خلاصه اخبار روز: از تاریخ معرفی Call of Duty بعدی تا شایعات Metroid Prime Trilogy

خلاصه اخبار روز: از تاریخ معرفی Call of Duty بعدی تا شایعات Metroid Prime Trilogy

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 4 روز پیش

فهرست مطالب

شایعه: عنوان Call of Duty: Vanguard در ماه آگوست معرفی خواهد شد

امسال قرار است که توسعه جدیدترین عنوان سری Call of Duty به دست استودیو Sledgehammer Games ساخته شود و با توجه به این که عرضه بازی نیز در امسال انجام خواهد گرفت، هر لحظه به زمان معرفی این عنوان نیز نزدیک می‌شویم. با وجود این که تاکنون هیچ حرف رسمی‌ای در مورد این بازی زده نشده، انتظار می‌رود که بازی به زودی معرفی گردد.

حالا به گزارش "اندی رابینسون" (Andy Robinson) از VGC عنوان امسال که قرار است Call of Duty: Vanguard نامیده شود، ماه آینده معرفی می‌شود. این موضوع همچنین با معرفی عنوان قبلی سری یعنی Call of Duty: Black Ops Cold War نیز مطابقت دارد زیرا آن عنوان هم در آگوست سال ۲۰۲۰ معرفی گشت. همچنین انتظار می‌رود که درست عین Black Ops Cold War عنوان Vanguard نیز از طریق عنوان رایگان Warzone معرفی شود.

گزارش‌ها و لیک‌های فاش شده از عنوان Call of Duty Vanguard از این حکایت می‌کردند که بازی در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و همانند آخرین بازی Sledgehammer Games یعنی Call of Duty: Modern Warfare 2019 از موتور بازی‌ سازی IW8 استفاده می‌کند.

حجم عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut روی PS5 حدود ۶۰ گیگابایت خواهد بود

به گزارش Twisted Voxel آنطور که در صفحه PlayStation Store عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut دیده شده است، بازی روی کنسول PS5 حجمی معادل ۶۰ گیگابایت خواهد داشت. این حجم حدودا ۱۰ گیگابایت بیشتر از حجم ۵۰ گیگابایتی بازی به هنگام عرضه است. البته لازم به ذکر است که نسخه اصلی بعد از نصب به حجم ۳۵ گیگابایت می‌رسید و ممکن است که Ghost of Tsushima Director’s Cut نیز بعد از نصب جای کمتری را روی هارد اشغال کند. این عنوان در تاریخ ۲۰ آگوست برای پلتفرم‌های PS4 و PS5 عرضه می‌شود.

عنوان Final Fantasy 16 باز هم در بالای جدول مورد انتظارترین عناوین Famitsu

در چند هفته اخیر جدول مورد انتظارترین عناوین Famitsu که با رای‌های خوانندگان این مجله تشکیل می‌شود نتایجی مشابه داشته‌اند و این هفته نیز از این قاعده مستنثی نبود. عناوین Tales of Arise و Final Fantasy 16 در هفته گذشته و چند هفته قبل از آن نیز در صدر قرار داشتند و باز هم در صدر جدول این هفته قرار دارند.

عنوان Bayonetta 3 که انحصاری Switch است و خبرهای زیادی از آن موجود نیست نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته و به دنبال خود دنباله The Legend of Zelda: Breath of the Wild را می‌بیند که در جایگاه چهارم است. پشت سر هردوی این عناوین نیز دیگر انحصاری Switch یعنی Shin Migami Tensai 5 قرار گرفته که چند ماه بعد منتشر خواهد شد. عنوان Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl که در نوامبر پیش رو منتشر می‌گردد نیز در جایگاه ششم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که رای‌گیری این جدول از تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) انجام شده است. لیست ده عنوان برتر:

1. [PS4] Tales of Arise – 583 votes
2. [PS5] Final Fantasy 16 – 528 votes
3. [NSW] Bayonetta 3 – 484 votes
4. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 482 votes
5. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 422 votes
6. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 345 votes
7. [NSW] Splatoon 3 – 332 votes
8. [NSW] Ushiro – 297 votes
9. [PS5] Gran Turismo 7 – 262 votes
10. [PS4] Elden Ring – 254 votes

حجم عنوان Microsoft Flight Simulator روی Xbox Series X|S حدود ۱۰۰ گیگابایت خواهد بود

طبق دیده‌های یکی از کاربران توییتر عنوان Microsoft Flight Simulator حجم عظیمی روی پلتفرم Xbox Series X|S خواهد داشت. بازی روی این پلتفرم حدود ۱۰۰ گیگابایت و به طور دقیق ۹۷.۲ گیگابایت خواهد بود. بنابرین اگر برنامه دارید که این عنوان را روی کنسول خود اجرا کنید، نیاز دارید فضای زیادی را در هارد خود خالی کنید. این کار البته برای کاربران Xbox Series S بسیار سخت‌تر است زیرا بازیکنان این کنسول حافظه داخلی زیادی ندارند.

حافظه Steam Deck توسط کاربر قابل ارتقا است؛ آنالوگ این کنسول مشکل Stick Drift نخواهد داشت!

هنگامی که در دسامبر آینده PC قابل حمل یا به اصطلاح کنسولی دستی Steam Deck منتشر شود سه نسخه مختلف خواهد داشت. در حالی که نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی دارای SSD داخلی با معماری NVMe خواهند بود، مدل پایه شامل یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی eMMC می‌شود. حالا اما جزئيات بیشتری در مورد هر سه مدل منتشر شده است.

رئيس کمپانی Valve یعنی "گیب نیول" (Gabe Newell) نیز اخیرا به سوال‌های طرفداران در ایمیل‌ها پاسخ داده است و در پاسخ به تعدادی از ایمیل‌های طرفداران اظهار داشته که کنسول Steam Deck شامل یک درگاه M.2 2230 برای SSD خواهد بود. این درگاه در کنسول پایه ۶۴ گیگابایتی نیز موجود خواهد بود ولی چیزی به آن متصل نمی‌باشد.

این موضوع به این معناست که هر مدلی از این کنسول را شما بخرید، همیشه این انتخاب را دارید که حافظه داخلی کنسول خود را عوض کرده و ارتقا دهید. البته لازم به ذکر است که حافظه‌های مخصوص درگاه M.2 2230 به هیچ وجه ارزان نیستند و به آسانی نیز پیدا نمی‌شوند اما حداقل شما این انتخاب را دارید که در صورت تمایل کنسول خود را ارتقا دهید.

یکی از پرسش‌های دیگری که طرفداران این کنسول داشتند در مورد مشکل بزرگ Stick Drifting و آنالوگ‌های کنسول بود. مدت زیادی است که این مشکل در دنیای گیم حضور دارد اما در چند سال اخیر مجددا بسیار زیاد شده است. هر سه کنسول‌های Nintendo Switch / PS5 / Xbox Series X|S با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اند و حتی سونی و نینتندو به دلیل این مشکل کارشان به دادگاه کشیده است! خوشبختانه اما اینطور که به نظر می‌آيد لازم نیست در زمینه Steam Deck نگران این مشکل باشیم.

در مصاحبه‌ای با IGN مهندس سخت افزار Valve آقای "یازان الدحیات" (Yazan Aldehayyat) تضمین داد که Valve آزمایش‌های مختلفی را انجام داده تا کنسول دستی آن‌ها مشکلاتی از قبیل Stick Drifting را نداشته باشد. در حالی که هیچکدام از بخش‌های این دستگاه قرار نیست تا ابد کار کنند، Valve اطمینان دارد که آنالوگ‌ها برای بازیکنان مشکل ساز نخواهند شد.

او اظهار داشت: «ما تست‌های زیادی برای دوام آنالوگ‌ها انجام دادیم، تمامی ورودی‌ها و محیط‌‌ها و شرایط مختلف، تمام اینگونه موارد را امتحان کردیم. من فکر می‌کنم که تیم ما مطمئن است که این کنسول عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و مردم نیز بسیار از آن خوشحال خواهند شد. به نظرم این کنسول خرید خوبی خواهید بود. البته این حتمی است که بعد از یک زمانی اجزای مختلف این کنسول دیگر کار نمی‌کنند، اما در هر صورت ما فکر می‌کنیم مردم از خرید آن راضی خواهند بود.»

در عین حال طراح Steam Deck یعنی "جان ایکدا" (John Ikeda) نیز اضافه کرد: «ما چیزی را انتخاب کردیم که از عملکرد آن مطلع بودیم درست است؟ ما روی این بخش ریسک نکردیم مگر نه؟ من مطمئنم که مشتری‌های ما نیز نمی‌خواهند ما در زمینه کیفیت سخت‌افزار ریسک کنیم!»

عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD در صدر جدول فروش‌های بریتانیا

آخرین جدول فروش هفتگی نرم‌افزار در بریتانیا نیز منتشر شد و این هفته بازی‌های جدیدی در آن مشاهده می‌شوند. عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD در صدر جدول قرار گرفته است و از حیث قرارگیری در صدر جدول‌های فروش بریتانیا، چهارمین عنوانی است که به این مهم دست یافت. پیش از این عناوین Ocarina of Time، The Wind Waker و Link’s Awakening remake موفق به این کار شده بودند.

عنوان Skyward Sword HD ۱.۳ درصد بیشتر از عنوان Link’s Awakening که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد فروش داشت و همچنین ۹ درصد کمتر از عرضه نسخه اصلی Skyward Sword برای Wii، البته اگر فروش‌های دیجیتالی حساب شوند احتمالش زیاد است که فروش نسخه Skyward Sword HD در هفته اول از نسخه اصلی بیشتر باشد.

در عین حال بازی جدید دیگری که در ۱۰ عنوان برتر قرار گرفته عنوان F1 2021 است که در جایگاه جا خوش کرده. البته لازم به ذکر است که فروش آن نسبت به عنوان قبلی سری F1 2020 که سال گذشته منتشر شد به طرز عجیبی کمتر می‌باشد و بازی از این نظر ۳۰ درصد افت را به خود دیده است. نسخه‌های PS4 و Xbox‌ بازی هرکدام ۳۴ درصد از فروش بازی را نسیب خود کردند در حالی که ورژن PS5 نیز ۳۲ درصد فروش را از آن خود کرد.

عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart نیز که هفته گذشته در صدر جدول بود با افتی ۸۰ درصدی در فروش مواجه شد و به رتبه دهم سقوط کرد. جدول ۱۰ عنوان پرفروش:

1. The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

2. F1 2021

3. FIFA 21

4. Mario Kart 8 Deluxe

5. Animal Crossing: New Horizons

6. Minecraft (Switch)

7. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

8. Grand Theft Auto 5

9. Mario Golf: Super Rush

10. Ratchet and Clank: Rift Apart

طبق آگهی استخدامی جدید توسعه دهندگان Gears در حال کار روی یک IP‌ جدید هستند

استودیو توسعه دهنده عناوین سری Gears of War یعنی The Coalition پیش از این در سال جاری تایید کرده بود که از این بعد عناوین خود را با موتور بازی سازی Unreal Engine 5 می‌سازد و تا مدتی پروژه‌های جدید معرفی نخواهد کرد. مدتی بعد از این اعلامیه گزارش‌های منتشر شدند که طبق آن‌ها قرار بود که این استودیو قبل از شروع کار توسعه Gears 6 ابتدا یک آی پی کوچک‌تر و آزمایشی بسازد تا خود را با موتور بازی سازی UE5 آشناتر کند.

با وجود این که خود استودیو هنوز به طور رسمی چیزی را اعلام نکرده است، به نظر می‌رسد که به طور تصادفی چیزهایی را افشا کرده‌اند! طبق دیده‌های یکی از کاربران توییتر، در صفحه LinkedIn آقای "پدرو کاماچو د آندره‌آ" (Pedro Camacho D’Andrea) طراح مراحل بخش چندنفره در The Coalition اشاره‌ای به یک آی پی جدید شده است که ظاهرا د آندره‌آ از فوریه امسال تاکنون در حال کار روی آن است. البته مدتی بعد این پروفایل بروزرسانی شد و اشارات موجود به آی پی جدید از آن پاک شدند.

شایعه: Metroid Prime Trilogy آماده است اما نینتندو برای عرضه آن آماده نیست

سال‌های زیادی است که ما در مورد ریمستر شدن عناوین سه گانه Metroid Prime برای کنسول Switch می‌شنویم طوری که خیلی‌ها از آن ناامید شده‌اند و معتقدند که هیچ‌گاه این عنوان عرضه نمی‌شود. البته هنوز هم لیک‌ها و شایعات جدید از این عنوان پخش می‌شوند و این بار نیز یکی دیگر از این شایعات منتشر گشته‌اند.

این شایعه از طرف خبرنگار معروف "جف گراب" (Jeff Grubb) است که اخیرا در بخش ‌Giant Bomb از یکی از قسمت‌های برنامه خود به نام Grubbsnax اظهار داشت Metroid Prime Trilogy جود دارد. به گفته گراب روند توسعه این ریمستر به پایان رسیده است و نینتندو در حال حاضر آن را منتشر نمی‌کند زیرا که آمادگی انتشار آن را ندارد!

اما چرا اینطور است؟ به گفته گراب این که نینتندو عنوان Metroid Prime Trilogy را در سال آینده منتشر کند پیرو فاکتور‌های مختلفی است. برای شروع قطعا کیفیت روند توسعه بازی به دلیل همه‌گیری COVID-19 آسیب زیادی دیده است و در عین حال نینتندو می‌خواهد این کلکسیون را زمانی منتشر کند که به عرضه Metroid Prime 4 نزدیک‌تر باشیم.

البته این اولین باری نیست که اینگونه شایعات برای Metroid Prime Trilogy منتشر می‌شوند، پیش از این دو سال پیش در سال ۲۰۱۹ نیز گفته شده بود که روند توسعه Metroid Prime Trilogy به پایان رسیده است.

مایکل پکتر: سونی با رها کردن E3 اشتباه استراتژیک بزرگی انجام داد!

تا چند وقت پیش سونی و PlayStation از بخش‌های کلیدی نمایشگاه E3 بودند. آن‌ها در تمام نمایش‌های بزرگ از زمان تاسیس این نمایشگاه حضور داشتند و به همین خاطر بود که وقتی در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند در E3 شرکت نمی‌کنند، این موضوع باعث تعجب خیلی‌ها شد. در عین حال E3 2020 به دلیل همه‌گیری COVID-19 لغو شده بود و حتی قبل از آن سونی تایید کرده بود که در نمایشگاه حضور نخواهد یافت و در نهایت ۲۰۲۱ سومین سال پیاپی بود که PlayStation در E3 حضور نیافت.

نظرهای مختلفی در مورد این حرکت سونی وجود دارد اما یک نفر است که کاملا مخالف این حرکت می‌باشد و او کسی نیست جز تحلیل‌گر دنیای گیم آقای "مایکل پکتر" (Michael Pachter). در آخرین قسمت Pachter Factor در SIFTD Games این تحلیل‌گر در مورد افکارش روی موضوع رها کردن E3 توسط سونی صحبت کرد و اظهار داشت که سونی با این حرکت یک اشتباه استراتژیک بزرگ کرد و از نظر مالی این موضوع به ضرر آن‌ها تمام شد.

او گفت: «من فکر می‌کنم سونی مسیر اشتباهی را انتخاب کرد. فکر می‌کنم آن‌ها با رها کردن E3 اشتباه استراتژیک بزرگی کردند و به نظر من این یک کار اشتباه بود. امیدوارم آن‌ها متوجه اشتباه خود شوند و سال آینده به این نمایشگاه برگردند.»

«شخصی آن‌ها را متقاعد کرد که در صورت شرکت نکردن در E3 مبلغی معادل ۲۰ میلیون دلار به دست می‌آورند، امسال نیز آن‌ها خیلی محتاطانه تصمیم گرفتند که در نمایشگاه شرکت نکنند. آن‌ها یک سال بعد از آن را رها کردند و من فکر می‌کنم این یک حرکت بد بود. استراتژی بسیار احمقانه‌ای بود زیرا شما نمی‌توانید آن میزان از اصحاب رسانه را با مبلغ ۲۰ میلیون دلار بخرید. داشتن یک رویداد و این که همه طرفداران شما روی آن رویداد متمرکز شوند بسیار حرکت قدرتمندی است و من فکر می‌کنم هرکسی به آن‌ها مشاوره داده که رها کردن E3 از نظر مالی بسیار سودمند است، اشتباه می‌کند.»

او در نهایت گفت: «من معتقدم که در حال حاضر سونی بزرگ‌ترین بازنده در این ماجرای رها کردن E3 است و در آینده نیز بزرگ‌ترین بازنده خواهد ماند، به نظرم آن‌ها باید بیدار شوند و متوجه باشند که این نمایشگاه یک فرصت فوق‌العاده برای آن‌هاست که بازی‌های خود را به نمایش بگذراند، آن‌ها خیلی خوب هستند و سخت‌افزار خوبی نیز دارند و نمایش این موارد به دنیا بسیار سودمند خواهد بود. بیایید امیدوارم باشیم که آن‌ها برای سال ۲۰۲۲ به E3 برگردند.»

این اولین باری نیست که پکتر تصمیم سونی جهت رها کردن E3 را ملامت می‌کند، او در سال ۲۰۱۹ نیز گفته بود که: «من فکر می‌کنم آن‌ها احمق هستند که در این رویداد شرکت نمی‌کنند!»

یک بازی جدید از سری بازی‌های Tom Clancy امشب معرفی می‌شود

با توسعه عناوین Rainbow Six Extraction و The Division Heartland و پشتیبانی مداوم از عناوین Ghost Recon Breakpoint و Rainbow Six Siege کمپانی یوبی‌سافت در حال استفاده کامل از لیسانس Tom Clancy است اما بازهم چیزهای بیشتری در راه هستند.

کمپانی در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که یک بازی جدید از سری بازی‌های Tom Clancy امشب (۲۸ تیر) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت وقت تهران معرفی می‌شود و این عنوان نیز به طور یک بازی جدید در دنیای Tom Clancy معرفی شده است.

یوبی‌سافت نوشته است که «اوضاع قرار است بسیار هیجان انگیز شود» و به دنبال آن نیز یک ایموجی پارتی قرار داده شده است، یک GIF نیز به این توییت پیوست شده که حال و هوای پارتی را دارد! این موارد زیاد همخوان با Tom Clancy نیستند اما فضایی‌ها نیز همین‌گونه‌اند و عنوان Rainbow Six: Extraction قرار است به زودی منتشر شود!

اخبار کوتاه:

نسخه نسل جدید عنوان Grand Theft Auto Online شامل ارتقاهای ویژه برای وسایل نقلیه خواهد شد. این ارتقاها انحصاری کنسول‌های Xbox Series X|S / PS5 خواهند بود

عنوان Skate 4 به هنگام عرضه در EA Play Live در دسترس نخواهد بود. جزئيات جدیدی از بازی امشب منتشر می‌شود

عنوان XCOM Legends به شکل محدود برای تلفن‌های همراه منتشر شد

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط