چطور یک اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟

چطور یک اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 7 ماه و 20 روز پیش

فهرست مطالب

اگر علاقمند به بازی‌­های کامپیوتری هستید، نیاز به یک اتاق انحصاری برای آن دارید تا از نظر نور و طراحی مناسب گیمینگ باشد. اتاق گیمینگ باید راحت باشد. حتی اگر از سیم و تجهیزات مختلف پر شده باشد، راحتی اتاق خیلی مهم است.

از هر دستگاهی که برای بازی کردن استفاده می‌­کنید قطعا به یک صندلی مخصوص برای راحتی ستون فقرات‌تان نیاز خواهید داشت! برای طراحی یک اتاق بی‌نقص باید نکات زیادی را بدانید که در اینجا ما 10 اصل را برای شما گردآوری کرده‌­ایم. با اگزوگیم همراه باشید.

 

اندازه اتاق را در نظر بگیرید

اگر چه نمی‌­توان متراژ دقیقی برای هر اتاق بازی با هر سلیقه‌­ای در نظر گرفت اما این فرض که اتاق نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد همیشه صادق است. اتاق خیلی بزرگ با امکانات بازی که اکثرا گران‌قیمت هستند پر نمی‌­شود و فضاهای خالی زشتی باقی می‌ماند. در اتاق کوچک هم همه چیز درهم و برهم می­شود نمیتوان یک اتاق راحت طراحی کرد. علاوه بر این همیشه باید جایی برای دوستان و خانواده در نظر گرفت.

 

سیستم صوتی و اسپیکر خوب بسیار مهم است!

یکی از مهم‌ترین وسایل در اتاق بازی صدای حرفه­‌ایست. هیچ چیز مثل یک سیستم صوتی قوی و با کیفیت که جو بازی را در اتاق حاکم کند نیست. اگر از اسپیکرهای 1 به 5 و یا 1 به 7 خوب استفاده نمی‌­کنید، قطعا تجربه کامل انجام یک بازی را نداشته‌­اید.

 

صندلی گیمینگ

در اتاق بازی نیاز شدید به یک صندلی حرفه‌­ای مخصوص بازی یا حداقل یک صندلی کیس‌ه­ای راحت که بتوانید ساعت­‌ها بدون کمر درد بر روی آن بنشینید پیدا خواهید کرد. یک صندلی خوب ساپورت درست و کاملی از کمر و گردن می­‌کند و بعد از یک خواب کوتاه هیچ حس گردن درد و یا کمر درد نخواهید داشت.

 

عایق صدا و پنل صوتی

مثل یک استودیو تولید موسیقی، یک اتاق بازی هم نیاز به پنلهای صوتی برای بهتر کردن کیفیت صدای منتشر شده در اتاق دارد. اگر از میکروفون کاندنسر حرفه‌­ای برای صحبت کردن در دیسکورد استفاده می­‌کنید یا یک استریمر در توییچ هستید، عایق صدا و پنلهای حرفه‌­ای برای شکست صدای منتشر شده در اتاق یک مورد حیاتی خواهد بود.

 

مانیتورِ واید و پرژکتور

مانیتورهای کوچک پی سی با وجود این که کیفیت بسیار بالایی دارند، همیشه جواب‌گو نیستند. اگر در کنار یک مانیتور حرفه­‌ای گیمینگ یک پرژکتور برای تجربه تصویر بزرگتر داشته باشید، می­‌توانید در کنار دوستان‌تان از بزرگی تصویر لذت ببرید. بهتر است از امکان اتصال پرژکتور به کنسول و اسپیکرهای خود مطمئن شوید.

 

تلوزیون گیمینگ

 

اگر یک دیوار خالی و بدون استفاده در اتاق خود دارید، می­‌توانید با ساخت یک استند چوبیِ خانگی برای تلویزیون خود آن دیوار را پر کنید و برای قرار دادن کنسول یا دیسک­‌های بازی قفسه بسازید.

 

طراحی سیم‌­ها

یک چالش بزرگ برای اتاق بازی وجود سیم‌­های زیاد و درهم و برهم است. منبع تغذیه، کابل تصویر، کابل‌­های برق و سیم میکروفن همه و همه فضای زیر میز کامپیوتر را پر می­‌کند. به جای راهکارهای قدیمیِ رد کردن سیم از زیر فرش، می‌­توان سیم­‌ها را با طراحی جذاب و نورپردازی الایدی بر روی دیوار نصب کرد.

 

کلکسیون کنسول

اگر یک گیمیر حرفه‌­ای قدیمی هستید حتما نسل به نسل کنسول‌­های خود را نگه‌داری کرده‌­اید. ساخت یک قفسه برای به نمایش گذاشتن کنسول­‌ها و تجهیزات قدیمی و جدید می‌­تواند فضای نوستالوژی و زیبایی به اتاق شما بدهد.

 

نورپردازی آرجی‌بی

تقریبا نمی­‌توان یک اتاق گیمینگ را بدون این پارامتر تصور کرد. نور اتاق بازی باید متوسط و کم باشد تا اتمسفر بازی را به همراه داشته باشد. از طرفی با نور کم اتاق، چراغ‌­های الایدی با سیستم رنگی آرجی‌بی جلوه‌ی خیره کننده‌­ای دارد. هر گونه طراحی و قفسه بندی در اتاق گیمینگ، با نورپردازی آرجی‌بی به مراتب زیباتر خواهد شد.

 

روتر بیسیم

در طراحی اتاق از یک روتر بیسیم برای اتصال به اینترنت خود استفاده کنید که متناسب با طراحی باشد و آن ­را در بهترین جا برای نمایش قرار دهید.

 

نمونه­‌هایی برای ایده طراحی اتاق بازی

در اینجا چند نمونه با در نظر گرفتن اندازه اتاق و سلیقه‌­های مختلف برای شما قرار داده‌­ایم

 

اتاق بازی رویایی با چند نمایشگر

به جای خیره شدن به یک مانیتور بزرگ می­‌توانید از چند مانیتور در کنار هم استفاده کنید. با یک پنجره مناسب برای دریافت نور طبیعی در روز، یک یخچال کوچک شیشه‌­ای برای نوشیدنی و اسپیکرهای حرفه‌­ای، می­‌توانید یک اتاق بازی رویایی داشته باشید.

 

طراحی برای اتاق­های کوچک

این اتاق یک نمونه اتاق کوچک با طراحی فوق­‌العاده است. با در نظر گرفتن یک میز پهن سه ضلعی، می‌توانید از گوشه­‌ی اتاق خود بهترین استفاده را کنید.

 

اتاق بازی با نورهای رنگی نئون

استفاده درست از نورهای پرقدرت نئون می­‌تواند جلوه­ی بینظیری به میز کامپیوتر و اتاق شما بدهد.

 

 

 

اتاق بازی با قفسهی کلکسون بلوری

شما می‌­توانید بلوری‌­های با ارزش خود را مثل این تصویر در اطراف تلوزیون برای نمایش در قفسه‌­هایی قرار دهید.

 

طراحی اتاق بازی با رنگ قرمز

ترکیب رنگی قرمز برای کیس، کیبورد و صندلی با نورپردازی طیف‌­های قرمز از پرطرفدارترین طراحی­‌ها برای یک اتاق بازی ایده‌­آل است.

 

طراحی گیمینگ بر روی میز کار

حتی یک میز کار ساده هم می­‌تواند برای طراحی گیمینگ مناسب باشد. کافی‌ست کمی سلیقه به خرج دهید و از نورپرازی درخشان استفاده کنید.

 

اتاق بازی با نور طبیعی

در تمام طراحی‌­ها استفاده از نورپردازی شرط نیست. شما می‌­توانید از نور طبیعی نیز در طراحی اتاق خود استفاده کنید.

 

نقاشی دیواری

یک ایده جذاب دیگر در طراحی اتاق بازی نقاشی­‌های دیواری کاراکترهای محبوب شماست. شما می‌­توانید با طرح­ه‌ای هنری بر روی دیوار اتاق، یک اتاق بازی جذاب بسازید.

 

طراحی اتاق پذیرایی

بسته به سبک زندگی شما طراحی کل فضای خانه برای بازی هم یک گزینه­‌ی جذاب است. شما می‌­توانید بسته به سلیقه خودتان یکی از طرحهای پیشنهادی را در اتاق نشیمن پیاده کنید.

 

ترکیب اتاق خواب و اتاق بازی

اگر یک اتاق خواب کوچک دارید که تنها در آن یک تخت جای می­‌گیرد، می­‌توانید از ایده­‌های سادهتری برای ترکیب اتاق بازی و اتاق خواب استفاده کنید.

 

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط