حجم عنوان FIFA 22 روی Xbox Series X|S حدود ۵۰ گیگابایت خواهد بود
چند روز گذشته کمپانی EA عنوان FIFA 22 را معرفی کرد و پس از آن نیز هر روز جزئیات جدیدی از این عنوان در اختیار بازیکنان قرار میگیرد. حالا جدیدترین جزئیاتی که از بازی به دست ما رسیده است، حجم این عنوان روی پلتفرمهای Xbox میباشد. به کمک اطلاعاتی که در صفحه بازی در Microsoft Store موجود بود، ما میدانیم که نسخههای Xbox Series X|S و Xbox One بازی حجمی معادل ۵۰ گیگابایت خواهند داشت.
این که هر دو نسخه حجمی مشابه دارند مقداری عجیب به نظر میرسد زیرا قرار است که نسخه Xbox Series X|S قابلیتها و بهبودهای بیشتری نسبت به نسخه Xbox One داشته باشد. احتمالا روی پلتفرم PlayStation نیز حجم فایلهای بازی روی هر دو نسل به یک اندازه باشد.
عنوان FIFA 22 در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود و قیمت آن روی کنسولهای نسل جدید نیز ۷۰ دلار خواهد بود. در عین حال تنها نسخههای نسل جدید و همچنین نسخه Stadia دارای قابلیتهای و ویژگیهای جدید هستند و بازیکنان PC برای دومین سال پیاپی نمیتوانند از ویژگیهای نسل جدیدی این عنوان بهره ببرند. لازم به ذکر است که نسخه Switch بازی نیز با نام Legacy Edition عرضه میشود.
انحصاریهای زیادی از سوی PlayStation برای PC منتشر خواهند شد ولی Bloodborne جزو آنها نیست
مشخص است که سونی برنامه دارد تا چندین مورد از عناوین انحصاری PlayStation را به پلتفرم PC بیاورد و پیش از این نیز مدیرعامل بخش PlayStation آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) نیز گفته بود که آنها بازیهای زیادی را در نظر دارند که پا در جای پای عناوین Days Gone و Horizon Zero Dawn بگذارند.
حالا نیز یک توییت از طرف یکی از اینسایدرهای موثق اخبار From Software یعنی "لنس مکدونالد" (Lance McDonald) منتشر شده که او در آن گفته قرار است چندین عدد از انحصاریهای PlayStation به پلتفرم PC بیایند و او نیز میداند که این عناوین چه بازیهایی هستند اما متاسفانه عنوان Bloodborne جزو آنها نیست.
عنوان Bloodborne یکی از محبوبترین عناوین انحصاری PlayStation در میان بازیکنان PC است و در صورت عدم انتشار آن روی این پلتفرم، قطعا خیلیها ناامید میشوند.
لانچتریلر عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD منتشر شد؛ بازی توسط استودیو Tantalus Media توسعه یافته است
به عرضه رسمی عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD بسیار نزدیک میشویم و نقدهای بازی نیز تا حد زیادی منتشر شدهاند. حالا نینتندو نیز لانچتریلری برای این عنوان منتشر کرده تا میزان هایپ را بیشتر کند و طرفداران را به سوی بازی فرابخواند. این عنوان تاکنون با ۵۰ نقد توانسته است تا امتیاز 82 را از Metacritic کسب کند.
بازی روایتگر اولین داستان در خط زمانی بازیهای Zelda است و در آن پروتاگونیست بازی یعنی Link به زمین میآید تا دوست بچگیهایش یعنی Zelda را نجات دهد. نسخه HD بازی شامل رزولوشن بهتر و همچنین قابلیت کنترل بازی به شکل Button Only برای کسانی که روی Switch Lite و یا با استفاده از کنترلر Switch Pro بازی میکنند نیز وجود دارد.
بازی همچنین توسط استودیو استرالیایی Tantalus Media توسعه یافته است. آنها پیش از این سابقه کار روی عنوان The Legend of Zelda: Twilight Princess HD که برای پلتفرم Wii U ساخته شد نیز کار کردند. به طور کلی ظاهرا نینتندو برای توسعه و ریمستر کردن عناوین زلدا، عناوین خود را به شکل منظمی تقسیم کرده است. برای مثال عناوین Ocarina of Time 3D، Majora’s Mask 3D و Link’s Awakening برای Switch توسط Grezzo توسعه یافتند و The Wind Waker HD نیز توسط خود نینتندو ساخته شد.
بهبودهای دیگر بازی نیز شامل قابلیت رد کردن کاتسینها، کنترل دوربین به شکل آزاد، سیو خودکار و سریعتر کردن دیالوگها اشاره کرد. این عنوان در تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیر) برای Switch عرضه خواهد شد.
فیل اسپنسر میگوید که عملکرد خوب بازیهای قدیمی روی Game Pass میتواند مشوقی برای ریبوت کردن این عناوین باشد
رئیس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) اخیرا مصاحبهای با Kinda Funny Games انجام داد و در آن صحبتهایی در مورد عملکرد بازیهای کلاسیک روی Game Pass انجام داد. فیل اسپنسر معتقد است که بازیهای کلاسیک بخش مهمی از سرویس Game Pass را تشکیل میدهند و عملکرد خوب این بازیها به شدت مشوق استودیوها برای ساخت ریبوتهای مختلف است.
اطلاعاتی که Xbox از طریق Game Pass به دست آورده است اطلاعاتی در مورد میزان محبوبیت یک بازی روی سرویس به توسعه دهندگان میتوانند و این اطلاعات میتوانند به راحتی در تصمیمگیری این که آیا یک فرانچایز باید ریبوت شود یا خیر موثر خواهند بود. اسپنسر برای این موضوع از سری Fable به عنوان مثال استفاده کرد.
هنگامی که از اسپنسر در مورد این موضوع و احتمال ریبوت شدن سری بازیها با توجه به میزان محبوبیت آنها در Game Pass سوال شد، او پاسخ داد:
«قطعا همینطور است! برای مثال عنوان Prey را درنظر بگیرید، من فکر میکنم این یک بازی فوقالعاده است که بسیاری در زمان عرضه فرصت تجربه آن را از دست دادند.»
«دیدن این که مردم به انجام بازیهایی مثل Prey یا Dishonored یا حتی Fable میپردازند باعث میشود که ما به فکر کردن در مورد این بازیها بپردازیم و در مورد آنها صحبت کنیم. ما یک سازمان هستیم که نگاه میکنیم مردم به چه چیزی علاقه دارند و این موضوع به ما اطلاعات خیلی زیادی در مورد این که باید به سراغ چه چیزهایی برویم و ایدهها و تیمهای ما باید چگونه باشند میدهد.»
«بنابرین بله، Game Pass منبع بسیار خوبی برای ما بود. هنگامی که Bethesda به ما پیوست فرصت فوقالعادهای بود زیرا آنگاه ما توانستیم تعداد زیادی از بازیهای نسبتا قدیمی را وارد سرویس Game Pass کنیم و به سراغ میراث خود در آیپیهای متفاوت برویم. حتی عنوانی مثل Rare Replay نیز چیز جالبی برای ما بود تا به مردم این توانایی را بدهیم که به انجام بازیها و عناوین قدیمی Rare بپردازند.»
«ما این روند را ادامه خواهیم داد زیرا Game Pass یک نوعی از کسب و کار است که در آن این گونه کارها منطقی هستند. همیشه لازم نیست که بازی به شکل یک سرویس باشد، بعضی وقتها میتوان این گونه گفت که این بازی اینجا باشد و مردم از طریق این سرویس از آن لذت ببرند.»
در حال حاضر نیز Xbox چندین عدد از فرانچایزهای محبوب خود را ریبوت کرده است و سریهای Battletoads و Perfect Dark مطرحترین آنها هستند.
فیل اسپنسر از کنترلر DualSense تمجید کرد؛ Xbox نیز به دنبال ایجاد تغییراتی در کنترلر است
فیل اسپنسر در ادامه صحبتهایش با Kinda Funny Games در مورد سونی و کارهایش در مورد کنترلر DualSense صحبت کرد و گفت که طرفداران Xbox نیز در آینده شاهد نسخه آپدیت شده کنترلر این پلتفرم خواهند بود.
کنترلر DualSense کنسول PS5 دارای قابلیتهای بازخورد لمسی و دکمههای انطباقی است که کار فوقالعادهای در زمینه القای حس بازی به بازیکنان انجام میدهند. در حالی که Xbox سیاست «اگر خراب نیست، عوضش نکنید» را در پیش گرفت و از زمان عرضه Xbox 360 و کنترلرش تاکنون، تنها سعی در بهبود طرح قبلی داشته است. حالا فیل اسپنسر میگوید که تیم Xbox قرار است کارهای جدیدی با کنترلر انجام بدهند. البته او اشاره نکرد این کارهای جدید چه خواهند بود.
«ما همیشه در حال فکر کردن روی دستگاههای مختلف که میتوانند بازیهای بیشتری را به جاهای بیشتر بیاورند هستیم. احتمالا کارهایی در رابطه با کنترلرمان انجام دهیم. من فکر میکنم سونی کار بسیار خوبی با کنترلرهایش انجام داده است و ما در مسیر انجام کار خود قطعا نیمنگاهی به کار آنها نیز خواهیم داشت.»
بخش چندنفره Halo Infinite همانند یک جشن خواهد بود
طراح ارشد بخش چندنفره عنوان Halo Infinite آقای "اندرو ویتز" (Andrew Witts) باور دارد که بخش چندنفره این عنوان، همانند جشنی از همه چیز در سری Halo خواهد بود. اخیرا در آخرین سری مصاحبههایی که استودیو 343 Industries با کارکنانش انجام میدهد، اندرو ویتز جزئياتی را از این بخش بازی منتشر کرد، جزئیاتی مثل این که چگونه لحظات حماسی فرانچایز در بخش چندنفره بازی حضور خواهند داشت.
او به مثالهایی نیز اشاره کرد، برای مثال جعبه سلاحها در بخش Big Team Battle اشاره مستقیمی به یکی از مراحل عنوان Halo 2 به نام Delta Halo دارند. گفته شده است که اشارههای مستقیمی از عنوان Halo: Combat Evolved تا آخرین نسخههای فرانچایز در این بخش خواهد بود.
وریتز نوشت: «من فکر میکنم که ما سعی زیادی کردیم که بخش چندنفره بازی همانند جشنی برای عناوین سری Halo باشد. ما کارهای زیادی کردیم تا بتوانیم لحظات حماسی بخش داستانی سری Halo را در بخش چندنفره جاسازی کنیم. هرچیزی را که طراحی میکردیم، از خود میپرسیدیم که چطور این مورد میتواند برای کسانی که تاریخچه سری Halo را میداند لذتبخش باشد.»
«برای مثال بخش در بخش Big Team Battle ما جعبههای مربوط به سلاحها را داریم که از آسمان فرود میآیند، درست همانند مرحله Delta Halo در عنوان Halo 2. هنگامی که ما داشتیم صحبت میکردیم هنگام فرود آمدن این جعبهها باید چه حسی بدهند، در مورد حس رضایتبخش Ordnance Pods در عنوان Halo 4 فکر کردیم. آنها احساس خیلی کرانچی و فوقالعادهای داشتند و صدای آنها در برخورد با محیط بسیار جذاب بود بنابرین ما این صدا را نیز به بخش چندنفره Infinite افزودیم.»
عنوان Halo Infinite در تعطیلات سال ۲۰۲۱ برای پلتفرمهای PC / Xbox One / Xbox Series X|S عرضه میگردد.
عنوان Battlefield 2042 دارای کراسپلی خواهد بود؛ هوش مصنوعی بازی نمیتواند به شکل آفلاین استفاده شود
در آخرین برنامه برگزار شده از سری برنامههای Battlefield Briefing طراح ارشد عنوان Battlefield 2042 آقای "دنیل برلین" (Daniel Berlin) تایید کرد که قابلیت کراسپلی در کنار قابلیت کراس پرگرشن در بازی موجود خواهد بود. این یعنی بازیکنان پلتفرمهای Xbox Series X|S / PS5 / PC میتوانند با هم بازی کنند و پیشرفتهای آنها در کنار خریدهایشان داخل بازی میان پلتفرمهای PC یا PlayStation یا Xbox منتقل میشوند.
کسانی که به تست تکنیکی این بازی که در تابستان برگزار میشود دعوت شدهاند، میتوانند قابلیت کراس پلتفرم را میان بازیکنان Xbox Series X|S / PS5 / PC یا Xbox One / PS4 امتحان کنند. هردوی بازیکنان PC و کنسولها میتوانند انتخاب کنند که با یکدیگر بازی نکنند و به نظر میرسد که بازیکنان نسل قبل، نمیتوانند با بازیکنان کنسولهای نسل جدید بازی کنند که با توجه به تغییرات بازی در زمینه اندازه نقشه و سایر چیزها منطقی به نظر میرسد.
دنیل برلین همچنین توضیحاتی در مورد هوش مصنوعی بازی و AI Soldiers نیز داد. ظاهرا این سربازها بازی را همانند یک بازیکن عادی بازی میکنند و نمیتوانند از Traits، Specialties و Wingsuits استفاده کنند. آنها میتوانند اهداف بازی را انجام دهند، وسایل نقلیه سفارش دهند و یا بازیکنهایی که مردهاند را بازیابی کنند.
چه خوشتان بیاید و چه نیاید، شما نمیتوانید به طور کلی این سربازان هوش مصنوعی را از بازی حذف کنید اما یک ظرفیتی در مورد این که چه تعدادی از آنها میتوانند در هر مسابقه حضور داشته باشند وجود دارد و شما هیچوقت نمیبینید که تعداد سربازان هوش مصنوعی بیشتر از بازیکنان باشد، مگر در هنگام پر شدن مسابقهها. اگر شما در وسط یک مسابقه از بازی خارج شوید، یک هوش مصنوعی به طور موقت جایگزین شما میشود تا یک بازیکن جدید وارد بازی شود. سیستم Matchmaking در این عنوان همیشه بازیکنان را به هوش مصنوعی ترجیح میدهد.
اما آیا در صورت وجود رباتهای هوش مصنوعی بازیکنان میتوانند این عنوان را به شکل آفلاین بازی کنند؟ ظاهرا از آن جایی که این بازی یک تجربه صرفا چندنفره است، این امکان میسر نخواهد بود. عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میگردد.
عنوان NBA2K22 معرفی شد؛ عرضه در ۱۰ سپتامبر
سال جدید و بازهم عناوین ورزشی جدید! این بار حالا نوبت 2K Games است که روز گذشته جدیدترین نسخه از فرانچایز بسکتبالی محبوب خود یعنی NBA2K22 را معرفی کرد.
همچنین یک تریلر نیز از بازی منتشر شد که چیز زیادی از گیمپلی بازی نشان نمیدهد و بیشتر شامل کاورهای نسخههای مختلف بازی میشود. همانند سال گذشته دو ورژن از بازی موجود خواهد بود، نسخه نسل قبلی که برای PS4 / Xbox One / PC / Switch با قیمت ۶۰ دلار عرضه میشود و نسخه نسل جدید که با قیمت ۷۰ دلار برای PS5 و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد.
نسخه میاننسلی بازی نیز که دارای هردو نسخه برای پلتفرمهای مدنظر آن خانواده کنسولی خاص است قیمتی معادل ۸۰ دلار خواهد داشت و در کنار آن یک نسخه Special Edition شامل نسخه هردو نسل و سایر جوایز موجود با قیمت ۱۰۰ دلار موجود است.
همچنین امسال روی کاور بازی ستاره NBA یعنی "لوکا دانچیچ" (Luka Dončić) قرار گرفته است. او روی کاور هردو نسخه معمولی و باندل ۸۰ دلاری وجود دارد. در حالی که "کریم عبدالجبار" (Kareem Abdul-Jabbar)، "درک نویتزکی" (Dirk Nowitzki) و "کوین دورنت" (Kevin Durant) روی کاور نسخه 75th Anniversary Edition قرار گرفته است.
برای اولین بار همچنین یک ورزشکار زن روی کاور این عنوان قرار گرفته است. ستاره باشگاه Chicago Sky "کندیس پارکر" (Candace Parker) نیز روی نسخه WNBA 25th Anniversary Edition دیده میشود.
این عنوان در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) عرضه خواهد شد.
عنوان Resident Evil Re:Verse تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد
عنوان Resident Evil Re:Verse برای بار دوم تاخیر خورد. این بازی چندنفره ابتدا قرار بود که در کنار عنوان Resident Evil Village در ماه می گذشته منتشر شود ولی تا ماه جولای امسال تاخیر خورده بود و حالا بازهم تاخیر خورد.
ناشر ژاپنی بازی یعنی Capcom با انتشار یک توییت تایید کرد که بازی Resident Evil Re:Verse یک بار دیگر تاخیر خورده است و این بار این تاخیر تا سال ۲۰۲۲ میباشد. کپکام میگوید این زمانه اضافهای که به آنها داده شده، صرف کار کردن روی بازی با هدف یک گیمپلی روان است و جزئيات بیشتری از بازی در آینده منتشر خواهند شد.
حضور چندین کمپانی در Gamescom 2021 تایید شد
مدتی است که صحبتهایی از بازگشت نمایشگاه Gamescom در سال ۲۰۲۱ میشود و حالا نیز این موضوع شده است. این نمایشگاه قرار است از تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) تا ۲۷ آگوست (۵ شهریور) برگزار شود و به طور کامل دیجیتالی خواهد بود. حالا نیز لیست کاملی از کمپانیهایی که قرار است در این رویداد حاضر شوند منتشر شده است.
- 505 Games
- Activision
- Aerosoft
- Assemble Entertainment
- astragon Entertainment
- BANDAI NAMCO Entertainment
- Bethesda Softworks
- Electronic Arts
- GAMEVIL COM2US Europe
- Headup
- Indie Arena Booth
- Koch Media
- NExT Studios (Tencent Games)
- SEGA Europe
- Team17
- Thunderful Games
- Ubisoft
- Wargaming
- Xbox
این رویداد همانطور که گفته شد در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) با حضور "جف کیلی" (Geoff Keighley) به عنوان مجری برگزار میگردد.
کمپانی کپکام به دنبال حل مشکلات Resident Evil Village روی PC است
حتی با وجود موفقیت تجاری و کیفی عنوان Resident Evil Village، این بازی روی PC از مشکلات عملکری زیادی رنج میبرد. با نگاهی به نقدهای بازی روی Steam میتوان نتیجه گرفت که علیرغم نمره بسیار خوب این بازی روی این پلتفرم، خیلی از بازیکنان از مشکلات متعددی در زمینه عملکردی رنج میبرند.
حالا در مصاحبهای با Digital Foundry کمپانی Capcom گفته است که تیم توسعه آنها در حال تهیه دیدن یک پچ برای حل مشکلات نسخه PC بازی است و آنها به زودی اخبار جدیدی از این پچ منتشر خواهند کرد.
اخبار کوتاه:
تریلر جدید Shin Megami Tensei 5 جزئياتی از داستان بازی به ما میدهد
کمپانی Netflix به دنبال ایجاد یک سرویس استریم گیم در سالهای پیش رو است
آپدیت ۱ عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin منتشر شد. این آپدیت یک Monstie به نام Palamute را اضافه میکند
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.