مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت | بررسی تفاوت این دو

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت | بررسی تفاوت این دو

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 2 ماه و 23 روز پیش

فهرست مطالب

مادربرد قطعه اصلی کامپیوتر شماست که همه قطعات را به هم متصل کرده و آن‌ها را اجرایی می‌کند. هنگامی که صحبت از مادربرد می‌شود نیز اصولا کمپانی‌های Gigabyte و Asus دو عدد از معروف‌ترین کمپانی‌ها در زمینه این قطعه سخت افزاری هستند. در ادامه همراه بررسی مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت از اگزو باشید.

بررسی تفاوت مادربرد ایسوس و گیگابایت

هردوی این کمپانی‌ها از دهه ۸۰ میلادی با سخت افزار‌ها و مادربردهای با دوام و قدرتمندشان، این بازار را از آن خود کردند. نه فقط این موضوع، بلکه این‌ها کمک شایانی که تغییر دنیای کامپیوتر کردند و با نوآوری‌های جالب توجه خود در زمینه مادربردها، کمک زیادی به پیشرفت کامپیوترها نمودند.

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

اما سوال اصلی این است که در نبرد Asus vs Gigabyte در زمینه مادربرد، شما باید به سمت کدام بروید و کدام خریداری نمایید؟ در حالی که ایسوس به سبب زیبایی و طراحی‌های فوق‌العاده جذابش بسیار معروف است، گیگابایت به طور کلی مادربردهایی بسیار قدرتمند تولید می‌کنند و می‌توان گفت که این انتخاب نیز بستگی به سلیقه و کاربرد شما دارد.

اگر در دنیای کامپیوتر تازه وارد هستید، ممکن است انتخاب کردن مادربردی بین این دو برند مقداری برای شما گیح کننده باشد. برای این که ما در این موضوع به شما کمک کنیم، این مقاله را نوشتیم که مقایسه‌ای عمقی از مادربردهای Gigabyte و Asus به حساب می‌آید و انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

تحلیل مقایسه‌ای – مادربرد Asus vs Gigabyte

قبل از این که به مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت بپردازیم، بهتر است به سراغ کیفیت‌ها و مزایای اصلی مادربردهای ساخته شده توسط این برندها برویم. ابتدا تحلیلی پایه خواهیم داشت تا به شما درکی بهتر از این دو برند بردهیم.

  • برای Gigabyte، مادربردها اصولا به ۵ زیرمجموعه تقسیم می‌شوند.
  • سری مادربردهای AORUS تنها برای گیمرها طراحی شده‌اند و عملکردی بسیار بهتر را برای گیمینگ به شما می‌دهند.
  • مادربردهای Gigabyte Gaming نیز مادربردهای گیمینگی هستند که در زمینه قیمت، ماهیتی میان‌رده دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای گرفتن بهترین عملکرد از سخت افزارهای خود و انجام بازی‌های جدید و سطح بالا بپردازید.
  • مادربردهای Ultra Durable کمپانی گیگابایت برای سرویس‌های مختلف تولید شده و در بدترین شرایط ممکن بهترین عملکرد را به شما می‌دهند.
  • مادربردهای Server و Workstation نیز برای کامپیوترهایی که سرور هستند تولید شده‌اند.
  • در نهایت نیز مادربردهای Embedded/IoT هستند که برای کامپیوترهای آنبردی که اولویتشان اینترنت است، کافی می‌باشد.

از طرف دیگر، کمپانی Asus، ۸ زیرمجموعه مختلف برای مادربردهای خود دارد.

  • مادربردهای ROG، TUF Gaming و Pro Gaming برای گیمرهای حرفه‌ای ساخته شده‌اند و برای اجرای بازی‌های مختلف با فریم ریت بالا پاسخگو هستند.
  • مادربردهای ProArt، ASUS Prime و TUF Gaming طوری طراحی شده‌اند تا به شما عملکردی بهتر در کارهای عادی بدهند و تجربه‌ای روان و قابل اتکا را در اختیار کاربران بگذارند.
  • همچنین ایسوس، مادربردهای Commercial و Workstation را نیز دارد که دو دسته آخر از مادربردهایی می‌باشند که ایسوس آن‌ها را تولید می‌کند.

مواردی که در بخش بالایی خواندید، محصولات و مادربردهایی بود که کمپانی‌های گیگابایت و ایسوس تولید می‌کنند و دیدید که هرکدام از این کمپانی‌ها، رنج متنوعی از این محصول را منتشر می‌کنند.

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

بررسی جزئیات در مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

به نکات خاص مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت رسیدیم؛ البته اگر با جزئیات بیشتری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که از نظر عملکرد و دوام، هردوی این کمپانی‌ها بسیار قابل اتکا بوده و مادربردهایی در کلاس جهانی تولید می‌کنند. هردوی برند‌ها از چیپست‌های Intel، AMD و Nvidia استفاده می‌کنند که نشان دهنده سازگاری آن‌ها با قطعات موجود در بازار است.

البته از نظر قیمت، اختلاف قابل توجهی میان این دو برند وجود دارد و به نظر من اینجاست که تفاوت‌های میان این دو کمپانی جالب می‌شود. اصولا شما می‌توانید مادربردهای ایسوس را با قیمتی کم‌تر نسبت به مادربردهای گیگابایت پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که مادربردهای گیگابایت اصولا عملکرد بهتری نسبت به مادربردهای ایسوس دارند و خصوصا برای گیمینگ، عملکرد بهتری را به شما می‌دهند. این مادربردها همچنین بسیار با دوام هستند و در بدترین شرایط نیز عمر خوبی را از خود به جای می‌گذارند.

حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر و پرجزئيات‌تر به هرکدام از این مادربردها بیاندازیم و آن‌ها را مقایسه کنیم.

مادربرد GIGABYTE B365M DS3H

مادربرد B365M DS3H که توسط گیگابایت منتشر شده یکی از پرفروش‌ترین مادربردهای این برند است و به نسبت آن چه برایش پرداخت می‌کنید، ارزشی فوق‌العاده دارد. این مادربرد برای گیمینگ بسیار مناسب است و شما بدون شک می‌توانید تمام کارهای سنگین خود را با این مادربرد انجام دهید.

این مادربرد با هردوی پردازنده‌های نسل ۸ و ۹ اینتل سازگار خواهد بود، پردازنده‌هایی که بسیار قدرتمند هستند و سرعت و قدرت لازم را برای گیمینگ به شما می‌دهند. همچنین شما می‌توانید از اسلات M.2 SSD موجود روی این مادربرد که سرعت 32 GB/s را به شما می‌دهد نیز استفاده کنید و بوتی بسیار سریع را برای سیستم عامل خود داشته باشید.

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

این مادربر همچنین آخرین ورژن رم‌های DDR 4 را تا ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به طور کلی از نظر گیمینگ و از نظر دوام و کیفیت، انتخابی بسیار مناسب است.

همچنین این مادربرد دارای بلوتوث نیز می‌باشد که ویژگی‌ای منحصر به فرد برای مادربردهاست. ۴ اسلات PCI-Express نیز روی این مادربرد وجود دارد تا در صورت تمایل از کارت گرافیک‌های بیشتری نیز بهره ببرید. این برد همچنین به شما آزادی زیادی در زمینه شخصی‌سازی مادربرد می‌دهد و با این قیمت، به راحتی هر مادربرد دیگری را در رنج قیمتی خودش، با این قابلیت‌ها شکست می‌دهد.

بنابرین اگر خواهان مادربردی با گیفیت هستید، مادربرد GIGABYTE B365M DS3H عملا بهترین انتخاب برای شماست.

ویژگی‌ها

  • جای زیاد برای کارت‌های VGA
  • بلوتوث داخلی
  • اسلات M.2 برای انتقال داده با سرعت 32 Gb/s
  • ۴ اسلات PCI-Express
  • پشتیبانی از رم‌های DDR 4

مزایا

  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل ۹ و نسل ۸ اینتل
  • پشتیبانی از رم‌هایی تا سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز
  • نصب آسان
  • عالی برای گیمینگ
  • بسیار مقاوم

معایب

  • عدم سازگاری با پردازنده‌های نسل ۱۰
  • پورت USB نیازمند ارتقا است

مادربرد Asus ROG Strix B450-F Gaming

به بررسی یکی از جذاب‌ترین مادربردها در بررسی مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت رسیدیم؛ اگر به دنبال یک مادربرد گیمینگ عالی برای سیستم گیمینگ خود هستید و در عین حال نمی‌خواهید پول زیادی نیز خرج کنید، مادربرد ROG Strix B450-F انتخاب خوبی برای شماست. این مادربرد بسیار قدرتمند بوده و هرچیزی را که برای یک تجربه گیمینگ روان نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهید.

این مادربرد ۲ اسلات برای M.2 SSD دارد و به شما اجازه می‌دهد تا جادوی M.2 SSD را حس کنید. احتمالا شما در مورد سرعت این اس اس دی‌ها خبر دارید! این مادربرد همچنین با رم‌های DDR 4 سازگار است که ارتقای بزرگی نسبت به رم‌های DDR 3 به حساب می‌آیند و بسیار سریع‌تر و به صرفه‌تر می‌باشند.

تفاوت مادربرد ایسوس و گیگابایت

در زمینه پردازنده نیز شما می‌توانید به راحتی از پردازنده‌های نسل ۷ اینتل روی این مادربرد استفاده کنید. این مادربرد همچنین از نسل دوم پردازنده AMD نیز پشتیبانی می‌کند که بسیار قابل توجه است. این مادربرد سرعت و قدرتی را می‌دهد که برای گیمینگ حرفه‌ای نیاز دارید.

این مادربرد از نظر ظاهری نیز سطح بسیار بالایی دارد و طراحی زیبای RGB نمای خاصی به آن بخشیده‌اند. اورکلاک‌های این مادربرد نیز به شکل اتوماتیک انجام می‌شوند تا بشینه عملکرد را به شما بدهند و آن تجربه نسل بعدی که خواهانش هستید را به راحتی داشته باشید. از نظر قیمت نیز نمی‌توان مادربردی به این خوبی را با قیمتی ارزان‌تر از این مادربرد پیدا کرد!

 بنابرین اگر خواهان گرفتن یک مادربرد گیمینگ با کیفیت بدون خرج کردن اضافی هستید، می‌توانید یک Asus ROG Strix B450-F Gaming بخرید. این مادربرد ارزش پول ما را دارد و قطعا با کیفیت، سرویس و ضمانت آن نیز راضی خواهید بود.

 

ویژگی‌ها

  • دو اسلات M.2 SSD
  • پشتیبانی از رم DDR 4
  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل ۲ AMD Ryzen
  • سازگار با پردازنده‌های نسل ۷ اینتل

مزایا

  • محافظ از پیش نصب شده برای I/O
  • نصب بسیار آسان
  • RGB بسیار زیبا
  • فوق‌العاده برای گیمینگ حرفه‌ای
  • بسیار مقاوم

معایب

  • ویژگی Lock جای پیشرفت دارد
  • عدم پشتیبانی از SLI
  •  

مادربرد Asus یا Gigabyte

به انتهای مطلب مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت رسیدیم؛ حالا که شما چیزهای زیادی در مورد مادربردهای ایسوس و گیگابایت می‌دانید و وارد مقایسه‌های تخصصی و عمیق شده‌اید، می‌توانید خودتان به تنهایی انتخاب کنید که کدام برایتان بهتر است. مشخصا این دو مدل معرفی شده تفاوت خاصی در زمینه عملکردی ندارند.

البته اگر شما خواهان بازی کردن به شکل حرفه‌ای هستید، احتمالا می‌خواهید به سراغ مادربردهای گیگابایت بروید. مادربردهای گیگابایت برای گیمرهای حرفه‌ای بهتر بوده و زیر فشار زیاد، عملکرد بهتری دارند. بنابرین شما می‌توانید از این مادربردها در شرایط ویژه نیز استفاده کنید و انتظار طول عمر بالایی را نیز داشته باشید.

از طرف دیگر ایسوس مادربردهایی با قیمتی بهتر ارائه می‌دهد و در عین حال مادربردهایش از نظر عملکرد و دوام نیز کیفیت خوبی دارند. در هر صورت اما مادربردهای گیگابایتی در زمینه عملکردی مقداری بهتر می‌باشند.

تفاوت مادربرد ایسوس و گیگابایت

بنابرین اگر می‌خواهید بهترین مادربرد را برای کامپیونر خود بگیرید و نیازی به صرفه‌جویی یا ذخیره کردن پول ندارید، بهتر است که یک مادربرد از محصولات گیگابایت را خریداری نمایید.

از طرفی اگر خواهان این هستید که یک مادربرد با قیمتی مناسب بهترین عملکرد را به شما بدهد و ارزش پول خود را به بهترین شکل ممکن بگیرید، گرفتن مادربردهای Asus بهترین کار است. همچنین به یاد داشته باشید که مدلی که می‌خرید نیز بسیار تعیین کننده خواهد بود.

نتیجه‌گیری مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

حالا که به مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت پرداختیم، امیدواریم به انتخابتان کمک کرده باشیم. البته به یاد داشته باشید که هردوی این برند‌ها بسیار فوق‌العاده هستند. همچنین نمی‌توان به سادگی دو مدل از مادربردهای این کمپانی را انتخاب نمود و آن‌ها را مقایسه کرد. به طور کلی اما ایسوس مادربردهایی زیبا دارد که با قیمتی کم‌تر در دسترس هستند در حالی که گیگابایت در مورد قدرت بیشتر و بهترین عملکرد می‌باشد.

در هر صورت، بهترین انتخاب را برای کامپیوتر خود انجام دهید و سوال داشتید، می‌توانید در انتهای این مقاله یا از کارشناسان اگزوگیم آن را بپرسید.

بیشتر بخوانید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط