خلاصه اخبار روز: از نسخه فیزیکی GTA: The Trilogy روی Switch تا بازی A Quiet Place

خلاصه اخبار روز: از نسخه فیزیکی GTA: The Trilogy روی Switch تا بازی A Quiet Place

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 5 ماه و 21 روز پیش

فهرست مطالب

جزئيات جدیدی از Horizon Forbidden West منتشر شد؛ از ویژگی‌های DualSense تا تاکتیک‌های دشمنان

جزئيات جدیدی از عنوان جدید استودیو Guerilla Games یعنی Horizon Forbidden West از طریق PlayStation Blog منتشر شد. تیم توسعه بازی هنوز دقیقا جزئيات درخت مهارت‌های Aloy در این بازی را منتشر نکردند اما همیشه گفته‌اند که مهارت‌ها و مسیرهای جدید در آن خواهند بود که با مهارت‌های موجود روی لباس‌ها هماهنگ می‌باشد. جدا از بخش مهارت‌ها اما اطلاعات جدید و جالبی از بازی منتشر شد.

برای مثال هنگامی که کمان خود به بیشترین حد ممکن بکشید، دکمه‌های انطباقی کنترلر DualSense ثابت می‌شوند. همچنین هنگامی که مهمات شما تمام می‌شود، این دکمه‌های انطباقی هیچ مقاومتی ندارند. همچنین هنگامی که در بازی با استفاده از Pullcaster جعبه‌ای را می‌کشید، می‌توانید خط و خراش سنگ‌ها روی آن را حس کنید و دکمه‌های انطباقی این حس را به شما می‌دهند. علاوه بر آن هنگامی که Aloy در چمن‌ها راه می‌رود نیز قابل احساس است.

ما می‌دانستیم که Pullcaster ویژگی‌ای شبیه به Grappling Hook‌می‌باشد و به بازیکنان اجازه می‌دهد که به ارتفاع بروند اما در عین حال این قابلیت به طور کلی حرکت و تخریب اشیای مختلف در محیط را تحت تاثیر خودش قرار دهد. اگر شما یک صندوقچه مخفی را در لبه یک پرتگاه پیدا می‌کنید یا نیاز دارید یک دریچه را از بین ببرید تا از آن بالا بروید، Pullcaster به درد شما می‌خورد.

همچنین Valor Surges که در تریلر قبلی دیده شده بودند نیز به تعداد ۱۲ عدد در بازی وجود دارند. این موارد می‌توانند از طریق درخت مهارت‌ها آزاد شوند و هرکدام از ‌آن سه مرحله دارند (که بهترین آن نیز زمان بیشتری را برای شارژ لازم دارد ولی صدمه بیشتری می‌رساند.)

در مقابل تمام این تکنیک‌های جدیدی که Aloy می‌تواند استفاده کند، دشمنانش نیز باهوش‌تر و مجهزتر شده‌اند. این بار شما دشمنانی را مشاهده می‌کنید که سوار مرکب‌هایی می‌شوند. طراح ارشد مبارزات بازی آقای "دنیس زوپفی" (Dennis Zopfi) اظهار داشت:

«در عنوان Horizon Zero Down، مبارزات با ماشین‌ها و انسان‌ها بسیار متفاوت است؛ هیچوقت این دو گونه با هم به شکل یک گروه مقابل Aloy قرار نمی‌گیرند. دنیا در Forbidden West تغییر کرده است و خطر‌ها، فرقه‌ها و ماشین‌های بیشتری در آن وجود دارند و آن‌ها در یک گروه با هم می‌جنگند که چالشی سخت و واقعی را برای قهرمان داستان و بازیکنان ایجاد می‌کند.»

«هنگامی که به مبارزات سواره می‌رسیم، بازیکنان می‌توانند با محیط یکسان شوند و تصمیم بگیرند که می‌خواهند اول و زودتر از همه چه کسی را از مبارزات خارج کنند. انسان‌ها سلاح‌ها، حمله‌ها و قابلیت‌هایی دارند که ماشین‌ها ندارند و بالعکس، بنابرین آن‌ها به گونه‌ای در تمام مبارزات چالش‌های زیادی را برای شما رقم می‌زنند.»

در نهایت، در کنار سلاح‌هایی مثل Hunter Bow، Sharpshot Bow و Blast Sling که در نسخه قبل بودند و در این نسخه نیز هستند، بازیکنان سلاح جدیدی دارند که Spike Thrower نام دارد. این سلاح به عنوان یک سلاح با صدمه بالا توصیف شده است و در مقابل دشمنان بزرگ کارایی بسیار بالایی دارد، خصوصا هنگامی که درست پرتاب شود. پرک‌ها، انواع مهمات و شخصی‌سازی‌های مختلفی برای هرکدام از سلاح‌ها انتظار می‌روند.

عنوان Horizon Forbidden West در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) برای پلتفرم‌های PS5 و PS4 عرضه می‌شود.

پورت عنوان God of War برای PC توسط استودیو Jetpack Interactive انجام می‌شود

اخیرا با عرضه عناوینی همچون Horizon Zero Dawn‌ و Days Gone‌ حضور کمپانی سونی در عرصه بازی‌های PC بسیار گسترش یافته است و چند وقت پیش نیز به شکل رسمی تایید شد که عنوان God of War (2018)‌ نیز قرار است به پلتفرم PC بیاید که به جرأت یکی از مهم‌ترین اخبار چند وقت اخیر به حساب می‌آمد.

اما سوال اصلی اینجاست که این عنوان توسط چه کسی توسعه می‌يابد؟ اینطور که به نظر می‌رسد، جایی که کسی انتظار نداشت! سونی از طریق Ars Technica تایید کرد که پورت عنوان God of War روی PC به نظارت توسعه دهندگان اصلی بازی یعنی SIE Santa Monica توسط استودیو ونکووری Jetpack Interactive انجام می‌شود. با توجه به این که سونی چند وقت پیش استودیو Nixxes Software؛ متخصص پورت کردن بازی‌های مختلف روی PC را خریده بود این موضوع مقداری تعجب‌برانگیز است.

عنوان God of War  در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۵ دی) برای پلتفرم PC عرضه می‌گردد و مدتی پس از آن نیز بازیکنان PC می‌توانند به تجربه Uncharted: Legacy of Thieves Collection بپردازند. در عین حال عنوان God of War Ragnarok در سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم‌های PS5 و PS4 عرضه خواهد شد.

سرویس آنلاین بازی‌های سری Halo روی Xbox 360 در ژانویه ۲۰۲۲ خاموش می‌شوند

پس از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۵ دی) تمام بازی‌های سری Halo‌ روی پلتفرم Xbox 360 فاقد پشتیبانی از ویژگی‌های آنلاین خواهند بود. استودیو 343 Industries تاریخ قطع پشتیبانی از این بخش را مقداری به عقب انداخت و آن را به ژانویه ۲۰۲۲ منتقل کرد، ابتدا قرار بود در دسامبر ۲۰۲۱ این اتفاق رخ دهد. همچنین این موضوع از طریق پستی در بلاگ Halo Waypoint اطلاع‌رسانی شد.

بازی‌هایی که تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرند شامل Halo 3، Halo 4، Halo 3: ODST، Halo: Reach، Halo Combat Evolved Anniversary، Halo: Spartan Assault و Halo Wars می‌باشند. بخش‌های مختلف این عناوین مثل مسابقات خاموش خواهند شد ولی مواردی مثل اچیومنت‌ها در دسترس خواهند بود. البته طرفداران می‌توانند در کنار بخش‌های Custom Games و Firefight‌ به تجربه بخش داستانی این عنوان و همچنین مد Forge ادامه دهند.

استودیو 343 Industries اظهار داشت که این حرکت، به سبب این است که منابع بیشتری در اختیار Halo Infinite قرار بگیرد. گفته شده بود دلیل این که فصل ۸، آخرین فصل انتشار آپدیت محتوایی برای Halo: The Master Chief Collection می‌باشد.

پچ موردنیاز عنوان eFootball تا اوایل نوامبر تاخیر خورد!

تلاش کمپانی Konami برای تبدیل فرانچایز Pro Evolution Soccer به یک فرانچایز رایگان لایو سرویس تحت عنوان eFootball با شروع خوبی مواجه نشد. نبود محتوا و مشکلات تکنیکی فراوان شایع‌ترین مشکلاتی بودند که بازیکنان با این عنوان داشتند و قرار بود که Konami به زودی ریکاوری این عنوان را با پچی که قرار بود امروز یعنی ۲۸ اکتبر (۶ آبان) عرضه شود شروع کند ولی ظاهرا اوضاع از این قرار نیست!

اخیرا کونامی در توییتر اعلام نمود که پچ جدید تا نوامبر تاخیر خورده است. کمپانی گفت که از این زمان اضافه استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تجربه برای تمام بازیکنان ارتقاع یافته است. جزئيات این پچ نیز به هنگام عرضه آن در نوامبر در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیش از عرضه eFootball، کونامی گفته بود که برنامه دارد تا پیوسته با آپدیت‌های زیادی با محتوای زیاد برای این بازی منتشر کند. مشخص نیست که آیا این برنامه‌ها هنوز وجود دارد یا خیر و یا این که به سبب عرضه مشکل‌دار بازی دچار تغییراتی شده‌ است یا خیر و در هر صورت باید صبر کنیم تا ببینیم چه رخ خواهد داد.

عنوان eFootball برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC در دسترس می‌باشد.

شایعه: ناشر نسخه فیزیکی GTA: The Trilogy – The Definitive Edition روی Switch نینتندو خواهد بود؛ ظاهرا نسخه فیزیکی بازی روی Switch نیازمند دانلود بخشی از دیتا است

عنوان GTA: The Trilogy – The Definitive Edition اواسط نوامبر منتشر می‌شود و کمتر از یک ماه پس از آن، نسخه فیزیکی آن نیز برای همه کنسول‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. حالا نیز جزئيات جالبی در مورد این که نسخه فیزیکی این سگانه ریمستر روی Switch چطور و چگونه خواهد بود منتشر شده است. طبق گفته یکی از از کاربران توییتر، عرضه نسخه فیزیکی GTA: The Trilogy – The Definitive Edition توسط نینتندو نشر و توزیع می‌شود.

این موضوع توسط نینتندو یا راکستار تایید نشده است اما این که نینتندو وظیفه نشر فیزیکی عناوین Third Party را برعهده بگیرد زیاد هم چیز بعیدی نیست و عناوینی مثل DOOM و Dark Souls نیز پیش از این این وضعیت را داشتند.

اخیرا نیز ما متوجه شدیم که اندازه فایل GTA: The Trilogy – The Definitive Edition روی پلتفرم Switch حدودا ۲۵.۴ گیگابایت است. این موضوع باعث شد تا برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که آیا نسخه فیزیکی بازی همراه با یک کد دانلود خواهد بود یا خیر زیرا اصولا ناشرها حاضر نیست هزینه استفاده از کارت‌های ۳۲ گیگابایتی را پرداخت کنند.

البته اگر نینتندو این عرضه فیزیکی را برعهده داشته باشد، اوضاع متفاوت خواهد بود. نکته جالب نیز اینجاست که باکس آرت نسخه فیزیکی بازی روی Switch‌ گویای این است که حجم دانلودی مورد نظر در ریجن‌ها و مناطق مختلف متفاوت است و هنوز چیزی در این مورد نیز مشخص نیست.

در خبری که بعدتر منتشر شد اما مشخص گشت که گویا بازی در هر صورت نیازمند دانلود خواهد بود. طبق باکس آرت مذکور بازی که در وب‌سایت Target دیده شده، نسخه فیزیکی GTA: The Trilogy – The Definitive Edition روی PC نیازمند دانلود خواهد بود. روی باکس آرت نوشته شده است که پشت جعبه جزئیات بیشتری در این مورد وجود دارد اما مشکل این است که پشت باکس آرت بازی در این وب‌سایت مشخص نیست!

البته طبق دیده‌های VGC، ظاهرا از این سه بازی، عنوان GTA: Vice City در عرضه فیزیکی در دسترس نخواهد بود و نیازمند دانلود است.

صفحه این سگانه در eShop نیز گویای باندلی از سه ریمستر است و با وجود این که هیچکدام از این عناوین به شکل جدا قابل خرید نیستند، صفحات مجزای خود را در eShop دارند. عنوان GTA 3 در صفحه خود به حجمی معادل ۲.۲ گیگابایت اشاره می‌کند. صفحه GTA: San Andreas نیز گویای حجمی معادل ۱۰.۸ گیگابایت است ولی صفحه Vice City اشاره به حجمی معادل ۱۱۹ گیگابایت می‌کند!

البته همراه آن گفته شده (دو بازی دیگر این نوشته را همراه خود ندارند) حجم تقریبی لازم برای دانلود بازی ۶.۵ گیگابایت است.

البته این جزئيات به هیچ وجه شواهد مطمئنی از این که قرار است عرضه فیزیکی بازی چگونه هندل شود نیستند و ممکن است که عدم اشاره صفحه Vice City در eShop به سایر بازی، ناشی از نهایی نشدن آن باشد. در هر صورت باید ببینیم کدام یک از این سه بازی در عرضه فیزیکی نهایی موجود نخواهد بود.

عنوان GTA: The Trilogy – The Definitive Edition در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC / Switch عرضه می‌گردد و عرضه نسخه فیزیکی آن هم در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) خواهد بود.

افزونه Nintendo Switch Online + در دسترس قرار گرفت

افزونه جنجالی Nintendo Switch Online + در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت. اشتراک تک‌نفره این سرویس ۵۰ دلار و اشتراک خانوادگی ‌آن ۸۰ دلار است. مشترکین فعلی این سرویس می‌توانند سرویس معمولی خود را به این سرویس ارتقا دهند و براساس  زمانی که در اشتراک فعلی‌شان مانده تخفیف دریافت کنند.

در کنار دسترسی به تمام ویژگی‌های Nintendo Switch Online مثل بازی‌های SNES و NES در کنار بخش آنلاین و چندنفره بازی‌ها، این افزونه بازی‌های Nintendo 64 و Sega Genesis را نیز به Switch اضافه می‌کند. این بازی‌ها شامل عناوین  The Legend of Zelda: Ocarina of Time، Mario Kart 64، Super Mario 64، Sonic the Hedgehog 2، Ecco the Dolphin، Contra Hard Corps و بسیاری دیگر می‌شوند.

ویژگی‌هایی مثل Rewind، توضیحات سیو و بخش آنلاین چندنفره برای تا دو بازیکن نیز در دسترس قرار می‌گیرند.

مشترکین این سرویس همچنین به شکل رایگان به بسته الحاقی بعدی عنوان Animal Crossing: New Horizons یعنی Happy Home Paradise نیز دسترسی پیدا می‌کنند. این بسته الحاقی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا برای کرکترهای مختلف خود خانه‌هایی مخصوص تعطیلات بسازند و انتخاب‌ها و ویژگی‌های مختلفی نیز در این بخش هستند.

این بسته الحاقی در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) عرضه می‌شود و به شکل مجزا با ۲۵ دلار قابل خریدن است.

آپدیت شماره ۲.۰ عنوان Returnal به شما اجازه می‌دهد تا بازی را متوقف کنید؛ اضافه شدن Photo Mode

بعد از گذر ماه‌ها و همچنین شک و تردیدهای زیاد، استودیو Housemarque بالاخره قابلیت متوقف کردن یک ران یا Cycle را در عنوان Returnal فراهم کرد. این یعنی شما می‌توانید چرخه را متوقف کنید، از بازی خارج شوید، کنسول خود را خاموش کنید و در عین حال پیشرفت‌های خود را از دست ندهید.سازندگان در PlayStation Blog گفتند که این قابلیت تنها بازی را متوقف می‌کند و در اصل چیزی مثل سیو کردن نیست.

 بنابرین اگر شما مدت کوتاهی پس از این که بازی را ادامه دادید، مردید و خواستید برگردید به جایی که بازی را از آن متوقف کرده بودید، نمی‌توانید این کار را بکنید. شما همچنین نمی‌توانید در طی سینماتیک‌ها، صحنه‌ های اول شخصت، لحظات نفس‌گیر مبارزات یا باس‌فایت‌ها بازی را متوقف کنید. طبق گفته کارگردان بازی این کار به خاطر این است که «بعضی لحظه‌ها در Returnal باید بدون هیچگونه توقفی تجربه شوند تا بهترین چالش و روند را ارائه دهند.»

در کنار قابلیت متوقف کردن چرخه، آپدیت ۲.۰ همچنین قابلیت Photo Mode را نیز به بازی اضافه می‌کند و شما در هر لحظه می‌توانید بازی را متوقف کرده و Photo Mode را روشن کنید تا از آن عکس بگیرید. البته باز هم سکانس‌های اول شخص از این قاعده مستثنی می‌باشند. تنظیمات دیگر بصری نیز از دیگر مواردی هستند که در Photo Mode قابل دسترسی می‌باشند.

عنوان Shadow Warrior 3 تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد

در حالی که گفته شده بود تاریخ عرضه عنوان Shadow Warrior 3 به زودی معرفی می‌شود، استودیو Flying Wild Hog حالا تایید نمود که بازی تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورده است. در تریلر جدید بازی که بسیار خنده دار نیز می‌إاشد، سازندگان گفتند که سخت در حال تلاشند و به زودی جزئيات بیشتری از بازی منتشر خواهد شد.

این عنوان که بعد از Shadow Warrior 2 روایت می‌شوند، دنباله‌ای برای این عنوان است که دیگر از محیط‌های ساخته شده به شکل تصادفی استفاده نمی‌کند و در عوض محیط‌های آن به شکل دستی ساخته شده‌اند. همچنین روش‌های جدیدی برای حمل و نقل مثل راه رفتن روی دیوار و Grappling Hook نیز در کنار کشتن‌های محیطی وجود دارند. دشمنان به اشکال مختلف کشته می‌شوند و ممکن است که از باقی‌مانده‌های آن‌ها با Gore Weapons استفاده کنید. برای مثال The Seeking Eye از Seeking Shokera به دست می‌آید و دشمنان را با ضرباتش تکان می‌دهد.

عنوان Shadow Warrior 3 در حال حاضر برای PC / PS4 / Xbox One در دسترس می‌باشد. استودیو Flying Wild Hog عرضه نسخه Xbox Series X|S / PS5 را تایید نکرده است اما گفته شده که آن‌ها علاقه‌مند به عرضه بازی روی پلتفرم‌های بیشتری هستند.

بازی A Quiet Place معرفی شد؛ عرضه در سال ۲۰۲۲

کمپانی Saber Interactive اعلام کرد که قرار است ویدیو گیمی با اقتباس از فیلم ترسناک A Quiet Place ساخته شود. این عنوان در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و توسط استودیو iLLOGIKA که در مونترئال کانادا قرار دارد ساخته می‌شود. این بازی همچنین تک‌نفره و داستان محور در سبک ترسناک ماجراجویی خواهد بود. اعضای مختلف این استودیو پیش از این روی عناوینی مثل Rainbow Six و Far Cry‌ کار کرده‌اند.

داستان این بازی اورجینال بوده و با فیلم در یک دنیا قرار دارد. کارگردان بازی آقای "هروه اسلیوا" (Herve Sliwa) نیز اظهار داشت که: «بازی ویدیویی A Quiet Place به طرفداران اجازه می‌دهد تا تنش فیلم را با سطح بالایی از تعامل که پیش از این تجربه نکردند، حس کنند. ما هیجان زده هستیم تا با EP1T0ME و Saber Interactive کار کنیم و این دید منحصر به فرد خود از امید و ترس را با بازیکنان به اشتراک بگذاریم.»

مسئول انتشار کمپانی Saber Interactive آقای "تاد هالنشد" (Todd Hollenshead) نیز گفت: «موفقیت فوق‌العاده فیلم A Quiet Place نشان داد که مخاطبین ما تشنه ماجراهای بیشتری در این دنیا هستند و iLLOGIKA نیز در حال ساخت تجربه درگیر کننده خود است که ما معتقدیم می‌تواند در حد انتظارات  ظاهر شود. مفتخریم که بگوییم A Quiet Place اولین عنوانی خواهد بود که توسط یک استودیو خارجی ساخته شده و توسط لیبل انتشار Saber عرضه می‌شود.»

جزئیات بیشتری از این عنوان در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد و این یعنی ممکن است تریلری از این بازی در دسامبر و نمایشگاه The Game Awards 2021 نشان داده شود. همچنین انتظار می‌رود که بازی برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PC / PS4 / PS5‌ عرضه خواهد شد.

عنوان Back 4 Blood به بیش از ۶ میلیون بازیکن دست‌يافت

برای مدت‌ها طرفداران Left 4 Dead به دنبال چیزی بودند تا جای خالی سری را برایشان پر کند و حالا استودیو Turtle Rock که سازندگان اصلی سری محبوب Valve به حساب می‌آیند، اخیرا یک دنباله معنوی برای عنوان Back 4 Blood منتشر کردند، عنوانی که فروش خوبی داشته و نقدهای نسبتا خوبی دریافت کرده است و به طور کلی از لانچی موفق لذت می‌برد.

اخیرا از طریق صفحه رسمی بازی در توییتر تایید شد که این عنوان تاکنون توسط بیش از ۶ میلیون بازیکن انجام شده است که دست‌آوردی قابل توجه می‌باشد، خصوصا که بازی تنها برای بیش از دو هفته می‌باشد که منتشر شده. لازم به ذکر است که عنوان شوتر در روز اول از طریق Xbox Game Pass در دسترس قرار گرفت و قطعا این اتفاق کمک شایانی به دست‌یابی این رکورد کرده است.

مقایسه فنی بخش داستانی Halo Infinite با تریلر سال ۲۰۲۰ نشان دهنده بهبودهای فوق‌العاده‌ای است

تریلر گیم‌پلی عنوان Halo Infinite که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آنطور که مایکروسافت انتظار داشت پیش نرفت و خیلی‌ها معتقدند که بازخوردهای دریافت شده از نمایش این عنوان تاثیر زیادی در این که بازی به مدت یک سال تاخیر خورد داشت. حالا اخیرا 343 Industries بعد از یک سال نمایش جدیدی از بخش داستانی تک‌نفره بازی منتشر کرده است که واکنش‌های دریافت شده از آن بسیار مثبت می‌باشند.

در میان بسیاری از چیزهایی که مورد تحسین قرار گرفته‌اند، نکته‌ای که بیش از سایر تکرار شده این است که چقدر تریلر از نظر بصری با تریلر نشان داده شده در نمایش ۲۰۲۰ بهتر به نظر می‌رسد.

کانال یوتیوبی ElAnalistaDeBits اخیرا ویدیویی برای مقایسه تریلر جدید و تریلر سال ۲۰۲۰ آپلود کرد که در آن بهبودهای تکنیکی‌ای که استودیو 343 Industries روی بازی اعمال کرده به وضوح مشخصند، از بهبودهای موجود در تکسچرها و نورپردازی گرفته تا انیمیشن‌های بهتر و جزئيات بیشتر مدل کرکترها.

عنوان Halo Infinite‌ در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) منتشر می‌شود.

اخبار کوتاه:

استودیو Team Ninja در حال کار روی یک بازی اکشن با محوریت روابط عاشقانه در سه پادشاهی چین است. این عنوان براساس رمان قرن چهاردمی Three Kingdoms می‌باشد و توسط Koei Tecmo منتشر می‌شود

عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy برای پلتفرم‌های Xbox / PlayStation / Nintendo Switch / PC در دسترس بازیکنان قرار گرفت. بازی همچنین موفق شده است با ۷۴ نقد نمره ۸۱ را روی پلتفرم PS5 کسب کند.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط