند. در عین حال البته این موضوع یعنی عنوان Dead Space Remake در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و اطلاعات زیادی در مورد آن در حال حاضر در دسترس نیست و احتمالا برای مدتی نیز نخواهد بود. اما حالا با توجه به تحلیل‌هایی که از سوی VGC منتشر شده ما می‌دانیم چه کسانی توسعه دهندگان این بازی هستند.

برای شروع به سراغ توسعه دهندگان اصلی خود EA Motive می‌رویم که البته در حال کار روی این عنوان هستند و به طور مستقیم از عنوان Star Wars: Squadrons که سال گذشته منتشر شد به کار روی این بازی منتقل شدند. این بخش از توسعه دهندگان شامل مدیر توسعه "آلما تالبوت" (Alma Talbot)، طراح ارشد محیط "زاویر پرالت" (Xavier Perreault) و طراح ارشد نورپردازی "متیو ترالت" (Mathieu Tétrault) می‌شوند.

البته در کنار این‌ها "مایک یزیجان" (Mike Yazijian) نیز روی بازی کار می‌کند و با توجه به سابقه او حول محور کار کردن روی Dead Space 2، خوب است که می‌دانیم حداقل یکی از سازندگان سری اصلی روی ریمیک نیز کار می‌کنند. او سابقه کار کردن روی Batman: Arkham Origins و Star Wars: Squadrons را نیز دارد.

بخش زیادی از تیم توسعه نیز سابقه فعالیت در Ubisoft را دارند. برای مثال کارگردان هنری بازی "رومن کامپوس اوریولا" (Roman Campos-Oriola) برای عنوان For Honor در سمت کارگردان هنری فعالیت می‌کرد و در عناوین Ghost Recon: Future Soldiers، Red Steel و Red Steel 2 نیز به عنوان طراح ارشد فعال بود. در کنار او، تهیه کننده ارشد بازی "فیلیپ دوشارمه" (Philippe Ducharme) نیز در یوبی‌سافت روی عناوین Assassin’s Creed 3، Assassin’s Creed Unity، Far Cry 5 و Watch Dogs: Legion کار کرده است.

طراح UX یعنی "جسیکار میهر" (Jessica Maher) و طراح ارشد تکنیکی "دفنی آلاری" (Daphney Alarie) و "شادی ملک" (Shadi Mallak) نیز در زمان حضور خود در یوبی‌سافت روی عناوین مختلف Ubisoft کار کرده‌اند.

اعضای سابق BioWare هم در این تیم هستند و از آن‌ها می‌توان طراح ارشد مراحل "گری استوارت" (Gary Stewart) که سابقه کار روی سه گانه Mass Effect را دارد، طراح ارشد محیط سه بعدی "الکسیز دوماس" (Alexis Dumas) که سابقه کار روی Mass Effect: Andromeda را داشت و در EA Motive نیز روی Star Wars: Battlefront 2 و Squadrons کار کرده و متخصص بخش تکنیکی گیم‌پلی یعنی "پیر ونسان بلیز" (Pierre-Vincent Bélisle) که روی Mass Effect: Andromeda کار کرده و در اواخر روند توسعه Squadrons به استودیو پیوسته را نام برد.

از سایر توسعه دهندگان مطرحی که روی Dead Space Remake کار می‌کنند می‌توان به طراح انیمیشن گیم‌پلی "استفان یو" (Stephen Yu) که روی Batman: Arkham Knight و Sleeping Dogs کار کرده،‌ طراح ارشد تکنیکی "رابین بن‌هور" (Robin Bonhoure) که تا فوریه سال قبل در یوبی‌سافت بود و طراح ارشد VFX "ماکسیمیلیان فابر" (Maximilien Faubert) که در Eidos Montreal روی Shadow of the Tomb Raider کار کرد اشاره نمود.

اولین پیش‌نمایش تکنیکی بخش چندنفره عنوان Halo Infinite ممکن است به زودی منتشر شود

به دنبال رونمایی از بخش چندنفره عنوان Halo Infinite در نمایشگاه E3 استودیو 343 Industries گفته بود که بتای بازی و پیش‌نمایش‌های تکنیکی آن در تابستان منتشر می‌شوند. در چند هفته اخیر نیز توسعه دهندگان بازی گفته‌اند که جزئیات جدیدی از پیش‌نمایش‌های فنی بازی به زودی منتشر می‌شوند و به نظر می‌آید که داریم به زمان عرضه این پیش‌نمایش‌ها نزدیک می‌شویم.

حالا در آخرین پست وبلاگ Halo Insider استودیو 343 Industries اعلام کرده که با وجود مشخص نبودن تاریخ دقیق برای منتشر شدن اولین پیش‌نمایش، نخستین بتای بازی که تمرکز ویژه‌ای روی بات‌ها خواهد داشت ممکن است هفته آینده منتشر شود!

در این بلاگ نوشته شده: «منتشر شدن این پست از طریق بلاگ یعنی ما خیلی نزدیک هستیم ولی عرضه این بتا یک پروسه در جریان است و ما باید مطمئن باشیم که قبل از عرضه رسمی تمام نیازمندی‌های لازم را انجام داده باشیم. با این وجود در حال حاضر این اجازه را داریم که بگوییم اولین پیش‌نمایش تکنیکی ما که تمرکز ویژه‌ای روی بات‌ها دارد ممکن است آخر هفته بعدی منتشر شود. پیش از عرضه این پیش‌نمایش ما یک لایو استریم را در برنامه داریم، جایی که در آن در مورد بیلد‌های مختلف بازی و سایر ویژگی‌های این بتا صحبت خواهیم کرد.»

توسعه دهنده Replaced: مایکروسافت در مورد بازار عناوین مستقل اهمیت قائل است

موئسس استودیو Sad Cat که سازنده عنوان مستقل Replaced است در مورد اهمیت مایکروسافت به بازار بازی‌های مستقل صحبت کرد. "ایگور گریتسای" (Igor Gritsay) اظهار داشت که مایکروسافت واقعا به این بازار اهمیت می‌دهد و از نظر او هیچ نکته منفی‌ای در مورد شراکت با مایکروسافت برای یک سازنده مستقل در حالی که با مشکلات بودجه و بازاریابی مشکل دارد، وجود ندارد.

او گفت: «بهترین بخش شراکت ما با مایکروسافت این بود که مایکروسافت واقعا به بازار بازی‌های مستقل اهمیت می‌دهد. در غیر این صورت قطعا بازی‌های کمتر روی پلتفرم وجود داشتند، آن‌ها واقعا این شانس را به استودیوهای کوچک می‌دهند تا چیزی بسازند و در زمینه بازاریابی نیز مردم را از وجود آن مطلع می‌کنند. باید بگویم برای استودیوهای مستقل، حتی یک نکته منفی در مورد شراکت باید مایکروسافت نیست زیرا آن‌ها از نظر بازاریابی و بودجه از شما پشتیبانی می‌کنند.»

او همچنین در مورد خوبی‌های Xbox Game Pass نیز صحبت کرد و گفت که چطور حضور روی این سرویس به بازی‌های کوچک کمک بسیاری می‌کند، از در دسترس بودن گرفته تا دید سازنده به میزان فروش بازی.

«در مورد Game Pass باید بگویم که به افراد بیشتری این توانایی را می‌دهد که در مورد بازی مطلع شوند و آن را بازی کنند. این شرایط که مردم یک بازی را در فروشگاه می‌بینند و از آن خوششان می‌آید و آن را می‌خواهند ولی در عین حال این بازی ۳۰ دلار یا ۶۰ دلار قیمت دارد، پس آن‌ها بازی مدنظر را در لیست خرید خود قرار می‌دهند و سپس آن‌ را به طور کامل فراموش می‌کنند!»

«اما با Game Pass شما تنها یک دکمه را می‌زنید و بازی را نصب می‌کنید. البته یک نکته منفی آن این است که ممکن است مردم با بازی‌های زیادی مواجه شوند و توجه کمی به هرکدام بدهند، ولی شانس برابر برای هر بازی وجود داد تا بدرخشد. در غیر این صورت بازیکنان ممکن است در هزاران بازی دیگر غرق شوند اما Game Pass این اجازه را به ما و خیلی از توسعه دهندگان می‌دهد که عناوین خود را به مردم نشان دهند. در عین حال من شنیده‌ام که Game Pass باعث افزایش فروش بازی نیز می‌شود اما باید ببینیم که آیا اینطور است یا خیر. در کل به نظر من این شرایط کاملا برای هر دو طرف برد-برد است.»

عنوان Replaced در سال ۲۰۲۲ برای Xbox Series X|S / Xbox One / PC منتشر می‌شود و در روز عرضه از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

کارگردان Rainbow Six Siege می‌گوید که دنباله‌ای برای بازی واجب نیست

عنوان Rainbow Six Siege یکی از پول‌سازترین عناوین یوبی‌سافت است و از زمان عرضه، این عنوان بهتر و بهتر شده و در حال حاضر نیز میلیون‌ها بازیکن دارد. اما برای خیلی‌ها سوال است که آیا دنباله‌ای برای این عنوان منتشر می‌شود؟

گویا سازندگان بازی در یوبی‌سافت کاملا مختلف این موضوع هستند! در پاسخ به یکی از سوال‌هایی که پیرو Ask Me Anything برگزار شده در Reddit پرسیده شد، کارگردان عنوان Rainbow Six Siege آقای "لیروی آتاناسوف" (Leroy Athanassof) اظهار داشت که ساخت یک دنباله، چیزی نیست که تیم توسعه بازی به فکر آن باشند و آن‌ها ترجیح می‌دهند که در چارچوب بازی موجود فعلی با عرضه آپدیت‌های مختلف ادامه داده و آن را گسترش دهند و بهبود ببخشند، کاری که تاکنون سال‌ها آن را انجام داده‌اند.

او گفت: «عنوان Siege یک بازی در حال تکامل است، آینده آن با چیزی که امروز است بسیار متفاوت می‌باشد، طوری که ما می‌توانیم آن را Siege 2 صدا کنیم. البته به عنوان یک تیم ما شدیدا معتقدیم که می‌توانیم این تغییرات را به شکل افزایشی در چارچوب فعلی Siege ایجاد کنیم.»

«ساخت یک دنباله برای Siege به معنی بازی جدید، محیطی جدید، فهرست جدید و احتمالا یک تیم توسعه جدید است. ما به سرمایه گذاری شما روی بازی اهمیت می‌دهیم و نمی‌خواهیم که سراغ یک بازی جدید بروید. به جای آن ما از سرمایه گذاری شما محافظت کرده و آن را با بهبود بخشیدن خانه فعلی‌تان یعنی Siege ارزشمند‌تر می‌کنیم. درست همانند بازسازی خانه قدیمی و تر و تمیز کردن آن!»

عنوان F1 2021 در صدر جدول پرفروش‌ترین عناوین بریتانیا

آخرین جدول هفتگی فروش در بریتانیا منتشر شد و در حالی که هیج عرضه جدیدی وارد ده عنوان برتر نشد، تغییرات جالبی در آن صورت گرفته است. هفته گذشته عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD شروع بسیار خوبی داشت و جایگاه اول را کسب کرد در حالی که F1 2021 نیز کار خود را در جای دوم آغاز نمود و این هفته جایگاه این دو عوض شد. در حالی که Skyward Sword HD افتی ۷۴ درصدی را در فروش به خود دید، فروش F1 2021 تنها ۳۷ درصد کاهش داشت.

به طرز جالبی افزایش تعداد PS5 باعث این شدند که عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart نیز رشد قابل توجهی در فروش داشته باشند از رتبه دهم در هفته قبل به رتبه سوم در این هفته منتقل شوند و افزایشی ۲۸۸ درصدی را به خود دیدند! در عین حال دیگر عنوان Insomniac Games یعنی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales مجددا با حضور در رتبه ۶ وارد ده عنوان برتر شد و افزایشی ۲۴۲ درصدی در فروش را شاهد بود.

نسخه PS5 بازی‌های مولتی‌پلتفرم که در لیست ده عنوان برتر نیستند مثل Assassin’s Creed Valhalla، Resident Evil Village و Marvel’s Avengers نیز افزایش شدیدی داشته‌اند. همچنین عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order نیز به سبب تخفیف خرده فروشی‌ها افزایشی ۲۵۶ درصدی در فروش داشت و در جایگاه یازدهم قرار گرفت. جدول ده عنوان برتر:

1. F1 2021
2. The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
3. Ratchet and Clank: Rift Apart
4. FIFA 21
5. Mario Kart 8 Deluxe
6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
7. Animal Crossing: New Horizons
8. Minecraft (Switch)
9. Grand Theft Auto 5
10. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

اخبار کوتاه:

عنوان Death Stranding بیش از ۵ میلیون واحد روی PS4 و PC فروخت. نسخه PC‌ بازی بیش از ۲۳ میلیون یورو سودرسانی داشت!

بتای عنوان New World در زمان عرضه بیش از ۲۰۰ هزار نفر بازیکن همزمان داشت

اولین بتای محدود Babylon’s Fall در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) در ژاپن عرضه می‌شود

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط