سونی در مورد فروش PS5 تا پایان سال مالی جاری خوشبین است
در آخرین گزارشهای مالی منتشر شده کمپانی سونی، نائب رئيس کمپانی و همچنین مدیر امور مالی آن یعنی آقای "هیروکی توتوکی" (Hiroki Totoki) اظهار داشت که احتمالا کمپانی به اهداف خود برای سال مالی ۲۰۲۱ میرسد. به گزارش VGC، توتوکی همچنین اعتراف کرد که فروشهای نیمه اول سال مالی ۲۰۲۱ کمتر از حد انتظار بود اما این موضوع به علت کمبود جهانی چیپها و مشکلات لاجستیکی بوده است.
او گفت: «در سراسر جهان مشکلات لاجستیکی وجود دارد و همچنین نبود چیپها نیز بسیار مهم بوده است. این موضوع تاثیر بزرگتری از آن چه ما فکر میکردیم دارد و همانطور که میدانید، فروشها در سه ماهه اول سال کمتر از انتظار ما بود و سه ماهه دوم نیز همین روند را پیش گرفت.»
«ولی من فکر میکنم با تلاشهای ما و به کار گیری راههای مختلف، مومنتوم پلتفرم PS حفظ شده و بهبود مییابد، خصوصا که کاربران زیادی وجود دارند که منتظر خرید PS5 هستند. ما میخواهیم تا حد امکان این کنسول را تهیه کنیم و در اختیار مشتریهایمان که منتظرش هستند قرار بدهیم. ذهنیت ما اینگونه است.»
توتوکی همچنین گفت با وجود این که سونی با مشکلات مختلفی در زمینه عرضه و پخش قطعات موجود مواجه میباشد، کمپانی هنوز پای حرف خود ایستاده است. او گفت:
«در این لحظه، تغییری در هدف ما برای فروش سخت افزاری PS5 در سال مالی ۲۰۲۱ نیست اما فاکتورهای مختلفی در حال تاثیرگذاری روی عرضه این کالا هستند و از این فاکتورها میتوان مشکلات پخش کالا و همچنین کمبود جهانی چیپها و همچنین محدودیت میزان عرضه نام برد. در این میان کمبود چیپها از همه مهمتر است.»
در سال دوم کنسول PS4، مال ۱۴.۸ یملیون فروختیم و در نظر داریم تا فراتر از این رقم برویم و هدفمان را عوض نکردیم.
سونی همچنین گفته بود که کنسول PS5 تاکنون ۱۳.۴ میلیون واحد فروخته است. فروشها به طور کلی قویتر از PS4 هستند و تقریبا هر کنسولی که کمپانی ژاپنی میسازد، سریعا فروخته میشوند. در واقع این کنسول سریعترین فروش میان کنسولها در تاریخ را داشته است.
عنوان Returnals برنده جایزه بهترین بازی سال Develop: Star شد
عنوان علمی تخیلی شوتر استودیو Housemarque برنده اولین جایزه Game of the Year خودش شد. در طول رویداد Develop: Star که در شهر برایتون انگلیس برگزار شد، جایزههای زیادی به عنوان Returnal رسید.
در عین حال همچنین Returnal برنده جایزه Best Visual Art نیز شدو تنها بازیای که همزمان برنده دو جایزه در این نمایش شود، Fall Guys: Ultimate Knockout بود که برنده جایزههای Best Game Design و Best Original IP شد. جایزه Best Studio نیز به Sumo Digital، سازنده Sackboy: A Big Adventure رسید و جایزه The Develop Star هم به Debbie Bestick از Team 17 داده شد.
یک نکته مهم که میتوان به آن اشاره کرد، این است که بسیاری از بازیهای عرضه نشده، در نامزدها نیستند. این یعنی بازیهایی مثل Forza Horizon 5، Halo Infinite، Shin Megami Tensei 5 و بسیاری دیگر که جزو کاندیدهای GOTY به حساب میآیند، هنوز عرضه نشده بودند. The Game Awards نسبتا نزدیک است و آن جا بسیاری از بازیهای بزرگ سال ۲۰۲۱ جوایز بیشتری را نسیب خود میکنند.
مدیرعامل Activision Blizzard یعنی Bobby Kotick در میان شکایات موجود از Blizzard حقوق خود را کم نمود
در نشست خبریای که اخیرا انجام شد، مدیر عامل کمپانی Activision یعنی آقای "بابی کوتیک" (Bobby Kotick) اظهار داشت که از تیم مدیریتی خواسته تا حقوق را کم کنند. گویا او خواستار کمترین حقوق ممکنی که قوانین کالیفرنیا اجازه میدهد شده است.
این موضوع واکنشی به شکایتهای موجود به کمپانی در زمینه تبعیض و موضوعات اخلاقی است. کوتیک یکی از بیشترین حقوقها را در میان مدیرعاملها داشت و در عین حال بسیاری از کارمندان کمپانی به حقوق کمشان اعتراض میکردند که باعث شد اتفاقات جالبی در این میان رخ دهد.
در این نشست خبری گفته شد:
«من از تیم مدیریتی خواستم تا زمانی که مشکلات مربوط به تبعیض و تفاوت حقوقی حل نشده، حقوق من را به کمترین میزان ممکن برسانند. من مشخصا از آنها خواستم تا کمترین حقوقی که قانون کالیفرنیا اجازه میدهد را به من دهند که میشود سالی ۶۲۵۰۰ دلار. این موضوع باعث کاهش درآمد کلی من میشود و تنها حقوق من نیست. من خواهان هیچگونه پاداش یا چیز دیگری در این دوران نیستم.»
این ناشر همچنین بودجه خود را به مقدار ۲۵۰ میلیون برای کارکنان متفاوت افزایش داده تا کارکنان زن و جنسیتهای مختلف، به کمپانی جذب شوند. کوتیک گفت: «ما درصد زنان و سایر مردم در نیروهای کاری خود را ۵۰ درصد افزایش میدهیم و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایهگذاری کردهایم تا به حرکت سرعت ببخشیم.»
شکایات موجود از Activision Blizzard یکی از بزرگترین و پرحاشیهترین اتفاقات صنعت گیم در چند سال اخیر میباشد و بازجوییهای طولانی موجود نیز منجر به جدایی تعدادی از اعضای کلیدی کمپانی مثل رئيس Blizzard یعنی "جی الن برک" (J. Allen Brack) شده است.
این ناشر همچنین قدمهایی برداشته تا شهرت خود را به وضعیت سابق برگرداند و از جالبترین حرکات آنها تغییر نام کرکتر Overwatch از McCree به Cole Cassidy بوده است.
بازیهای رایگان PlayStation Plus برای نوامبر ۲۰۲۱ مشخص شدند
قرار است نوامبر ماه خوبی برای کاربران PlayStation Plus باشد و مشترکین سرویس سونی در روزهای آتی به شش بازی دست خواهند یافت. همانطور که سونی اخیرا قول داده بود، سه عدد از این شش بازی عناوین PSVR میباشند زیرا به پنجمین سال تولد این هدست نزدیک میشویم.
سه بازی دیگر نیز اخیرا لیک شده بودند که یکی از آنها عنوان Knockout City، دیگری ریمستر عنوان نقش آفرینی محبوب یعنی Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning و عنوان چندنفره First Class Trouble بود.
در عین حال سه بازی PSVR نیز The Persistence، عنوان ترسناک علمی تخیلی ساخته شده توسط Firesprite، عنوان نقش آفرینی اکشن ماجراجویی شوتر یعنی The Walking Dead: Saints and Sinners و عنوان هکاناسلش روگلایت استودیو Shell Games یعنی Until You Fall میباشند.
این شش بازی در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) به این سرویس اضافه میشوند و در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) از آن خارج خواهند شد.
قرار است استودیو Vicarious Visons نام خود را رها کرده و به طور کامل با Blizzard ترکیب شود
استودیو Vicarious Visons در چند سال اخیر یکی از موفقترین توسعه دهندگان Activision بوده است و دو عنوان موفق Crash Bandicoot N.Sane Trilogy و Tony Haw’s Pro Skater 1+2 را ساخته است. پیش از این در سال جاری بسیاری از این که اعلام شده بود قرار است این کمپانی به طور کامل با Blizzard Entertainment ترکیب شود و به پشتیبانی از عناوین این استودیو مثل Diablo 2: Resurrected بپردازد، متعجب شدند.
حالا با وجود این که دانستههای قبلی از این حکایت میکردند که استودیو Vicarious Visons میتواند در جای خود بماند، حالا به نظر میرسد که این طور نیست و دیگر این استودیو نمیتواند به شکل مستقل فعالیت داشته باشد.
وبسایت Polygon اخیرا صحبتهایی را از سوی کارکنان این استودیو و منابع نزدیک به آن منتشر کرد که طبق آن، استودیو Vicarious Visons قرار است نام خود را رها کند و به طور کامل با Blizzard Entertainment ترکیب شود. اگر Blizzard رسم خود جهت نامگذاری استودیوهای مختلف را حفظ کند، انتظار میرود که Vicarious Visons نیز به Blizzard Albany تغییر نام دهد.
البته این اخبار توسط هیچکدام از Blizzard Entertainment یا Vicarious Visons تایید نشدهاند ولی احتمالا به زودی شاهد تایید رسمی آنها نیز باشیم.
یوبیسافت تایید کرد که عنوان Assassin’s Creed Infinity رایگان نخواهد بود
پیش از این در سال جاری، کمپانی یوبیسافت به شکل رسمی اعلام کرد که در حال کار کردن روی عنوان Assassin’s Creed Infinity میباشد. این عنوان با همکاری استودیوهای Ubisoft Montreal و Ubisoft Quebec ساخته خواهد شد و قرار است به عنوان یک پلتفرم لایو سرویس ساخته شود و یوبیسافت میخواهد با این عنوان سری را به سمت و سوی جدیدی بکشاند. اخیرا نیز در آخرین گزارش مالی کمپانی، جزئيات جدیدی از این پروژه منتشر شد.
در آغاز این جزئيات، مدیرعامل کمپانی آقای "ایو گیلمو" (Yves Guillemot) تایید کرد که بازی قرار نیست رایگان باشد. با تمرکز بیشت یوبیسافت روی عناوین رایگانی مثل Tom Clancy’s XDefiant، The Division Heartland و Ghost Recon Frontline، بسیاری نگران بودند که آیا عنوان Assassin’s Creed Unity نیز این طریقت را پیش میگیرد یا خیر اما گیلمو اظهار کرد که این اتفاق برای این عنوان رخ نخواهد داد.
«بازی قرار نیست رایگان باشد و همچنین المانهای زیادی از روایت داستان در آن وجود دارد.»
او همچنین گفت که بازی المانهایی را خواهد داشت که بازیهای قبلی سری داشتهاند، پیش از این نیز یوبیسافت به این موضوعات اشاره کرده بود.
«بازی قرار است بسیار نوآورانه باشند ولی شامل چیزهایی خواهد شد که بازیکنان پیش از این نیز در سری Assassin’s Creed دیدهاند، المانهایی که آنها عاشقشان هستند و میخواهند از ابتدای بازی با آنها باشند. بازی قرار است بسیار عظیم باشد و المانهای زیادی در آن خواهند بود که در عناوین قبلی نیز بودهاند.»
در عین حال یوبیسافت همچنین تایید کرد که عنوان Assassin’s Creed Infinity در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. گزارشها همچنین اشاره میکنند که بازی حداقل تا سه سال آینده منتشر نخواهد شد.
سونی لیبل PlayStation PC را به عنوان لیبلی منحصر به این پلتفرم انتخاب کرد
در چند وقت اخیر برای همه عیان بوده که سونی برنامه دارد تا بیش از پیش عناوین انحصاری پلتفرم PlayStation را به PC بیاورد. عناوین Horizon Zero Dawn و Days Gone تاکنون برای این پلتفرم منتشر شدند و عناوینی مثل God of War و Uncharted: Legacy of Thieves Collection بازیهای بعدیای هستند که برای PC عرضه خواهند شد. اگر این عناوین برای شما کافی نیستند، حالا باید گفت که سونی برنامه دارد تا برنامههای مربوط به PC خود را جدیتر از قبل دنبال کند.
به گزارش VGC، عناوین عرضه شده توسط سونی پیش از این لیبل PlayStation Mobile را به عنوان ناشر خود اعلام میکردند ولی اخیرا این موضوع تغییر کرده و عناوینی مثل Horizon Zero Dawn، Days Gone و God of War حالا همه تحت لیبل PlayStation PC LLC به عنوان ناشرشان هستند. طبق گفتههای Corporation Wiki، سونی از آوریل امسال اقدام به ثبت رسمی PlayStation PC LLC کرده است.
پیش از این در سال جاری، سونی استودیو متخصص پورت عناوین PC یعنی Nixxes Software را خرید و مدیرعامل بخش PlayStation یعنی آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) اندکی بعد تایید کرد که این استودیو در آینده نزدیک به ساخت پورت عناوین PlayStation برای PC کمک خواهد کرد. نکته جالب این است که پورت پیش روی عنوان God of War برای PC به دست استودیو Jetpack Interactive (که گویا در ساخت God of War: Ragnarok نیز دستی داشته) انجام میشود.
همچنین اخیرا شایعاتی مبنی بر عرضه Sackboy: A Big Adventure برای PC نیز منتشر شده بودند.
عنوان Grand Theft Auto: San Andreas VR برای Oculus Quest 2 در دست توسعه میباشد
چند هفتهای از این که مجموعه سگانه ریمسترهای عناوین GTA یعنی GTA: The Trilogy – The Definitive Edition معرفی شود میگذرد. این مجموعه دارای سه عنوان Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto: Vice City و San Andreas میباشد.
قطعا بسیاری از طرفداران از این که میتوانند مجددا این عنوان را با ظاهری جدید تجربه کنند، خوشحال خواهند شد اما به نظر میرسد برای یکی از آن بازیها، ظاهر جدید تنها چیزی نیست که قرار است به زودی در دسترس قرار بگیرد. ظاهرا عنوان San Andreas به زودی برای VR در دسترس قرار میگیرد.
اینطور که در رویداد Facebook Connect اعلام شد، یک نسخه VR از این عنوان محبوب قرار است برای هدست Oculus Quest 2 در دسترس قرار بگیرد، این هدست آخرین مدل هدست وایرلس کمپانی Facebook (که اخیرا به Meta تغییر نام داد) میباشد. متاسفانه جزئيات یا تصاویری از بازی نشان داده نشد.
این اولین باری نیست که میبینیم یک عنوان کلاسیک برای هدست Oculus Quest 2 عرضه میشود. پیش از این نیز Facebook/Meta با کمپانی کپکام جهت عرضه یک نسخه VR از Resident Evil 4 همکاری کرده بود.
عنوان Assassin’s Creed Valhalla دومین بازی پرسود یوبیسافت تا به امروز است
در حالی که آینده فرانچایز Assassin’s Creed بسیار متفاوت پیش خواهد رفت، آخرین عنوان عرضه شده از این فرانچایز یعنی Valhalla هنوز چیزهای زیادی در خود دارد. تاکنون چندین آپدیت بزرگ برای بازی منتشر شده است و حداقل انتظار میرود که یک افزونه بزرگ دیگر نیز به زودی برای آن منتشر شود و شایعات زیادی نیز حول محور آن منتشر شدهاند. بازی همچنین موفقیت بزرگی برای Ubisoft به حساب میآید، بسیار بزرگتر از چیزی که انتظار میرفت.
در آخرین گزارشهای مالی منتشر شده، مشخص شد که این عنوان بسیار موفقتر از آن چه انتظار میرفت عمل کرده است. نه تنها بازی از عنوان قبلی فرانچایز یعنی Odyssey، از هر لحاظ بهتر ظاهر شد، بلکه از نظر سوددهی نیز به دومین بازی تاریخ استودیو تبدیل گشت.
گفته شده که بازی با افزونه قبلی خود یعنی Siege of Paris به رکوردهای زیادی دستيافت ولی اعداد و ارقام آن داده نشد. در هر صورت به نظر میرسد که بازی فراتر از انتظارات عمل کرده است. عنوان Assassin’s Creed Valhalla در حال حاضر برای همه پلتفرمها در دسترس است.
عنوان The Division Heartland تا سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تاخیر خورد
کمپانی یوبیسافت پیش از این در سال جاری عنوان The Division Heartland را معرفی نمود و تایید کرد که این بازی، یک عنوان رایگان از این سری خواهد بود که تجربهای مستقل و منحصر به فرد را ارائه میدهد. از آن زمان تاکنون اما جزئيات خاصی از بازی منتشر نشد و تنها شاهد چند لیک غیر رسمی بودیم. یوبیسافت نیز از زمان معرفی بازی تاکنون چیزی در مورد این بازی نگفت.
پیش از این قرار بود بازی در سال مالی جاری که در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین) به پایان میرسد عرضه شود. حالا اما همانطور که انتظار میرفت، بازی تاخیر خورده است. در آخرین گزارشهای مالی منتشر شده از طرف Ubisoft، مشخص گشت که عنوان The Division Heartland تاخیر خورده و قرار است در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، یعنی از ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) عرضه شود.
در عین حال تایید شد که سرویس آموزش گیتار Rocksmith+ نیز در همین بازه زمانی عرضه خواهد شد. این عنوان نیز در E3 2021 معرفی شده بود و قرار بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه شود ولی سپس تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد.
عنوان Prince of Persia: The Sands of Time Remake قبل از آوریل ۲۰۲۳ عرضه میشود
داستان روند توسعه Prince of Persia: The Sands of Time Remake از جمله داستانهای جالب صنعت گیم بوده است. طرفداران سالها خواهان نسخه جدیدی از Prince of Persia بودند اما هنگامی که یوبیسافت پس از مدتها این ریمیک پرتقاضا را معرفی نمود، با اعتراضات زیادی به خاطر سطح پولیش و همچنین کیفیت بصری بازی مواجه شد. پس از آن بازی برای چندین بار تاخیر خورد و تاخیر دوم آن نیز تا تاریخی نامشخص بود.
سوالهایی در مورد روند توسعه بازی و این که چه زمانی عرضه میشود نیز هر چند وقت یک بار سر از آب در میآورند و در حالی که در نهایت اطلاعات خاصی نسیب بازیکنان نمیشود، یوبیسافت اخیرا وضعیت بازی را تا حدی آپدیت نمود. طبق گفتههای کمپانی اگر همه چیز بر وفق مراد پیش برود، عنوان Prince of Persia: The Sands of Time Remake در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ عرضه میشود. البته اگر همه چیز طبق برنامهها پیش نرود، بازی پس از آوریل ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.
طبق گفته آقای "فردریک دوگه" (Frédérick Duguet) از یوبیسافت، تیم توسعه ریمیک از این زمان برای اطمینان از کیفیت بازی بهره میبرند و میخواهند چیزی درخور سری Prince of Persia ارائه دهند. او گفت: «برند Prince of Persia بسیار محبوب است و ما از زمانی که در اختیارمان قرار گرفته نهایت استفاده را میبریم تا محصولی تحویل دهیم که انتظارات بازیکنان را برآورده کند.»
اخیرا یوبیسافت پیامی در مورد روند توسعه این ریمیک منتشر کرد و در آن به طرفداران اطمینان دارد که بازی هنوز در دست توسعه میباشد. این عنوان در حال حاضر برای پلتفرمهای PS4 / Xbox One / PC در دست توسعه قرار دارد و معلوم نیست که نسخههای PS5 / Xbox Series X|S / Switch آن نیز تایید میشوند یا خیر.
جدیدترین تریلر Apex Legends: Escape نشان دهنده قابلیتهای مختلف شخصیت Ash است
فصل یازدهم عنوان Apex Legends یعنی Escape فردا ۲ نوامبر (۱۱ آبان) آغاز میشود و یک نقشه جدید به نام Storm Point که محیطی استوایی دارد، CAR SMG و یک بتل پس جدید را به بازی اضافه میکند. همچنین این آپدیت شخصیت Ash از Titanfall 2 را به عنوان یک Legend جدید به بازی اضافه میکند. در جدیدترین تریلر منتشر شده نیز استودیو Respawn Entertainment قابلیتهای مختلف او را نشان داد.
قابلیت پسیو او Marked for Death نام دارد که به او اجازه میدهد تا محیط Deathboxها را پیدا کند. به هنگام بررسی این جعبهها، او میتواند مهاجمین را شناسایی کند. قابلیت تاکتیکال او Arc Snare نام دارد که به دشمن نزدیک او وصل میشود و از فرار کردنش جلوگیری میکند و در عین حال به آن دشمن صدمه نیز میرساند. قابلیت نهایی یا Ultimate او نیز Phase Breach نام دارد و برایش پورتالی بازی میکند تا او به لوکیشن مدنظر خود برود.
با توجه به این که این پورتال تنها یک طرفه است، برای Ash خیلی آسان میشود که وارد آن شده، دشمنان را بکشد و سپس فرار کند. در هر صورت آپدیت Apex Legends: Escape در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC / Switch عرضه خواهد شد.
کپکام میگوید که عنوان Pragmata روند توسعه خوبی را دارد
کمپانی کپکام در چند سال اخیر موفقیت زیادی با استفاده فرانچایزهای بزرگ خود مثل Resident Evil، Devil May Cry و Monster Hunter به دست آورده است و تمام این فرانچایزها پیوسته ادامه میدهند تا از نظر تجاری و مالی موفق عمل کنند. با این وجود، طرفداران کمپانی خواهان یک آی پی جدید و تازه بودند و برای همین نیز سال گذشته کمپانی عنوان Pragmata را معرفی نمود.
البته تریلر رونمایی بازی نیز بسیار مبهم بود و از آن زمان تاکنون نیز هیچ اطلاعاتی در مورد بازی به ما داده نشد. حالا ولی کمپانی به طرفداران اطمینان داده که بازی در حال توسعه است.
حالا در آخرین گزارشهای مالی کپکام برای سال ۲۰۲۱، گفته شد که این عنوان در حال طی کردن مراحل توسعه خود میباشد و روند خوبی را نیز در پیش دارد.
هنگامی که این بازی برای اولین بار معرفی شده بود، برای پلتفرمهای PS5 / Xbox Series X|S / PC معرفی گشت و کپکام تاریخ عرضه سال ۲۰۲۲ را به آن داده بود. این که آیا این عنوان موفق میشود در ۲۰۲۲ عرضه شود، در آینده مشخص خواهد شد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.