اطلاعات منتشر شده به واسطه تریلر اخیر Diablo 4 نشان میدهد که این بازی میتواند برای فرنچایز محبوب Blizzard همان کاری را انجام دهد که Elden Ring برای From Software انجام داد.
چندی پیش در اتفاقی سورپرایزکننده، هر دو بازی Overwatch 2 و Diablo 4 در کنفرانس Xbox و Bethesda پدیدار شدند. اولی با معرفی شخصیتی جدید، از تاریخ انتشار خود در حالت دسترسی زود هنگام پرده برداشت و دومی نیز تقریبا همین کار را تکرار کرد. به طور خلاصه طرفداران توانستند نگاهی عمیقتر به Diablo 4 انداخته، کلاس پنجم و نهایی بازی را دیده و سال 2023 را به عنوان بازهی انتشار بازی در نظر داشته باشند.
با توجه به شرایط کنفرانس و تصویر منتشر شده از بازیهای Xbox، به نظر میرسد Diablo 4 در 12 ماه آینده (نیمه اول سال 2023) منتشر خواهد شد. Diablo فرنچایزی به شدت محبوب بوده و حتی با اینکه Diablo Immortal اخیرا به خاطر عصبانیت طرفداران در موقعیتی بد قرار گرفته، باز هم امیدها و انتظارات از نسخه چهارم به شدت بالاست. در مجموع این بازی با رویکردی قابل مقایسه با Elden Ring، از شانس موفقیت بالایی برخوردار است.
عظمت Diablo 4 و Elden Ring
یکی از بزرگترین کارهای Elden Ring استفاده از فرمول Soulsborne استودیو From Software و پیادهسازی آن در دنیایی جهانباز بود. فرنچایزهای بسیاری تاکنون این رویکرد را در پیش گرفتهاند اما Elden Ring از معدود عناوینی است که در آن حس کاوش، آزادی، مرموز بودن، به چالش کشیدهشدن و پاداش همگی به طرزی فوقالعاده پیادهسازی شدهاند. استودیو From Software اساسا فرنچایزی که به خاطر طراحی مراحل خطی و پشت سر هم شناخته میشد را گرفت و با تبدیل آن به عنوانی جهانباز و گسترده، درهای جدیدی را گشود.
با توجه به نحوه صحبت سازندگان به در طول نمایش Diablo 4، به نظر میرسد آنها هم چنین رویکردی را در پیش گرفتهاند. نسخه جدید دارای دنیایی جهانباز و طراحیـی غیر خطی بوده و شهرها نیز با پیشرفت بازیکنان آپدیت میشوند. ترکیب این رویکرد با سیاهچالهها، کلاسها و دیگر ویژگیهای محبوب Diablo 4 این حس را منتقل میکند که این بازی نیز قرار است به قلمروهایی جدید پا بگذارد.
البته مشکل این مقایسه در این است که Elden Ring منتشر شده و به راحتی میتوان دید که این ویژگیها چگونه پیادهسازی شدهاند؛ در حالی که Diablo 4 هنوز در دست ساخت قرار دارد. با این حال اگر Blizzard از این ویژگیها به درستی استفاده کند، میتواند در گیمپلی Diablo 4 به سطوح جدیدی از کاوش، آزادی، رمز و راز، چالش و پاداش برسد.
وقتی صحبت از ساخت بازیهای ویدئویی میشود، بهتر است قبل از عرضه محصول نهایی قضاوت نکنیم. از الان تا زمان انتشار Diablo 4 امکان رخدادن هر اتفاقی وجود دارد اما مشخص است که Microsoft سعی کرده تا به استودیو سازنده در استفاده از تمام توانش کمک کند. Diablo 4 هیجان بسیار زیادی به کنفرانس اضافه کرد و اگر به خوبی Elden Ring عمل کند، میتواند همانند تاثیر Elden Ring برروی تمامیِ صنعت بازی، تاثیر بسیار بزرگی برروی اکوسیستم Xbox گذاشته و به آن قدرت دهد.
شما چه فکر میکنید؟ به نظرتان Diablo 4 میتواند انقلابی بزرگ در این فرنچایز ایجاد کرده و تبدیل به یکی از عناوین مهم و پرچمدار Xbox شود؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.